køb af hardware i det store udland
Fra : Jan Jensen

Dato : 16-10-05 03:54

hvordan er det nu lige reglerne er, hvis jeg køber fra et EU-land er der vel
ingen ekstra moms eller afgifter der bliver pålagt? altså hvis jeg køber
noget i fx sverige til 3000 skr så bliver min pris vel det beløb(minus kurs
fordelen) + porto

mvh
Jan Jensen

Fra : Basil

Dato : 16-10-05 06:07

> [...]
> noget i fx sverige til 3000 skr så bliver min pris vel det beløb(minus kurs

Der er nogen regler for elektronik, men fra Sverige tror jeg ikke der
er regler.
Det er sjældent at det kan betale sig at handle hardware i udlandet, så
har du fundet noget der virker som et godt tilbud for dig, så køb det,
men tjek lige om det kan skaffes billigere via eks. www.edbpriser.dk
Kai

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-10-05 12:51

> [...]
> har du fundet noget der virker som et godt tilbud for dig, så køb det, men

den der skulle forhandle det i dk har døde link til produktet på hans HP,
men tvivler på han er billigere end den venske fabrikant

Fra : Viktor Andersen

Dato : 16-10-05 11:50

Du får lov til at betale den svenske moms sats også.

Viktor

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-10-05 12:52

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Du får lov til at betale den svenske moms sats også.
>
> Viktor

spørgsmålet går på om jeg kommer til at betale dansk moms ?

Fra : Max

Dato : 16-10-05 13:43

Hej Jan

> spørgsmålet går på om jeg kommer til at betale dansk moms ?

Det komme an på hvor meget forhandleren sælger til danmark, hvis
hans salg overstiger 300.000 kr tror jeg, ja så skal han være
momsregistreret i danmark og så skal du betal DK moms.

Mvh Max

Fra : Åge

Dato : 16-10-05 14:23

> Hej Jan

> Det komme an på hvor meget forhandleren sælger til danmark, hvis
> hans salg overstiger 300.000 kr tror jeg, ja så skal han være
> momsregistreret i danmark og så skal du betal DK moms.

Men hvis den danske moms er 25%, og den svenske moms er 25%, så kan
spørgeren vel være aldeles ligeglad med, hvorhen sælgeren sender momsen?

Fra : Max

Dato : 16-10-05 16:17

Hej

> Men hvis den danske moms er 25%, og den svenske moms er 25%, så kan
> spørgeren vel være aldeles ligeglad med, hvorhen sælgeren sender momsen?

Nu kender jeg ikke svenske momssatser, men hvis de er magen til
de danske, ja så kan køber være ligeglad og på sigt er det vel derhen
harmoniseringen gerne skulle føre os.

Mvh Max

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-10-05 20:22

> [...]
> hans salg overstiger 300.000 kr tror jeg, ja så skal han være
> momsregistreret i danmark og så skal du betal DK moms.

det er jo sådan set hans ansvar, hvor han afregner, mit spørgsmål går jo ud
på om jeg ved forsendelse til DK bliver præsenteret for en regning fra det
danske system når jeg har købt og betalt en vare i fx sverige(eller andet eu
land) når jeg har betalt moms i det pågældende land, hmmmm

Fra : Max

Dato : 16-10-05 23:35

Hej Jan

> danske system når jeg har købt og betalt en vare i fx sverige(eller andet
eu
> land) når jeg har betalt moms i det pågældende land, hmmmm

Til det kan der svares nej du risikere ikke at få en regning bagefter på
dansk moms.

Mvh Max