Omgå Plesk protected directory i ASP-koden~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 15-10-05 10:27

Jeg har et webhotel på Plesk 7.5/IIS 6. Jeg har lavet et protected directory
til min Access DB og det virker fint, da jeg sagtens kan tilgå den uden at
en besøgende på siden promptes for username og password. Men forsøger man at
downloade DB'en, såfremt man skulle gætte sti og filnavn, så promptes man
for username og password. Helt som det skal være...

Jeg har imidlertid en række andre filer (pdf), som jeg gerne vil beskytte,
således at de ikke kan downloades, såfremt man skulle gætte sti og filnavn.
Men de skal kunne vises ved klik på link og uden at en besøgende promptes
for username og password?

Er det muligt? Evt. ved en eller anden form for viderestilling til filen? Et
alm. html-link vil jo fremprovokere prompten for username og password...

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Århus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-10-05 22:11

Anders Lau Mandsholm wrote:

> [...]
> sti og filnavn. Men de skal kunne vises ved klik på link og uden at
> en besøgende promptes for username og password?

Det ved jeg ikke. Men det er ulogisk. Hvis brugeren uden adgangskode kan
åbne pdf'en er der ikke noget til hinder for sidenhen at gemme på egen
harddisk. Hvorfor så lave passwordkontrol på direkte download?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 16-10-05 10:10

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message
> [...]

> åbne pdf'en er der ikke noget til hinder for sidenhen at gemme på egen
> harddisk. Hvorfor så lave passwordkontrol på direkte download?

Nej, det er ikke ulogisk. Jeg søger en måde at tilgå en fil via serverside
kode, som omgår password-beskyttelsen. Nøjagtig ligesom jeg kan skrive og
læse til/fra en Access DB via koden, men forsøger jeg at downloade Access
DB'en udløser det prompt for brugernavn/password.

/Anders

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-05 20:58

Anders Lau Mandsholm wrote:

> [...]
> jeg kan skrive og læse til/fra en Access DB via koden, men forsøger
> jeg at downloade Access DB'en udløser det prompt for

Der er da en verden til forskel på en pdf-fil og en mdb-fil.

Sidstnævnte skal man naturligvis ikke bare kunne downloade, her nøjes man
sædvanligvis med at lade brugeren læse udvalgt indhold via noget asp-script.

Men førstnævnte kan jeg ikke se nogen grund til at spærre for adgang til på
den ene måde og ikke spærre for adgang på den anden måde. Om man downloader
til harddisk eller henter hjem til visning i Acrobat - det er den samme fil
i hel og ubrudt stand.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-10-05 18:11

"Anders Lau Mandsholm" <mitfornavn@mitefternavn.dk> wrote in

> [...]
> kan skrive og læse til/fra en Access DB via koden, men forsøger jeg at
> downloade Access DB'en udløser det prompt for brugernavn/password.

Jeg tror, at det du ønsker er at lave en ASP-fil, der henter en fil på din
server og sender den (streamer den) til klienten.

Nu kender jeg ikke til Plesk, men prøv at søge efter
"Response.BinaryWrite" i denne gruppe. Jeg er sikker på, at det kan lede
dig i den rigtige retning.

http://tinyurl.com/7jzku

--
Jesper Stocholm