Dell - og ingen annullering af ordre?
Fra : Nicolai

Dato : 14-10-05 15:34

Det er gået op for mig at bordet fanger når man køber hos Dell.

Historien kort:
Bestilte en fladskærm, men som ikke kunne leveres af GLS danmark (De er godt
nok skuffende - jeg har haft berøring med dem 4 gange på et år - alle 4 gange
har der været store problemer)

Anyway, de kan kun levere i arbejdstiden, og jeg har ingen mulighed for
afhentning, hvorfor jeg bad dem returnere. Dette accepterede de, så her gik
jeg og forventede en refund fra Dell.

Nu viser det sig så fra Dell at jeg har accepteret "erhvervsbestemmelserne"
fra dem ved bestilling, hvorfor jeg er tvunget til at modtage den skærm uden
mulighed for annullering af ordren.
Har jeg accepteret dette er det naturligvis fint nok, men skærmen har jeg
aldrig nogensinde set.

Nu er mit spørgsmål så - er det virkelig sådan man behandler kunderne? ER de
virkelig så forhippet på et salg at bordet fanger på denne facon? Hvis det er
vilkårende er det jo nemt - det vil jo så være første og sidste gang jeg
handler med dem. Heldigvis er jeg beslutningstager på arbejdet, og der
overvejer vi en udskiftning af platform - dermed 1,2 millioner mindre til
DELL . . .

Vi snakker en skærm til 8k - så skaden er ikke større end at jeg sluger
pillen - men det er da sørgeligt for dem at de i den grad får kunden til at
sidde med en dårlig smag i munden...

Hvad siger i? Er sagen klar?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk

Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-10-05 16:06

Nicolai wrote:

> [...]
> beslutningstager på arbejdet, og der overvejer vi en udskiftning af
> platform - dermed 1,2 millioner mindre til DELL . . .

Du er beslutningstager, men kan ikke modtage indkøbte varer på
arbejdspladsen? Er der så ikke andre der kan?

> Vi snakker en skærm til 8k - så skaden er ikke større end at jeg
> sluger pillen - men det er da sørgeligt for dem at de i den grad får
> kunden til at sidde med en dårlig smag i munden...

Hvem er kunden, arbejdspladsen eller hvad?

> Hvad siger i? Er sagen klar?

Næh, jeg er forvirret.

Ole Thomsen

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-05 16:09

> Du er beslutningstager, men kan ikke modtage indkøbte varer på
> arbejdspladsen? Er der så ikke andre der kan?

Det er på min privatadresse.

> Hvem er kunden, arbejdspladsen eller hvad?

Mig privat - dog som momsregistreret

> Næh, jeg er forvirret.

Jeg har formuleret mig uklart.

Problematikken er at skærmen er købt til min privatadresse, i det navn jeg er
momsregistreret i. Min trulles med millionerne er kun for at illustrere, at
de slås om de 60,- det har kostet dem at sende skærmen - den er jo aldrig
nået frem så det er porto vi slås om i realiteten.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-10-05 16:18

Nicolai wrote:

> [...]
> at illustrere, at de slås om de 60,- det har kostet dem at sende
> skærmen - den er jo aldrig nået frem så det er porto vi slås om i

Så må du have ufattelig god tid i det private firma, hvis du gider slås
om 60kr - godt nok er der principper, men alliwel

Og at du, som beslutningstager på arbejdet, vil lade dit personlige
slagsmål med leverandøren indgå i beslutningsgrundlaget om anskaffelser
i den størrelse er måske lidt useriøst i mine øjne

Ole Thomsen

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-05 16:36

> Så må du have ufattelig god tid i det private firma, hvis du gider slås om
> 60kr - godt nok er der principper, men alliwel

Det er princippet - intet andet.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-10-05 20:10

On Fri, 14 Oct 2005 17:09:27 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>Mig privat - dog som momsregistreret

Så er det B2B salg, og dermed ingen lovbestemt returret.

Det eneste problem jeg er her er GLS - men min erfaring med dem er nu
heller ikke at de er særlig betryggende.

Jeg får dog leveret til min arbejdsplads, selvom det faktureres til
ApS''et hjemme.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Holst

Dato : 14-10-05 16:06

Nicolai wrote:

> Hvad siger i? Er sagen klar?

Jeg siger: Jeg kan ikke forstå, at I ikke kan modtage skærmen i
arbejdstiden, hvis du arbejder i et firma, der overvejer udskiftning af
computerudstyr for 1,2 millioner. Sådanne virksomheder har da typisk en
receptionsfunktion, som vil kunne tage imod den.

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-05 16:09

> [...]
> computerudstyr for 1,2 millioner. Sådanne virksomheder har da typisk en
> receptionsfunktion, som vil kunne tage imod den.

Problematikken er at skærmen er kæbt til min privatadresse, i det navn jeg er

Fra : alexbo

Dato : 14-10-05 16:58

"Nicolai" skrev

> Det er gået op for mig at bordet fanger når man køber hos Dell.
Ja, når man handler som erhversvsdrivende, er man ikke dækket af
forbrugerlovgivningen.

> Nu viser det sig så fra Dell at jeg har accepteret
> "erhvervsbestemmelserne"
Uden at du opdagede det.

> Nu er mit spørgsmål så - er det virkelig sådan man behandler kunderne?
Ja erhvervskunder forventes at aftage de varer de bestiller.

> Heldigvis er jeg beslutningstager på arbejdet,
Jeg kan ikke rigtig se det heldige i det, hverken for dig eller firmaet.
Du kan ikke helt overskue dine beslutninger, og firmaet får ikke en
beslutning taget på et seriøst grundlag.

Hvordan skulle Dell kunne gætte at en erhvervskunde ikke kan modtage varer i
arbejdstiden?

mvh
Alex Christensen

Fra : Holst

Dato : 14-10-05 17:24

alexbo wrote:

> Hvordan skulle Dell kunne gætte at en erhvervskunde ikke kan modtage varer i
> arbejdstiden?

Det er jo normalt, at erhvervskunder kan modtage varer i arbejdstiden.
En af mine kammerater, der også var momsregistreret, havde samme
problem, idet den selvstændige virksomhed blot var en lille
bibeskæftigelse ved siden af hans normal fuldtidsarbejde (vist samme
problemstilling Kim har), men det blev jo snildt klaret ved at få varen
leveret til en anden adresse.

Det virker mest som om Kim "opsøger" problemet og så uberettiget giver
Dell skylden for det.

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-05 22:17

Fordi jeg er privatkunde men åbenbart har valg erhverv pga. en
momsregistrering.

> Det er jo normalt, at erhvervskunder kan modtage varer i arbejdstiden.
Korrekt.

> [...]
> men det blev jo snildt klaret ved at få varen leveret til en anden adresse.

Det er netop min problemstilling.

> Det virker mest som om Kim "opsøger" problemet og så uberettiget giver Dell
> skylden for det.

Opsøger? Synes bare det er sørgeligt de tvinger en kunde som har fortrudt et
køb til at modtage en vare som han ikke vil have - Jeg har aldrig set pakken,
så derfor får de jo en skærm retur som end ikke er pakket ud. Med andre ord,
de mister en evt. fremtidig kunde istedet for at lade kunden betale for
spildt porto, og så tage den retur.

Jeg har åbenbart intet valg end at modtage den - fint nok, det skulle være en
kanonskærm.

Men humlen i min verden er jo at jeg allerede inden jeg kom igang er færdig
som Dell-kunde. Det undrer mig de vil miste potentielle kunder for de
selvsamme 60,- som andre nu mener jeg går i små sko for. Set fra min side er
det jo ikke 60,- men 8000,- som jeg har fortrudt - som skrevet oppe over så
skal jeg nok leve med den da den skulle være fint, men jeg forstår ikke Dell.

Fra : Holst

Dato : 14-10-05 22:28

Nicolai wrote:

> Fordi jeg er privatkunde men åbenbart har valg erhverv pga. en
> momsregistrering.

Så er du jo også selv ude om det, når du gør sådant og dermed frasiger
dig dine rettigheder.

Hvorfor Dell ikke er mere fleksikble, kan man jo undre sig over. De har
nok deres grunde. Men som erhvervskunde har du intet krav på at kunne
returnere varen, medmindre det er aftalt.

Men jeg håber da, du bliver glad for skærmen. Jeg er utrolig glad for
min skærm på min bærbare Dell-computer. Det er i modsætning til den
tilfældige MAG-fladskærm jeg senere købte, som sælgeren ellers påstod
var rigtig god. Det er den måske også, men er den rigtig god, så er
skærmen på min Dell helt vildt fantastisk, superb rigtig god.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-10-05 12:29

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor Dell ikke er mere fleksikble, kan man jo undre sig over. De har
> nok deres grunde. Men som erhvervskunde har du intet krav på at kunne
> returnere varen, medmindre det er aftalt.

Hvis man lige lader være med at tænke flad-skærm et øjeblik og i stedet
tænker PC, så er det ikke så underligt at Dell prøver på at slippe for at få
varer retur, hvis det kan gøres lovligt (og det kan det kun ved
erhvervskunder).
Dell er kendt for at skræddersy en PC til den enkelte kunde. Ved bestilling
tagers der stilling til et hav af forskellige muligheder, tilbehør og forud
installeret software. Man kan således ikke umiddelbart sælge en retur-varer
til en anden kunde.

Da jeg så Dell´s betingelser for erhvervskunder, valgte jeg at bestille min
PC som privat-kunde, selv om den skal bruges 100% erhvervsmæssigt. Det skal
man naturligvis være lidt varsom med, da det kan give problemer med T&S´s
når firma-navnet ikke står på fakturaen, men jeg har valgt at håbe på at jeg
ikke bliver udtaget til kontrol og hvis jeg gør så prøve at argumenterer ud
fra Dell´s dårlige betingelser for erhvervskunder.

Fra : Holst

Dato : 15-10-05 12:47

Allan Soerensen wrote:

> fra Dell´s dårlige betingelser for erhvervskunder.

Der er ingen tvivl om, at man som forbruger er væsentlig bedre sikret
end erhvervskunder.

Men er Dells betingelser for erhvervskunder så meget værre end andre
handlendes betingelser for erhvervskunder.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-10-05 13:18

> Men er Dells betingelser for erhvervskunder så meget værre end andre
> handlendes betingelser for erhvervskunder.

De er ikke værre end de betingelser mange af mine andre leverandører
benytter sig af.
De af mine leverandører der accepterer returnering af varer har betingelser
om at det kun kan ske ved forudgående aftale, at emballagen skal være
ubrudt, at det ikke gælder skaffevarer, at der krediteres et fradrag på
20-35% osv, osv. Alt sammen betingelser man ikke må stille ved handel med
forbrugere.

Jeg skal ikke forsvarer Dell, men blot gøre opmærksom på at når man handler
som erhvervskunde kan man ikke tage noget for givet. Man har ikke automatisk
rettigheder, der tilnærmelsesvis ligner forbrugerens.

Den ene gang jeg har handlet hos Dell oplevede jeg også at de ikke
overholder reglerne for kortbetaling. Der var 14 dages leveringstid på min
PC, alligevel trak de betalingen på mit Dankort allerede ved ordre
afgivelsen. Jf. reglerne fra PBS må betalingen først trækkes når varen
leveres, og det uanset om der er tale om B2C eller B2B.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-10-05 15:08

Den 16-10-05 14.17 skrev Allan Soerensen følgende:

> Den ene gang jeg har handlet hos Dell oplevede jeg også at de ikke
> overholder reglerne for kortbetaling.

Er du sikker? Hvis det er en tilpasset vare, må de trække pengene
tidligere end ved afsendelsen. De kan også have en indløsningsaftale i
fx Irland i stedet for at bruge PBS.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-10-05 15:39

> Er du sikker? Hvis det er en tilpasset vare, må de trække pengene
> tidligere end ved afsendelsen.

Helt sikker. Har lige kikket min egen indløsningsaftale en ekstra gang og
der er ingen undtagelser i formuleringen.

<SNIP>
Transaktionsdata må ikke indsendes til afregning hos PBS, før ydelsen er
afsendt/udleveret.
</SNIP>

Derudover har forbrugerombudsmanden flere gange fastslået at en PC
konfigureret efter kundens ønske ikke kan betragtes som en speciel
fremstillet varer.

> De kan også have en indløsningsaftale i fx Irland i stedet for at bruge
> PBS.

Måske til internationale kort, men ikke til Dankort.
Indløsningsaftalen til Dankort kan man kun få hos PBS.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-05 16:37

"Kim Ludvigsen" wrote

> Er du sikker? Hvis det er en tilpasset vare, må de trække pengene
> tidligere end ved afsendelsen. De kan også have en indløsningsaftale i fx
> Irland i stedet for at bruge PBS.

I følge betingelserne så trækker Dell beløbet med det samme
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/ecomm/popup?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~section=payment

Det er også mulighed for at betale med Dankort, såehh det halter da et eller
andet sted

- Peter

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 16:39

> I følge betingelserne så trækker Dell beløbet med det samme
> http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/ecomm/popup?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~section=payment

Og det er det de ikke må?

Det kunne jeg vel bruge imod dem... Jeg er pissed :) Det er en principsag.

Fra : alexbo

Dato : 16-10-05 17:06

"Nicolai" skrev

> Jeg er pissed :) Det er en principsag.

Ja, det må det være,
når man ikke kan give en fornuftig forklaring på sine handlinger, så er det
en principsag.
Når to naboer har en tåbelig fejde i gang i årevis er det en principsag.
Principper er nogle krykker man bruger når ens karakter ikke kan stå alene,
de har den fordel at man ikke behøver tænke, man har jo sit princip.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 17:30

> Ja, det må det være,
> når man ikke kan give en fornuftig forklaring på sine handlinger, så er det
> en principsag.

Synesj eg har erkendt min sag er mindre god, men beskrevet hvordan jeg har
det?

Fra : alexbo

Dato : 16-10-05 18:02

"Nicolai" skrev i en

> Synesj eg har erkendt min sag er mindre god, men beskrevet hvordan jeg har
> det?

Når du selv synes din sag er mindre god, så skal du kunne give en god grund
til at fortsætte.
Der kan være gode grunde til at fortsætte med en mindre god sag, men det
skal være grunde man har overvejet, og ikke bare af princip.

Du ønsker jo i virkeligheden ikke engang at køre din egen sag videre, du
ønsker at bare at ramme Dell på den ene eller anden måde.
Først ved at udelukke Dell for en handel, hvor de måske har det bedste
tilbud, derved rammer du også din arbejdsgiver.
Så ser du muligheden for at klage over Dell`s dankortbetingelser.
Det har jo intet med din sag at gøre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 18:42

> Du ønsker jo i virkeligheden ikke engang at køre din egen sag videre, du
> ønsker at bare at ramme Dell på den ene eller anden måde.

Nå.

> [...]

Nå.

> Så ser du muligheden for at klage over Dell`s dankortbetingelser.

Ok.

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 16:41

> I følge betingelserne så trækker Dell beløbet med det samme
> http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/ecomm/popup?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~section=payment

Og det må de ikke?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-05 16:55

"Nicolai" wrote

> Og det må de ikke?
Hvis du har valgt betaling med dankort (ikke visa) så henvend dig hos PBS

- Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-10-05 17:15

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Nicolai" wrote

> Hvis du har valgt betaling med dankort (ikke visa) så henvend dig hos PBS

Det er ikke den rigtige procedure.

Man skal gøre indsigelse hos sit eget pengeinstitut (de har en blanket til
formålet).
Hvis der hæves uberettiget på ens Dankort (og det er uberettiget når de ikke
overholder PBS´s regler), tilbagefører dit pengeinstitut øjeblikkeligt
beløbet til din konto medens sagen undersøges. Hvis Dell kan godtgøre at der
ikke er hævet uberettiget tilbageføres pengene til dem igen, ellers skal de
betale et gebyr på 250 Kr. for en berettiget indsigelse.

På den ene side syntes jeg Dell vil have godt af at skulle betale 250 Kr.
for at omgå reglerne, på den anden side virker det noget søgt at komme så
tid efter og gøre indsigelse mod at der er hævet penge på dit Dankort før
levering (varen er jo leveret nu).

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 17:30

> levering (varen er jo leveret nu).

Jeg har aldrig set pakken? (Har set en seddel, men ingen pakke ;)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-10-05 18:31

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig set pakken? (Har set en seddel, men ingen pakke ;)

Det er muligt, men varen er "leveret" i det øjeblik den afsendes fra Dell.
Først på det tidspunkt må de trække penge på dit Dankort.
Derfor syntes jeg også det virker søgt, hvis du gør indsigelse på nuværende
tidspunkt.

Fra : Nicolai

Dato : 16-10-05 18:43

> [...]
> Først på det tidspunkt må de trække penge på dit Dankort.
> Derfor syntes jeg også det virker søgt, hvis du gør indsigelse på nuværende

Tak for info.

Fra : alexbo

Dato : 15-10-05 12:45

"Allan Soerensen" skrev

> [...]
> skal man naturligvis være lidt varsom med, da det kan give problemer med
> T&S´s når firma-navnet ikke står på fakturaen,

Det har ingen betydning, jeg køber mange ting som privat i Bilka, Silvan,
Aldi og lign. og udgiftfører i firmaet,
Told/skat er ganske ligeglad, bare tingene er brugt eller solgt i firmaet,
er indkøbsstedet og metoden uden betydning.

Det hjælper jo omvendt heller ikke at have en fin firmafaktura på en PC,
hvis den bliver brugt privat.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-10-05 13:05

> "Allan Soerensen" skrev

> Det har ingen betydning, jeg køber mange ting som privat i Bilka, Silvan,
> Aldi og lign. og udgiftfører i firmaet,

Det er nok småting du køber de pågældende steder, hvor du blot får en
kassebon.
Ved køb over xx Kr. (kan ikke huske beløbet) skal du have en rigtig faktura
til dit regnskab. Denne faktura skal indeholde købers navn og adresse.

> Told/skat er ganske ligeglad, bare tingene er brugt eller solgt i firmaet,
> er indkøbsstedet og metoden uden betydning.

Ja indkøbsstedet og metoden, men ikke hvem der er køber.
Hvis du er uheldig at træffe en af de krakilske medarbejdere hos T&S vil han
hævde at køberen ikke er virksomheden når købers navn på fakturaen ikke
svarer til virksomhedens. Du skal så til at argumenterer og bevise at PCén
virkelig anvendes erhvervsmæssigt.
Af bitter erfaring ved jeg at enkelt af T&S medarbejdere er endda meget
smålige og gerne ordkløver en formulering så den ikke er til fordel for
skatteyderen, selv om alle andre parter er enige om at sådan skal den ikke
læses

Bemærk at jeg skrev *kan give problemer med T&S*

Fra : alexbo

Dato : 16-10-05 13:36

"Allan Soerensen" skrev

>Du skal så til at argumenterer og bevise at PCén virkelig anvendes
>erhvervsmæssigt.

Her er problemet nok større hvis man driver sin virksomhed fra privaten, så
kan det være svært at overbevise Told/skat om at PCén kun er til
erhvervsbrug, men så hjælper en firmafaktura ikke.
Når PCén står i ens forretning så er det ligegyldigt om den er købt som
privatperson.

Jeg har i år købt både ny PC og kamera på nettet, leveret privat men anbragt
og udgiftført i firmaet, jeg vil blive meget forbavset hvis det skulle give
problemer.

Jeg tror egentlig mere at Told/skat ser på om det er et "rigtigt" firma som
indehaveren lever af, og hvor indtægterne rigeligt står mål med udgifterne,
eller om det er noget hjemmewebdesign, hvor de største poster er indkøb af
IT-udstyr, men indtægterne næsten ikke kan ses.

Told/skat er nok mere opmærkson på de såkaldte hobbyvirksomheders indkøb end
de er på heltidsfirmaers.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 15-10-05 16:31

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> tilbehør og forud installeret software. Man kan således ikke
> umiddelbart sælge en retur-varer til en anden kunde.

Du _kan_ få tilbud på en skræddersyet PC, men DELL tilbyder i deres vidt og
ofte udsendte fler-sidede kataloger et hav af forskellige for dem standard
konfigurationer, der i sig selv således ikke er kriteriet for en "special
til dig" fremstillet PC.

Men derimod samler de netop PC'ere som annonceret, men de samler ikke flere,
end der er ordre på, således at de sådan set ikke er lagerførende. Det kan
kun lade sig gøre i en organisation strikket til den form for produktion,
hvor den største fordel må ligge i et komponentindkøb afpasset til de
"standard" PC'er, de annoncerer med, samt en yderst effektiv
samle-produktion for at overholde en leveringstid på - er det gennemsnitlig
en uge?

Karsten H. Jensen

Fra : Claus Agerskov

Dato : 15-10-05 14:02

alexbo skrev:

> Hvordan skulle Dell kunne gætte at en erhvervskunde ikke kan modtage
varer i
> arbejdstiden?

Hvorfor skal de automatisk gå ud fra det?

Som selvstændig, kan man jo have en virksomhed, hvor man afholder
"kanindræberkurser" i vildmarken, foretager opsøgende salg over hele
landet eller på anden vis arbejder væk fra virksomhedens adresse og ikke
er på en fast adresse i løbet af dagen, så det er muligt at modtage varer
mellem 8.00 og 16.00.

Det er lidt som daginstitutioner, som har lukket når forældrene arbejder,
fordi deres job ikke ligger i den almindelige arbejdstid.

Det kunne måske så være, at det så skulle koste lidt mere, hvis man skal
have sine varer leveret uden for normal leveringstid, men det burde være
en mulighed.
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-10-05 17:51

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kunne måske så være, at det så skulle koste lidt mere, hvis man skal
> have sine varer leveret uden for normal leveringstid, men det burde være

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad Dell kan antage pr automatik, eller hvor
man kan forvente det danske erhvervsliv måtte opholde sig.
Men hos en kurér betyder begrebet "erhvervsadresse" (modsat "privatadresse")
netop at der er nogen til at tage imod pakken indenfor deres normale
udbringnings tider og at de ikke skal ringe på, om bag huset og banke på
kældervinduer eller skrive "vi har været her med en pakke"-sedler. Altså
ting der har relevans for dem og deres forretningsgange og altså ikke en
skelnen ved cvr registrering eller hvor "erhvervsagtig" man måtte se sig
selv.
Man kan nok mene at de burde finde nogle mere passende betegnelser, men for
nu må man forholde sig til det når man bestiller fragt. Så når man har for
travlt med at dræbe kaniner til at modtage pakker må man fortælle kuréren
dette ved at skrive "privatadresse".
Det kan så være det er et godt råd til udfarende erhvervsdrivende at gøre
Dell opmærksom på dette forhold omkring leveringen hvis man bestiller noget
man gerne se leveret på den mest hensigtfulde måde.
(Tiden sparet herved kan så benyttes til at forbande Dell over at der ikke
tages hensyn til dette forhold i deres normale procedurer ).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-10-05 18:39

"Nicolai" wrote

> Det er gået op for mig at bordet fanger når man køber hos Dell.

Sådan er det med B2B salg

Hvad er problemet mht de 60kr?

- Peter