Q: Tal til hjemmelavet ur på væggen
Fra : Nicole

Dato : 16-10-05 20:15

Jeg står og vil lave mit eget ur, som skal sidde på væggen. Det er en
ide jeg har leget lidt med i nogen tid, og nu har jeg "endelig" fået lov
af kæresten til at bore alle de huller som det nu kræver

Jeg vil købe viserne og urværket hos Panduro, med mindre jeg finder
noget billigere inden... Men...
Tallene som Panduro fører er "kun" 2 centimeter høje, jeg vil gerne have
dem over 7 centimeter...

Nogen der kan hjælpe mig?
Nb.: Det skal være de "normale" tal, altså ikke romertal ell. lign.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 16-10-05 21:18

Sun, 16 Oct 2005 21:14:34 +0200, skrev Nicole <nila@tele2adsl.dk> i
dk.fritid:

> [...]
>noget billigere inden... Men...
>Tallene som Panduro fører er "kun" 2 centimeter høje, jeg vil gerne have

Hvad med sådan nogle tal, som man normalt bruger til at sætte på huset
(husnumre, hedder de vel)? De kan købes i f.eks. byggemarkeder.
Men de er sikkert halvpebrede i pris.
Der er f.eks. også nogle her:
http://metalting.dk/husnumre/husnummer_10_cm_da.html

Eller måske kan du finde/få lavet nogle i plast hos en skiltemager?

--
Gitte Sørensen

Lav dine egne lykønskningskort:
http://www.gittes.dk/shop

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 17-10-05 18:27

Nicole wrote:
> [...]
> dem over 7 centimeter...
>
> Nogen der kan hjælpe mig?
> Nb.: Det skal være de "normale" tal, altså ikke romertal ell. lign.

Hvad med bare at male nogle tal på væggen ?, du kunne fx. printe nogen
ud og bruge dem som skabelon.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Nicole

Dato : 17-10-05 23:50

Kasper Malmberg wrote:

> Hvad med bare at male nogle tal på væggen ?, du kunne fx. printe nogen
> ud og bruge dem som skabelon.
>
> MVH
> Kasper Malmberg
Hejsa...

Det var da en rigtig, rigtig god ide med at male - det havde jeg slet
ikke tænkt på

Bor dog til leje, så måske kæresten lige skulle overtales til, at det er
OK

Men tak for hjælpen, Nicole

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 18-10-05 06:52

> [...]
> ikke tænkt på
>
> Bor dog til leje, så måske kæresten lige skulle overtales til, at det er

En anden go' ide, er at beuge bladguld eller andet "blad-metel", det kan
også købes i Pandurohobby, det kunne give en ret god effekt.

MVH
Kasper Malmberg