asp syntaks i iframe
Fra : Kim Adersen

Dato : 15-10-05 19:08

Hejsa der.

Jeg er ved at være godt træt af at include file og virtual
ikke helt fungere, (eller så er jeg bare for dumt til det),
så jeg tænkte at bruge iframes i stedet.
Men nu er jeg røget ind i et problem med et asp script, som
eksekveres ved at bruge <%Response.Write ShowCalendar%>. Jeg
synes ikke jeg kan smide den ind i en iframe og få noget som
helst ud af det.

Nogen der har en ide?

Mvh
Kim Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-05 22:08

Kim Adersen wrote:

> Men nu er jeg røget ind i et problem med et asp script, som
> eksekveres ved at bruge <%Response.Write ShowCalendar%>. Jeg
> synes ikke jeg kan smide den ind i en iframe og få noget som
> helst ud af det.

<%Response.Write ShowCalendar%> skal vel bare skrives ind i det dokument,
der skal vises i din iframe.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-10-05 05:59

On Sat, 15 Oct 2005 20:08:16 +0200, "Kim Adersen" <news@terrabyte.dk>
wrote:

>Jeg er ved at være godt træt af at include file og virtual
>ikke helt fungere, (eller så er jeg bare for dumt til det),
>så jeg tænkte at bruge iframes i stedet.

Sådan set har det ikke så meget med hinanden at gøre, da include er en
serverside-teknik, mens iframe (og andre frames) håndteres af
browseren, altså clientside.

At de begge to kan bruges til genbrug af kode er så en anden ting. Men
det betyder sjældent, at den ene teknik kan erstatte den anden.

Så hvis der ikke er nogle strengt layout-mæssige formål med at bruge
en frames-løsning, vil jeg klart råde dig til at komme i bund med dit
include-problem. Når man lige har fanget det, er det egentlig ret
enkelt og logisk.

Se også mit svar til dit indlæg fra i forgårs.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj