Dobbelt include funktion?
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-05 11:10

Hej!
Jeg har en <td valign="top"><div><? include ("poll.inc");
?></div></td> som jeg skal ha' til at inkludere 2 forskellige
inc filer. Hvordan kan jeg gøre det ? Hvis jeg laver den sådan
her:

Så rykker bla bla bla helt op under min cars.inc fil. Hvad skal
jeg gøre ? Skal det ikke gøres i den samme <? include
("poll.inc"); ?> fil og så sepereres med en ; eller sådan ? Sådan
her:

<? include ("poll.inc; cars.inc"); ?> e.lign? Håber nogen forstår
og kan hjælpe! Tak!

MVh p0ulsen
http://p0ulsen.frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Geert Lund

Dato : 17-10-05 11:28

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg har en <td valign="top"><div><? include ("poll.inc");
> ?></div></td> som jeg skal ha' til at inkludere 2 forskellige
> inc filer. Hvordan kan jeg gøre det ? Hvis jeg laver den sådan

Punkt 1) Læs manualen - http://dk.php.net/include/

Punkt 2) Hvis du vil have en fil til at inkludere en anden fil - skal du
naturligvis inkludere den i den fil du vil have til at inkludere dem.

Altså skal du i din poll.inc inkludere din cars.inc i din poll.inc fil.

Hvis dette ikke er det du mener - skal du gennemgå din HTML og se hvor
du fejler - dette er dog ikke et spørgsmål for denne gruppe - men vælg
en mere kvalificeret gruppe til det spørgsmål.

Vil du inkludere 2 filer efter hinanden - så gøres det simpelt:

<?php
include "fil1.php";
include "fil2.php";
?>