Bluetooth
Fra : Filip

Dato : 17-10-05 09:03

Hej NG

Jeg ved ikke hvordan man chekker om der er en bluetooth forbindelse mellem
min computer og telefon. Jeg har godt nok fået dem til at se hinanden, men
kan man "pinge" den?

(Jeg har en Acer 803 bærbar med indbygget bluetooth og en Qtek 8080 telefon)

Filip

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 17-10-05 11:39

Filip wrote:
> kan man "pinge" den?

Mig bekendt benytter Bluetooth ikke IP protokollen - ergo ingen ping
understøttelse - hvad pokker vil du også pinge den for ?!!?

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Filip

Dato : 17-10-05 19:11

> Mig bekendt benytter Bluetooth ikke IP protokollen - ergo ingen ping
> understøttelse - hvad pokker vil du også pinge den for ?!!?

For at se om der overhovedet er forbindelse mellem enhederne.

Filip

Fra : /-\\ndlo

Dato : 17-10-05 19:45

Filip wrote:

> For at se om der overhovedet er forbindelse mellem enhederne.

Hvis de kan se hinanden, er der vel forbindelse ?!?

/A

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 17-10-05 20:57

/-\ndlo <andlo@sodemark.dk> wrote:

> Hvis de kan se hinanden, er der vel forbindelse ?!?

Ikke nødvendigvis. Først skal Bluetooth enhederne parres, så forbinder
man dem.

Min Powerbook er i øjeblikket parret med min SE T610, men bliver først
forbundet når jeg går på nettet - og sender dette indlæg via GPRS. Det
kan jeg se i det utility program der følger med styresystemet, der
(selvfølgelig) understøtter Bluetooth.

Understøtter Windows Bluetooth, eller skal der installeres endnu et
configurationsprogram, for at kunne se sine Bluetooth enheder? Jeg tror
det sidste.

Fra : Erik Semey

Dato : 07-11-05 23:41

Acer TM 803 har enmedfølgende BT sw som er preinstalleret, når din BT er
aktiveret (knappen på fronten) skal du finde BT ikonet i process linien,
nede til højre. der kan du finde dine muligheder for at parre med et andet
BT device

Fra : Filip

Dato : 08-11-05 07:17

"Erik Semey" <gaia@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nede til højre. der kan du finde dine muligheder for at parre med et andet

Jeg tror jeg er kommet til at afinstallere noget af det preinstall BT sw da
jeg ikke hvade brug for det dengang - Jeg har det ikke på min processlinje.
Er der et sted på nettet man kan hente disse drivere, eller skal jeg hele
møllen igennem med geninstall af xp?

Filip