Ny kattesite på nettet
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-10-05 22:58

Det er mig en fornøjelse at præsentere www.katteinfo.dk der er stadig lidt
arbejde igang på siten, men vi er så utrolig glade og stolte over den, at nu
måtte linken ud.

Kattehandel var lidt kede af at blive koplet for meget sammen med CK-kampen,
så vi delte os op i hver vores, vi havde et godt langt samarbejde, Tak for
det tøser. Så nu vil vi hver især fokusere på det vi brænder for.

--
Marianne Hellemose
Katte ville vælge www.katteinfo.dk

Mahatma Ghandi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-10-05 01:24

> [...]
> Marianne Hellemose
> Katte ville vælge www.katteinfo.dk
>

> can be judged by how its animals are treated

Skyndte mig ind og kigge og blev vildt imponeret. Hold da helt ferie,
hvor må I have haft travlt. Så megen information samlet på ét sted -
fantastisk!

Stort til lykke

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : goofy

Dato : 15-10-05 07:21

Hejsa Marianne

Godt gået, Marianne.
Jeg er med i en ny klub, Dansk Ocicat Klub, og jeg vil linke til
din side når vores egen site er kommet op og køre.
Hvad er CK Kampen?

Steen Vinbæk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-10-05 07:35

Hej Hanne og Steen

Tak for jeres pæne ord

CK er den kattehandler/fabrik der holder til i øst jylland, og som også
optræder her, ind i mellem.

Kattehandlere, altså mennesker der vægter penge højere end kattens velfærd,
vil være en rigtig stor prioritet på vores site, ikke kun CK, for desværre
er vi i det sidste ½ år blevet klar over at CK er nok den grelleste, men
absolut ikke den eneste

Dejligt at få linken spredt til så mange, tak

Fra : goofy

Dato : 15-10-05 08:14

Hejsa Igen

> [...]
> site, ikke kun CK, for desværre er vi i det sidste ½ år blevet
> klar over at CK er nok den grelleste, men absolut ikke den

Ok så er jeg med, jeg følger denne gruppe men skriver kun meget
sjældent

Steen

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 15-10-05 11:21

On Sat, 15 Oct 2005 08:20:35 +0200, "goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Jeg er med i en ny klub, Dansk Ocicat Klub, og jeg vil linke til
>din side når vores egen site er kommet op og køre.

Steen jeg bliver lige nødt til at spørge dig : Bliver Dansk Ocikat
Klub ikke den første klub overhovedet i DK for Ocikatte???

Fra : myggen

Dato : 15-10-05 09:04

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CK-kampen, så vi delte os op i hver vores, vi havde et godt langt
> samarbejde, Tak for det tøser. Så nu vil vi hver især fokusere på det vi

så har jeg også været derinde..
jeg er dog ked af at teksten står rykket så langt ud i siden, at det ligger
over menubaren.. så det er ikke så let at læse...

Men det jeg sådan kunne få læst tyder på det er en rigtig god side. Alle der
overvejer at få kat, burde udstyres med internetadgang og det link, for en
grundig gennemlæsning, inden en kat afskaffes

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-10-05 11:23

myggen skrev
<jeg er dog ked af at teksten står rykket så langt ud i siden, at det ligger
over menubaren.. så det er ikke så let at læse...>

vores "tekniske chef" er lige kommet med denne besked, så vi er opmærksomme
på og arbejder på det.

**Som du kan se på forsiden, så er det noteret at siden ses perfekt i en
skærmopløsning på 1024X768. Med tiden vil den blive rettet ind, så den kan
ses perfekt i alle opløsninger og i næsten alle browsere.**

Fra : Tidemann

Dato : 17-10-05 18:25

"Marianne Hellemose" skrev
> [...]
> skærmopløsning på 1024X768. Med tiden vil den blive rettet ind, så den kan
> ses perfekt i alle opløsninger og i næsten alle browsere.**

En lille ting i måske også skal rette!

På siden: Hitorien om Elrond, er den øverste tekst gentaget, det er lidt
forvirrende.
Ellers en "fed" side! <

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Søren LH

Dato : 19-10-05 17:55

> [...]
> Katte ville vælge www.katteinfo.dk
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Flot site .

Dog synes jeg din mening om at man kun skal købe racekatte er langt ude.

Mvh
Søren

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-10-05 18:33

Søren skrev
<Dog synes jeg din mening om at man kun skal købe racekatte er langt ude. >

Nu er siten et "gruppe-arbejde" så jeg er bestemt ikke alene om den.
Og det er bestemt ikke hverken min eller de andres mening at man kun skal
købe racekatte, så hvis du gider at sporer mig ind på, hvor du har set det
vil jeg blive glad.

Fra : Søren LH

Dato : 19-10-05 19:05

> [...]
> købe racekatte, så hvis du gider at sporer mig ind på, hvor du har set det

Det er her: http://www.katteinfo.dk/byb.htm

Mvh
Søren

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-05 19:20

Søren LH skrev:

>Det er her: http://www.katteinfo.dk/byb.htm

Nu vil jeg slet ikke tage diskutere indholdet af siten, men mere
udformningen, både i min foretrukne browser (opera) og i Firefox "kokser"
teksten i bunden af siten.

Hvad jeg mener kan ses på linket
http://klattrup.dk/picture_library/katteinfo.jpg

(nå det var vist mest en henvendelse til webmasteren)
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 19:39

> [...]
>
> Hvad jeg mener kan ses på linket
> http://klattrup.dk/picture_library/katteinfo.jpg
>
> (nå det var vist mest en henvendelse til webmasteren)

jeg har også problemer.. hso mig står teksten så langt til venstre at den
går ud i menubaren hvilket gør den meget svær at læse.. og jeg bruger ie..

men det har jeg allerede nævnt

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:02

myggen wrote:
> [...]
>

> jeg har også problemer.. hso mig står teksten så langt til venstre at
> den går ud i menubaren hvilket gør den meget svær at læse.. og jeg

Hvis du kører 1280 x 1024 kan du klikke på forsiden, så står det pænt, men
det er måske ikke det ?

--
Hilsen Denise

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 20:18

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kører 1280 x 1024 kan du klikke på forsiden, så står det pænt, men
> det er måske ikke det ?

på forsiden passer teksten godt nok.. det er bare mange af de tekster man
får frem når man klikker på menupunkterne, der står lidt for langt til
venstre..

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:53

myggen wrote:
> [...]
>

> på forsiden passer teksten godt nok.. det er bare mange af de tekster
> man får frem når man klikker på menupunkterne, der står lidt for

Det gjorde de dengang, kun forsiden var lavet. Har du refreshet/opdateret
din side, så skulle resten gerne være på plads da. Det er de hos mig.
Forsiden var jo i en periode den eneste side der var helt klar.

--
Hilsen Denise

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 20:58

> Det gjorde de dengang, kun forsiden var lavet. Har du refreshet/opdateret
> din side, så skulle resten gerne være på plads da. Det er de hos mig.
> Forsiden var jo i en periode den eneste side der var helt klar.

jeg har først fået kendskab til siden efter der var kommet menupunkter og
deres indhold på, så har ikke været inde på siden da det kun var forsiden
der var lavet...

Har også opdateret, men det gør ikke rigtigt nogen forskel..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 19-10-05 20:33

Denise skrev:

>Hvis du kører 1280 x 1024 kan du klikke på forsiden, så står det pænt, men
>det er måske ikke det ?

Så kommer der det andet problem som er det som "myggen" beskriver
http://klattrup.dk/picture_library/katteinfo2.jpg
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:55

Ivan V. Klattrup wrote:

> Så kommer der det andet problem som er det som "myggen" beskriver
> http://klattrup.dk/picture_library/katteinfo2.jpg

Øv, hvor er det også irriterende, desværre kan jeg ikke gøre noget, men
trist at alle ikke kan læse disse ordentligt

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:04

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
>
> Hvad jeg mener kan ses på linket
> http://klattrup.dk/picture_library/katteinfo.jpg
>
> (nå det var vist mest en henvendelse til webmasteren)

Ja, der kan jeg desværre ikke hjælpe, men kan kun sende beskeden videre

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:27

Søren LH wrote:

> Det er her: http://www.katteinfo.dk/byb.htm

Hej Søren
Sådan mener ikke man skal læse artiklen. Jeg læser den som det er noget
skidt, at folk køber racekatte for at avle på kryds og tværs uden at sætte
sig ind i hvad en racekat er og hvordan man skal forbedre og ikke forringe
en race. Det vil sige en race kan blive ødelagt på den måde, det kan jeg
godt forstå meningen af. Måske den øverste linie skal rettes til.
Om folk køber racekatte eller almindelige huskatte er op til folk selv, men
at købe blandingskatte kan være en risiko, fordi de aner ikke om der opstår
arvelige problemer i disse, da dem der avler på den måde kun gør det for
profit. Sådan læser jeg den artikel.

--
Hilsen Denise

Fra : Søren LH

Dato : 19-10-05 20:51

> [...]
> opstår
> arvelige problemer i disse, da dem der avler på den måde kun gør det for

Jamen hvis I ændrer definitionen på en BYB til det du nævner, hvor er så den
almindelige køber (anskaffer) af en almindelig kat henne på jeres side?

Jeg har i øvrigt selv købt en blandingskat, men den var da ikke avlet for
profit, så jeg synes nu heller ikke din generalisering er helt på sin plads
. Og den kat jeg har købt af en BYB har udviklet sig til alle tiders
pragtfulde, flotte og nemme kat - den bedste af mine tre katte, hvor
huskatten har været mest problemfyldt, og blandingskatten også har sine
mærkelige sider. Med henvisning til det du skriver under kattehandlere, så
jeg i øvrigt en meget korthåret og spinkel udseende MCO hos en opdrætter, en
sølle grimrian i forhold til min flotte jævnaldrende BYB-MCO .

Så alt i alt kan jeg slet ikke genkende meget af det du skriver og det I
skriver fra mine egne erfaringer.

Mvh
Søren

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 20-10-05 07:31

Søren skrev
<Jamen hvis I ændrer definitionen på en BYB til det du nævner, hvor er så
den almindelige køber (anskaffer) af en almindelig kat henne på jeres side?>

Der er en rubrik der hedder internater
og som jeg skrev i første mail, så bliver der stadig arbejdet og lagt
artikler op, en del af os har også fuldtidsjob, så det må tages lidt i
etaper, men hvis vi mente at racekatte er det eneste rigtige, så ville vi
nok ikke have smidt så mange billeder af super dejlige huskatte, og jeg kan
da med stolthed, betro dig at en del af de super dejlige huskatte hører til
her i familien

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 17:03

> [...]
> nok ikke have smidt så mange billeder af super dejlige huskatte, og jeg
> kan da med stolthed, betro dig at en del af de super dejlige huskatte

OK, jeg ved godt hvilket arbejde det er at holde en website ved siden af sit
arbejde og pasning af diverse dyr
Det bliver da helt klart påskønnet også herfra

Internater er en ting, jeg forstår der hen ad vejen kommer noget om hvordan
man køber en huskatte-killing, det står der ikke meget om i bøger, her i
gruppen, eller nogen andre steder .

Men jeg synes ikke jeg har fundet de der billeder du nævner, jeg tænkte
netop at siden var lidt billedfattig........

Keep up the good work

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 20-10-05 17:41

Søren LH wrote:

> [...]
> flotte jævnaldrende BYB-MCO .
>
> Så alt i alt kan jeg slet ikke genkende meget af det du skriver og

Jeg prøvede lidt at forklare hvad end BYBer er, altså hvordan artiklen
skulle forstås.
Som Marianne skriver er siden langt fra færdig, netop i dag er vi ved at
lægge artikler op, bla. en under "Før du køber" hvordan man skal forholde
sig. Man kan også købe huskatte gennem diverse annonceaviser, som vi også
planlægger en artikel om.
Jeg er da glad for at du har fået en dejlig kat, men derfor synes jeg ikke
man skal købe gennem BYBer alligevel, der lukrerer på andres arbejde, men
det er så bare min holdning. Har skam selv i tidligers tid haft af "La
Costa" bluser, der også var flotte og lignede.
Men selvfølgelig er der er masser af alm. mennesker der lader deres katte få
killinger uden at være BYBer og uden at ville tjene penge på det. De gør det
måske af andre grunde, de synes deres hunkat skal have lov at få killinger,
eller deres børn skal opleve små killinger, ja de mest absurde grunde. Det
kan vi så også diskutere, når der er nu så mange stakkels katte, der går for
lud og koldt vand.
Men jeg forstår så bare ikke, hvorfor får man ikke sine katte fra Internater
eller omplaceringskatte fra www.vildkat.dk det synes jeg er meget bedre, der
gør man samtidig en god gerning, i stedet for at støtte disse profithandlere
(som den du har købt din kat altså ikke er forstår jeg).
Jeg kan godt forstå racekatte-opdrætterne bliver irriterede over deres
arbejde med racer sælges rundt omkring som ½ Maine Coon og ½ Norske
Skovkatte. Det er nu ikke fordi de mister penge, men det er bare at gøre
grin med deres arbejde, sådan forstår jeg det. Dem der vil have racekatte
vil også godt betale for det.
Men iøvrigt er det et holdningsspørgsmål og det er så bare min holdning, du
har måske en anden og har ikke noget imod det, sådan er vi så forskellige.

--
Hilsen Denise

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 18:31

> [...]
> du
> har måske en anden og har ikke noget imod det, sådan er vi så forskellige.

Hej Denise,

Fint nok at have en holdning, og acceptere andre har en anden holdning.
Sådan skal det være .

Jeg ved ikke om min BYB'er lavede killinger for pengenes skyld, det kan da
godt være. Men hvordan ved vi at der ikke er raceopdrættere der gør det for
pengenes skyld. Og hvorfor er det odiøst at gøre det for pengenes skyld, det
er jo trods alt penge der driver mange af menneskenes aktiviteter. En af de
bedste og mest anerkendte schæferhundeopdrættere lever faktisk af det, for
nu at nævne noget fra hundeverdenen. En forretning går jo oftest bedst hvis
den leverer et godt produkt, så jeg kan ikke se det behøver at være
ensbetydende med dårlige katte (hunde).

Så forstår jeg i øvrigt ikke hvorfor I til stadighed tilskynder folk at købe
katte fra internater. Jeg kan godt huske alle de problemer der her i
kattegruppen blev spået om at jeg ville få med min BYB-kat fordi den var 10
uger og ikke 12 uger. Jamen en internatkat ved man jo slet ikke hvor gammel
den var da den kom fra sin mor, og nogen har netop skaffet sig af med den,
højst sandsynlig netop fordi den havde problemer. Og ganske rigtig, den kat
jeg har fået gennem www.vildkat.dk har været den vanskeligste at integrere
(men ellers en super dejlig, flot og lækker kat).

Hvorfor opdrættere opfatter det som at gøre grin med deres arbejde at nogen
sælger blandingskatte har jeg fortsat til gode at forstå. Nogen vil godt
have en racekat, men har ikke så mange penge, eller vil ikke betale så meget
fordi katten skal være fritgående med risiko for at den ikke lever så længe,
tager gerne risikoen for at den ikke opfylder racestandarden, og betaler
mindre. Personlig kan jeg ikke se problemet.

Det var så min holdning .

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 19:12

Søren LH wrote:

> Flot site .
>
> Dog synes jeg din mening om at man kun skal købe racekatte er langt
> ude.

Søren, hvis vi på nogen måde et sted har kommet til at nævne det vil vi
gerne vide det. Denne site tager ikke stilling til om man skal købe alm.
huskat eller racekat, det må folk selv om. MEN det vi tager stilling til er,
at folk skal advares mod at købe katte fra disse "kattehandlere", som er
nævnt under advarslen.
Vil du være sød og skrive hvor du mener vi gør det, så er jeg fri for at
læse alle artiklerne igennem igen lige her og nu.
Og andre ting I synes må I meget gerne meddele os, der arbejdes til
stadighed med siden, og der skal rettes igen i morgen.

--
Hilsen Denise

Fra : Søren LH

Dato : 19-10-05 19:30

> [...]
> er,
> at folk skal advares mod at købe katte fra disse "kattehandlere", som er

Nævn også gerne hvilken artikel der omtaler "kattehandlere"

> [...]
> Og andre ting I synes må I meget gerne meddele os, der arbejdes til
> stadighed med siden, og der skal rettes igen i morgen.

Under fordele ved udekatte kan tilføjes: "Mindre risiko for
adfærdsproblemer".

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 20:00

Søren LH wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Nævn også gerne hvilken artikel der omtaler "kattehandlere"

Under advarse1, øverste punkt, er der noget om disse "kattehandlere".

> Under fordele ved udekatte kan tilføjes: "Mindre risiko for
> adfærdsproblemer".

Det mener jeg dækkes af punkt 1.

--
Hilsen Denise

Fra : Søren LH

Dato : 19-10-05 20:32

> Under advarse1, øverste punkt, er der noget om disse "kattehandlere".

OK. Jeg har selv købt en blandingskat, jeg var ikke klar over det var
umoralsk af sælgeren........

> Det mener jeg dækkes af punkt 1.

Du har ret

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 21:00

Søren LH wrote:

> OK. Jeg har selv købt en blandingskat, jeg var ikke klar over det var
> umoralsk af sælgeren........

Næh, men jeg tror såmænd mange heller ikke tænker i den retning.
Men hvad synes du selv om kopivarer, hvor man profiterer på andres
langvarige og gennemtænkte arbejde, laver noget der ligner men ikke holder
ret længe.
Jeg synes sådan set det er det samme, når man nu tænker sig om.

--
Hilsen Denise

Fra : Allan

Dato : 19-10-05 21:05

> [...]
> ret længe.
> Jeg synes sådan set det er det samme, når man nu tænker sig om.

Hej Denise
Du mangler vist at skrive at selvom det er en blandingskat der er købt; Ja
så er det sikkert en rigtig sød kat. der er tale om
For katte er katte.

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 19-10-05 21:15

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du mangler vist at skrive at selvom det er en blandingskat der er købt; Ja
> så er det sikkert en rigtig sød kat. der er tale om

Av Nu får jeg på puklen

Nå jeg glemte at skrive
Det er selvfølgeligt ærgeligt at der er menesker der laver profit på den
slags.
Og derfor bør man købe sin kat et sted, Hvor man føler sig sikker på at den
har fået den rigtige opvækst.

Så Godt gået med jeres HP.

Mvh Allan

Fra : Denise

Dato : 19-10-05 21:35

Allan wrote:
> [...]
> Du mangler vist at skrive at selvom det er en blandingskat der er
> købt; Ja så er det sikkert en rigtig sød kat. der er tale om

Selvfølgelig glemte jeg at skrive det, alle katte er skønne ingen tvivl om
det.
Kattene kan jo ikke gøre for det.

--
Hilsen Denise

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 21:08

> [...]
> Men hvad synes du selv om kopivarer, hvor man profiterer på andres
> langvarige og gennemtænkte arbejde, laver noget der ligner men ikke holder

så håber jeg susme vores kat holder så længe som man kan forvente en kat
holder han er nemlig tilsyneladende en blanding af maine coon (ifølge
vores dyrelæge, der begrunder det med vores kats størrelse og pels) og noget
andet. En kopi af noget er han ikke, for han er helt unik, så han må gerne
holde i meget lang tid hehe..

men ellers forstår jeg godt hvad du mener...

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 04:59

> [...]
> ret længe.
> Jeg synes sådan set det er det samme, når man nu tænker sig om.

En ung gårdkone har nogle skovkatte. For at give børnene den store oplevelse
det er at se en kat få killinger, lader hun den ene få et kuld killinger
inden den skal steriliseres. Jeg bryder min hjerne med at finde sammenhængen
men kan ikke forstå det. Hun har købt og betalt for sine skovkatte, så er
det da hendes, ligesom mine katte er mine.

Mvh
Søren

Fra : OLund

Dato : 20-10-05 16:58

Søren LH skrev:
> [...]
> men kan ikke forstå det. Hun har købt og betalt for sine skovkatte, så er
> det da hendes, ligesom mine katte er mine.

Ja, og så er der jo 'hovsa'-killingerne, resultatet af at den højt
præmierede hunkat smutter på uofficielt besøg hos naboens hankat af
tvivlsom afstamning . De små kan sagtens blive alle tiders
familiekatte, ingen tvivl om det. Men den der køber eller overtager
sådan en killing har krav på at få ordentlig oplysning om killingens
afstamning, og ikke bare en erklæring som "ægte MaineCoon uden papirer".
At killingen ligner en MC, betyder ikke at den har alle de øvrige
egenskaber, der får mange til at vælge denne store, flotte kat.

Men nu nærmer vi os det, som 'Katteinfo' ønsker at advare imod: Den
uansvarlige baggårdsopdrætter(BYB), som parrer sin(e) hunkat(te) lige så
hurtigt de kommer i løbetid, og producerer kuld efter kuld af killinger,
der sælges som 'ægte uden papirer'. Som regel har BYB'en ikke en disse
forstand på, eller forståelse for, sine katte, så sygdomme og parasitter
florerer i 'katteriet'. Killingerne får ikke den kærlige pleje, der som
slutresultat giver en veltilpasset, sund og glad voksen kat, og som
rosinen i pølseenden, killingerne bliver taget fra moderen alt for
tidligt, så de risikerer at få psykiske problemer hele livet. Har man
købt sådan en 'billig' killing, kan dyrlægeregningerne hurtigt løbe op i
noget der ligner det beløb, en kat med eller uden papirer ville have
kostet hos en ordentlig opdrætter.

Den der køber kat eller killing hos en baggårdsopdrætter, er med til at
holde gang i dette utiltalende erhverv, hvor penge er det afgørende, og
dyrevelfærd er en by i Rusland.

Venlig hilsen
Ole

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 17:50

"OLund" <lundborg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ligner en MC, betyder ikke at den har alle de øvrige egenskaber, der får
> mange til at vælge denne store, flotte kat.

Nu betaler man jo altså også langt mindre end for racekatten med papirer.
Pris og kvalitet følges, kvalitet er jo herunder så også garanti for
racerenhed. det er jo ikke sikkert alle lægger så stor vægt på at katten
præcis ligner racebeskrivelsen.

> [...]
> rosinen i pølseenden, killingerne bliver taget fra moderen alt for
> tidligt, så de risikerer at få psykiske problemer hele livet.

Min MCO uden papirer er blevet alle tiders flotte kat:
http://www.lemanszone.dk/silver/index.htm - den eneste helt problemfrie af
mine tre katte. Jeg kan ikke genkende det du skriver. Jeg synes der på dette
område er en kedelig tendens til at skære alle over en kam.

> Har man købt sådan en 'billig' killing, kan dyrlægeregningerne hurtigt
> løbe op i noget der ligner det beløb, en kat med eller uden papirer ville
> have kostet hos en ordentlig opdrætter.

Er en racekat med papirer garanti mod dyrlægeregninger? Så er katteverdenen
vel nok heldig, for sådan er hundeverden bestemt ikke.

> Den der køber kat eller killing hos en baggårdsopdrætter, er med til at
> holde gang i dette utiltalende erhverv, hvor penge er det afgørende, og
> dyrevelfærd er en by i Rusland.

Ligesom den der køber en flæskesteg, en rullepølse, en bakke æg............
:-/

Mvh
Søren

Fra : myggen

Dato : 20-10-05 18:10

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.lemanszone.dk/silver/index.htm

hvor er hun dejlig

Sneg mig lige til at kaste et blik på Pushkin nu jeg havde muligheden
(linket der var på Silver's side) og endnu en dejlig kat

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 18:39

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> hvor er hun dejlig

Tak

> Sneg mig lige til at kaste et blik på Pushkin nu jeg havde muligheden
> (linket der var på Silver's side) og endnu en dejlig kat

Flot og sød, men kan være ret irriterende. Dels fordi han er helt enorm
kælesyg, dels fordi han ikke kan finde ud af ikke at trigge hunden til at
løbe efter sig og trænge ham op i en krog.

Og så er der Basse, han imponerer med sin stoiske ro parret med enorm
hurtighed - en tiger i miniformat. Det er fantastisk at se ham ligge i en
stol uden så meget som at vibrere med et knurhår, medens hunden snuser til
ham og pirker til ham med snuden og gør for at få ham tit at lege. Han er
husets konge - og han ved det godt . Basse:
http://www.lemanszone.dk/basse/

Mvh
Søren

Fra : myggen

Dato : 20-10-05 19:43

> [...]
> ham og pirker til ham med snuden og gør for at få ham tit at lege. Han er
> husets konge - og han ved det godt . Basse:

han er da ufatteligt dejlig! Ligesom de to andre du har..

her er vores:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Myggen&picnumber=8164

overkælen, klister-kat der helst skal være i samme rum som os, ellers går
han og kalder til han finder os

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 19:50

> [...]
>
> overkælen, klister-kat der helst skal være i samme rum som os, ellers går

Hvor er han også flot og dejlig

Mvh
Søren

Fra : myggen

Dato : 20-10-05 20:10

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> "myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er han også flot og dejlig
>
> Mvh
> Søren

Mange tak

Fra : Denise

Dato : 20-10-05 18:21

Søren LH wrote:

> Min MCO uden papirer er blevet alle tiders flotte kat:
> http://www.lemanszone.dk/silver/index.htm - den eneste helt
> problemfrie af mine tre katte.

Åhh, hvor er det nogle dejlige, flotte katte du har
Men nu er jeg også forudindtaget, der er ingen katte jeg synes er grimme
)

--
Hilsen Denise

Fra : Søren LH

Dato : 20-10-05 18:45

> Åhh, hvor er det nogle dejlige, flotte katte du har
> Men nu er jeg også forudindtaget, der er ingen katte jeg synes er grimme
> )

Tak skal du have
Det er dine forresten også - var lige inde og kigge

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 20-10-05 17:42

Søren LH wrote:
> [...]
> at finde sammenhængen men kan ikke forstå det. Hun har købt og betalt
> for sine skovkatte, så er det da hendes, ligesom mine katte er mine.

Se mit andet indlæg

--
Hilsen Denise