Firmware opgradering af 650R-31 Virker i~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 16-10-05 08:57

Hej NG

Jeg har prøvet at opgradere min CC router en Zyxel 650-R med den nyeste
firmware fra zyxel (P650R-31_V3.40(GT.5)C0_Standard.zip)

- Men jeg kan ikek få routeren til at få fat i ipadsesse og gateway fra
Cybercity efter endt opgradering, der står bare 0.0.0.0

Hvilke værdier skal man bruge inde i config programmet, for at få den til at
gå på?

Flasher jeg tilbage til CC's firmware er der ingen problem, der er det bare
at vælge routerprofil 2 og taste brugernavn og password ind så går der 30
sek så er den på.

Jeg håber nemlig at Zyxel's firmware er fri for den bug der gør at min
router dør, efter ca1-2 døgn.

Jeg har en 2048/512 og skal benytte router profil 2 hvis det kan hjælpe jer.

--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen

Fra : Henrik Larsson

Dato : 16-10-05 16:24

> Hvilke værdier skal man bruge inde i config programmet, for at få den til
> at gå på?

Prøv med følgende under "Advanced Setup->WAN":
- Name: CC
- Mode: Routing
- Encapsulation: PPPoA
- Multiplex: VC
- VPI: 0
- VCI: 35
- ATM QoS Type: VBR
- Peak Cell Rate: 4830
- Susation Cell Rate: 0
- Maximum Burst Size: 0
- Under Login information skriver du dit brugernavn/password.
- IP Adress: Obtain an IP Address Automatically
- Connection: Nailed-Up Connection

Mvh Henrik

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-10-05 16:35

Henrik Larsson <usenet@1.spambox.dk> skrev 2005-10-16:

> [...]
> - Maximum Burst Size: 0
> - Under Login information skriver du dit brugernavn/password.
> - IP Adress: Obtain an IP Address Automatically

samt huske at så NAT (SUA only) til.

Hvis det ikke virker så prøv med VCI: 101

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Per JM Olsen

Dato : 16-10-05 17:55

Hej

Tak for info, jeg har nu prøvet at følge vejledningen, og jeg får godt nok
routeren på, dvs at jeg får ipadresse og dns, så alt burde være fint, men
jeg kan ikke surfe, det er ligsom om at den ikke får ordenlig fat i dns. Jeg
kan pinge default gateway, men prøver jeg at skrive www.google.dk så finder
den ikke noget.

Jeg har været inde i NAT og sætte det.
Hvilken FW køre i med?

--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen ´

Fra : Henrik Larsson

Dato : 16-10-05 18:31

> Jeg kan pinge default gateway, men prøver jeg at skrive www.google.dk
> finder den ikke noget.

Kan du pinge 212.242.40.3?

Du mangler sikkert at indsætte CyberCitys DNS servere i DHCP opsætningen.

Indsæt følgende under " Advanced Setup -> LAN":
Primary DNS Server: 212.242.40.3
Secondary DNS Server: 212.242.40.51

Alternativt kan du jo prøve at give disse til din computer direkte i
opsætningen af dit netkort.

Mvh Henrik

Fra : CR

Dato : 17-10-05 10:32

Per JM Olsen wrote:
> [...]
> jeg kan ikke surfe, det er ligsom om at den ikke får ordenlig fat i dns. Jeg

Er det ikke noget med at du ikke skal opgradere med firmware direkte fra
zyxel men i stedet skal bruge den fra cybercity?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-10-05 16:26

CR <CR@dontmail.com> crashed Echelon writing

> Er det ikke noget med at du ikke skal opgradere med firmware direkte fra
> zyxel men i stedet skal bruge den fra cybercity?

Tja, Zyxels virker/virkede da fint her.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per JM Olsen

Dato : 24-10-05 12:00

Hej NG

Nu har jeg fået routeren til at tage den nye firmware fra zyxel, jeg fik en
ny router fra cc som jeg prøvede et flashe, og den virkede uden problemer i
første hug..... den anden må ha været defekt.

Nu må vi se om den kan holde til at være online i emre end 2 dage uden at gå
kold...
--
Med Venlig Hilsen
Per Olsen