Om at låne vin,
Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-05 03:22

Om at låne vin - et nok

*alt for fourettet og rethaverisk*

udkast til mail til min temmelig voksne men autonomagtigt umodne søn

FORBEDRINGSFORSLAG VIL JEG VÆRDSÆTTE - måske jeg sku ignorere

Men den man elsker, tugter man - og verbalt er det måske mere
fordelagtigt for ham på sigt, end hvis jeg skjuler min irritation.

------------------------

Du ringede og vækkede mig, for du skulle bruge vin til uventet gæst,
og jeg har jo ofte på lager.

Jeg forklarede, om de få flasker tilgængelige hos mig, og du valgte at
gå i kiosk for at købe dårligere dyrere sager, længere væk. Du har jo
valgt at bo kun hundred meter fra mig.

Jeg mindes din mors sidste måneder her, hvor hun havde dårlig
samvittighed over sin beslutning om at fjerne vore børn fra mig , og
alt handlede for hende om at få konstrueret oplevelse af dårlig etik
hos mig, så hun kunne stå i godt lys, overfor sin indre domstol.

Du har det vist lidt på samme måde, og når

1, du sælger mig til høj pris en kasseret, defekt mobiltelefon, og

2. du drømmer om efter endt studium at kunne begå dig i Kina/Japan, -

- så vil jeg nævne, at i disse lande anser man begge handlende som
ansvarlige for, at handelen er varig fordelagtig for begge.

Jeg tror , at du med en email kunne have forklaret den brug af
mobil-telefon-rodet, som jeg ikke kunne få til at virke.

Det er for småligt og kortsynet at tænke "Haps, der fik jeg penge ud
af kapitalisten" og "der er intet juridisk, der gør mig ansvarlig for,
om de penge har været spildt for min far".

No big deal - men principper er interessante, syns jeg.