Vurdering af ny PC?
Fra : michael bs

Dato : 17-10-05 14:26

Jeg er på nippet til at bestille denne PC i Tyskland men har lige på
falderebet brug for lidt kommentarer fra Jer eksperter:
Hvad mener I om denne PC?
Hvor meget bør man betale for den?

Thermaltake Soprano Towergehäuse mit 550Watt Netzteil, Front USB
Motherboard ASUS A8N-SLI Premium, nforce4 Chipsatz, Sockel 939
CPU AMD Athlon 64 X2 4400+, Dualcore
CPU Lüfter AMD boxed mit Headpipe
2048MB Hauptspeicher PC400 DDR-RAM Dualchannel Infineon
1.44MB Diskettenlaufwerk
DVD Brenner NEC ND3540A, 16x, DL, inkl. Nero
200GB Festplatte 7200rpm, 8MB Cache, S-ATAII
256MB Grafikkarte ASUS Extreme Geforce 7800GTX TVout/DVI/VIVO PCIexpress
8kanal (7.1) Sound on Board, Firewire,
2x10/100/1000Mbit Lan on Board,
24 Monate Garantie

mvh Michael

Fra : JK

Dato : 17-10-05 15:26

On Mon, 17 Oct 2005 15:25:48 +0200, "michael bs"
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

> [...]
>200GB Festplatte 7200rpm, 8MB Cache, S-ATAII
>256MB Grafikkarte ASUS Extreme Geforce 7800GTX TVout/DVI/VIVO PCIexpress

Det er god hardware.

Prisen ved jeg ikke rigtigt med. Det er muligt at finde stumperne på
www.edbpriser.dk og lægge sammen.

CPU 4159,- med køleren
GFX 4196,-
harddisk ca. 900,-
brænder 330,-
kabinet 600,-
ram ca. 2000,-
floppy 120,-
bundkort 912,-

Så får jeg 12400,- og det er normalt at tage 500 kr. for at samle det,
og så porto.

Lad os sige 13.000,-

Jeg ville nok spare på cpu. Det der X2 er tidens buzz-ord, som ikke
indeholder meget reelt for pengene. 3800+ (tror jeg, jeg er ikke
gamer).
Store ram klodser findes ikke så hurtige, så det er ok med ram.
Ville også vælge et grafikkort som 6800GT.

mvh

John

Fra : michael bs

Dato : 17-10-05 17:18

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> floppy 120,-
> bundkort 912,-
>
> Så får jeg 12400,- og det er normalt at tage 500 kr. for at samle det,

Takker for svaret.

Ja, så er det for dyrt at købe i Tyskland, for der er prisen ca 12500kr
samlet. Og det er vel ikke risikoen værd at købe udenlands så.

> Store ram klodser findes ikke så hurtige, så det er ok med ram.

Det forstår jeg ikke hvad du mener med?

mvh Michael

Fra : JK

Dato : 18-10-05 07:45

On Mon, 17 Oct 2005 18:18:22 +0200, "michael bs"
> [...]

>Ja, så er det for dyrt at købe i Tyskland, for der er prisen ca 12500kr
>samlet. Og det er vel ikke risikoen værd at købe udenlands så.

Nej, jeg læste lige denne artikel på anandtech for nylig:

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2560

Nu ved jeg ikke, om du skulle have 4x512 eller 2x1Gb ram.

men 1 Gb moduler er først lige blevet hurtige nu heromkring, se
artiklen.

mvh

John