TDC anden port end 25
Fra : jan

Dato : 15-10-05 07:43

Hej.

Jeg har fået et brev fra tdc hvor de skriver et link til hvor man kan få
info om hvordan man omgår port 25 men jeg kan ikke finde en disse om dette
inde på siden, er der nogle af jer der har et link eller info om hvilken
port man ellers bruger.

mvh
Jan

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-10-05 11:17

> [...]
> inde på siden, er der nogle af jer der har et link eller info om hvilken

Indgående eller udgående?

Indgående skal du sætte backup-mx.post.tele.dk på som MX-record med
lavere prioritet.

Udgående skal du have en udbyder der tilbyder denne service - er du
interesseret i dette er du velkommen til at sende mig en mail (koster
ca. 75 kr./år).

--
Michael

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-10-05 13:13

> Udgående skal du have en udbyder der tilbyder denne service - er du
> interesseret i dette er du velkommen til at sende mig en mail (koster
> ca. 75 kr./år).

Det er en service som TDC tilbyder deres kunder gratis (mener den hedder
mail.tele.dk).

Hvad præcist er det du kan tilbyde?

Jørn

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-10-05 13:23

> Det er en service som TDC tilbyder deres kunder gratis (mener den hedder
> mail.tele.dk).
>
> Hvad præcist er det du kan tilbyde?

Det var mere hvis man af en eller anden grund var utilfreds med TDC's
mailserver, så har man mulighed for at købe adgang til en alternativ
SMTP-server på f.eks. port 26.

Jeg er ikke selv TDC kunde og aner derfor ikke hvordan deres systemer
kører, men for f.eks. Tele2 kunder som jeg selv er det meget aktuelt da
Tele2's systemer ofte har delay på op til 2 timer på levering af post.

--
Michael

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 16-10-05 11:37

Michael Kjærsgård wrote:

> Det var mere hvis man af en eller anden grund var utilfreds med TDC's
> mailserver, så har man mulighed for at købe adgang til en alternativ
> SMTP-server på f.eks. port 26.

Ok - lyder som en ok ide. Jeg har de sidste 4-5 år haft egen mailserver,
så jeg er mest interesseret i en ISP hvor port 25 er åben ind og ud.

> Jeg er ikke selv TDC kunde og aner derfor ikke hvordan deres systemer
> kører, men for f.eks. Tele2 kunder som jeg selv er det meget aktuelt da
> Tele2's systemer ofte har delay på op til 2 timer på levering af post.

Jeg kan huske da jeg var hos T2, at der ofte var systembeskeder vedr.
disse problemer - heldigvis var jeg aldrig berørt.

Jørn

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-10-05 21:47

> Jeg kan huske da jeg var hos T2, at der ofte var systembeskeder vedr.
> disse problemer - heldigvis var jeg aldrig berørt.

Ja de kommer sku med jævne mellemrum...;)

Forleden var den helt gal, mail var som sagt op mod 2 timer forsinket,
ringede så til support og spurgte hvornår de regnede med at have
problemet løst - fik så en dato over en uge ud i fremtiden...

Hm.. godt så, jeg finder bare på noget andet ;)

Kunne endda forstå på indlæg i de interne grupper at der selv efter
denne dato var problemer...

--
Michael

Fra : Lasse S Hansen - Las~

Dato : 16-10-05 23:02

jan wrote:
> [...]
> inde på siden, er der nogle af jer der har et link eller info om hvilken

Du burde snildt kunne finde en open relay smtp server et eller andet
sted, mange folk hoster selv mailserver idag.

Og er ikke alle som er lige gode til at sæt tingene op :(

Men ellers kan du finde steder hvor du også kan få en gratis account, så
bare sæt dit mailprogram op så afsender står til din default mail, og
send ud via deres smtp(men anbefales dog ikke).

Eller i værste fald skift udbyder :)

Men hvis det kniver med at finde en løsning på tingene, kan du skrive
til mig privat, så kan du få lov at køre igennem min

--

Med Venlig Hilsen

Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk
Skive, Denmark - Http://eoe.dk/

Fra : jamen

Dato : 17-10-05 00:34

Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk wrote:

> Du burde snildt kunne finde en open relay smtp server et eller andet
> sted, mange folk hoster selv mailserver idag.
>
> Og er ikke alle som er lige gode til at sæt tingene op :(

De fleste udbydere kræver man skriver under på en aftale, inden man
bliver kunde hos dem. Hvorfor risikere denne aftale, ved at udnytte en
server man ikke har lovlig adgang til?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-10-05 08:33

jamen explained on 17-10-2005 :

> De fleste udbydere kræver man skriver under på en aftale, inden man bliver
> kunde hos dem. Hvorfor risikere denne aftale, ved at udnytte en server man
> ikke har lovlig adgang til?

For slet ikke at tale om risikoen for at få sine mails afvist rigtig
mange steder.

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 18-10-05 10:25

> [...]
> inde på siden, er der nogle af jer der har et link eller info om hvilken

Hvis man er tilmeldt google mail kan man, ved at aktivere POP på sin konto,
få adgang til en google SMTP server som man kan bruge...

Martin Kaltoft

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-10-05 18:08

Martin Kaltoft <kaltoft@gmail.com> wrote:

> Hvis man er tilmeldt google mail kan man, ved at aktivere POP på
> sin konto, få adgang til en google SMTP server som man kan
> bruge...

Hvilken port giver adgang til denne smtp server?

--
Jesper Lund

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-05 21:28

Jesper Lund formulated on tirsdag :

> Hvilken port giver adgang til denne smtp server?

smtp.gmail.com:587

Husk at køre med TSL (svjh) kryptering - og så skal du, hvis du vil
have en anden afsenderadresse end din gmail konto, huske at definere
dette i din gmail opsætning.