Global asa
Fra : Søren

Dato : 14-10-05 15:31

Er lidt forvirret..

Hvis man nu har flere ting på sin hjemmeside, som kræver at man ligger en
fil der hedder global asa i roden..
Hvordan kan man det ??

Søren Thomsen

Fra : Casper Bang

Dato : 14-10-05 15:58

> Hvis man nu har flere ting på sin hjemmeside, som kræver at man ligger en
> fil der hedder global asa i roden..
> Hvordan kan man det ??

Du skriver bare al koden i samme fil... (altså også i samme events; du kan
ikke have to events med samme navn, så koden fra dem kopierer du ind under
den samme event)

Fra : Søren

Dato : 14-10-05 16:58

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skriver bare al koden i samme fil... (altså også i samme events; du kan
> ikke have to events med samme navn, så koden fra dem kopierer du ind under
> den samme event)

Mange tak.. prøver jeg lige

Mvh Søren

Fra : Søren

Dato : 15-10-05 19:17

Fatter intet nu.. mangler hjælp....

Mvh Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 15-10-05 20:30

> Fatter intet nu.. mangler hjælp....

Prøv at vise os de to global.asa filer du skal have sat sammen

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 01:05

> Prøv at vise os de to global.asa filer du skal have sat sammen

Hvad betyder dette ??

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/gaestebog/gaestebog.inc, line 38

Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 16-10-05 12:50

> Hvad betyder dette ??
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

Det kunne tyde på at du ikke husker at lukke dine databaseforbindelser.
Har du på ALLE sider hvor du bruger databasen noget lignende:
myCon.Close
Set myCon = Nothing

?

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 14:48

> Det kunne tyde på at du ikke husker at lukke dine databaseforbindelser.
> Har du på ALLE sider hvor du bruger databasen noget lignende:
> [...]

Her læst om det med at lukke forbindelse.. men hved menes der med det ?

I mine filer står der

Dette er min gæstebog fejl.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/gaestebog/gaestebog.inc, line 38

Dette er linie 38 Set myConn = Nothing

Dette er min dagbog fejl.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/mindagbog/default.asp, line 53

Dette er så linie 53 myConn.Open tempConn

Mvh Søren

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 14:51

> Det kunne tyde på at du ikke husker at lukke dine databaseforbindelser.
> Har du på ALLE sider hvor du bruger databasen noget lignende:
> [...]
Det er bare træls, siden skulle gerne være oppe og køre i morgen tidlig..
Mailer snart min ftp kode til dig..

Mvh Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 16-10-05 15:25

> Det er bare træls, siden skulle gerne være oppe og køre i morgen tidlig..
> Mailer snart min ftp kode til dig..

Start med at sende os hele koden for siden - så burde det være muligt og se
hvad der kan gøres.

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 15:30

> Start med at sende os hele koden for siden - så burde det være muligt og
se
> hvad der kan gøres.

Dette er gæstebogen

<h1 style="margin-bottom:0px"><%Response.Write strTitle%></h1>

<%
Select Case strMode
Case "add"
%>

<%
Case Else
strAddLine = "<p><a class='tlink' href='gaestebog.asp?mode=add'>Skriv et
Response.Write strAddLine
strSQL = "SELECT * FROM Guestbook ORDER BY Dato DESC;"
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open tempConn
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Do While Not rs.EOF
dtmDato = rs("Dato")
dtmDato = FormatDateTime(dtmDato,vbLongDate) & " kl. " &
FormatDateTime(dtmDato,vbLongTime)
Response.Write "<div style='border: solid 1px #ccf;padding: 5px'>Den " &
dtmDato & " skrev "
If Len(rs("Email")) > 0 Then
Response.Write "<a class='tlink' href='mailto:" & rs("Email") & "'>" &
rs("Navn") & "</a>:<br />"
End If
strContent= replace(rs("Kommentar") & "",VbCrLf,"<br />")
Response.Write strContent & "</div><br />"
rs.MoveNext
Loop

Else
Response.Write "<p class='fejl'>Der er endnu ikke nogen, der har skrevet i
gæstebogen</p>"
End If
myConn.Close
Set myConn = Nothing
Response.Write strAddLine
End Select
%>

Dette er dagbogen

<%
' --------------------------------------------------------------------------
------
' Dette eksempel er skrevet af Dennis Knappe
' Og omskrevet af Lars Hansen/Ole H. hansen - logiweb.dk
' Eksemplet kan downloades fra http://www.activeserverpages.dk, og er
freeware
' --------------------------------------------------------------------------
------
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

strMode = Request.QueryString("mode")
tempConn = "PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="
& Server.MapPath("news.mdb") & ";UID=admin;PWD=;"
If Request.Form("Gem") <> "" Then
strNavn = Trim(Request.Form("Overskrift"))
strKommentar = Trim(Request.Form("Kommentar"))
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM news WHERE (ID = 0)"
rs.Open strSQL, tempConn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.AddNew
rs("Overskrift") = strNavn
rs("Kommentar") = strKommentar
rs("Dato") =Date()
rs.Update
End If
rs.Close
Set rs = Nothing
End If
%>

<head>
<title>Nyheder</title>
</head>

Select Case strMode
Case "add"
%>
<%
Case Else
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strSQL = "SELECT top 5 * FROM news ORDER BY Dato DESC;"
myConn.Open tempConn
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Response.Write "<table border=0 cellpadding=3 cellspacing=0>"
Do While Not rs.EOF
Select Case weekday(rs("Dato"))
case 1 dag = "Søndag"
case 2 dag = "Mandag"
case 3 dag = "Tirsdag"
case 4 dag = "Onsdag"
case 5 dag = "Torsdag"
case 6 dag = "Fredag"
case 7 dag = "Lørdag"
End Select

Select Case month(rs("Dato"))
case 1 maaned = " januar "
case 2 maaned = " februar "
case 3 maaned = " marts "
case 4 maaned = " april "
case 5 maaned = " maj "
case 6 maaned = " juni "
case 7 maaned = " juli "
case 8 maaned = " august "
case 9 maaned = " september "
case 10 maaned = " oktober "
case 11 maaned = " november "
case 12 maaned = " december "
End Select

" d. " & day(rs("Dato")) & maaned & year(rs("Dato")) & " - " &
rs("Overskrift") & "</B></td></tr>"
'response.write year(rs("Dato"))

rs.MoveNext
Loop
Response.Write "</table>"
Else
Response.Write "<p><font face=arial size=2>Der er endnu ikke nogle nyheder
i databasen endnu</font></p>"
End If
myConn.Close
Set myConn = Nothing
End Select
%>
</center></div>

Fra : Casper Bang

Dato : 16-10-05 17:20

[SNIP]

Begge steder hvor du har:
myConn.Close
Set myConn = Nothing

kan du oven over smide:
rs.Close
Set rs = Nothing

Jeg ved ikke om det vil løse problemet - men om ikke andet er det kønnere.

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 17:42

> Begge steder hvor du har:
> myConn.Close
> Set myConn = Nothing
>
> kan du oven over smide:
> rs.Close
> Set rs = Nothing
>
> Jeg ved ikke om det vil løse problemet - men om ikke andet er det kønnere.

Det hjalp ikke.. tværtimod

Søren

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 17:52

> Begge steder hvor du har:
> myConn.Close
> Set myConn = Nothing
>
> kan du oven over smide:
> rs.Close
> Set rs = Nothing
>
> Jeg ved ikke om det vil løse problemet - men om ikke andet er det kønnere.

Kan det være hos min udbyders server det er galt, eller er det hos mig ?

Mvh Søren

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 18:35

Er det nu du skal have min ftp kode..

Har virkelig brug for at det virker.. sender gerne et par flasker vin

Mvh Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 16-10-05 22:32

> Er det nu du skal have min ftp kode..
>
> Har virkelig brug for at det virker.. sender gerne et par flasker vin

Jeg tror desværre ikke jeg kan være behjælpelig :(
Den eneste mulige årsag jeg kan se på dit problem er, som Kasper også netop
har nævnt, at du ikke får lukket databaseforbindelserne når du er færdig med
dem - men du siger at det kun bliver værre når du begynder på det.
Jeg er desværre på bar bund, hvis du vitterligt HAR lukket alle forbindelser
ned efter dig :(

Når og hvis du finder en løsning på dit problem, må du meget gerne skrive
det herinde så jeg måske kan hjælpe næste gang der er en der står i samme
position.

Fra : Søren

Dato : 17-10-05 16:42

> Når og hvis du finder en løsning på dit problem, må du meget gerne skrive
> det herinde så jeg måske kan hjælpe næste gang der er en der står i samme
> position.

Det var serveren der skulle genstartes..
Tak for alle gode råd osv,

Mvh Søren

Fra : Casper Bang

Dato : 17-10-05 17:50

> Det var serveren der skulle genstartes..
> Tak for alle gode råd osv,

Hehe, altid de simpleste løsninger :)
Men årsagen til at serveren skulle genstartes er nu nok stadig at der hang
en masse databaseforbindelser - de SKAL lukkes :)

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 16-10-05 20:33

Søren mumlede:
> Hvad betyder dette ??
>
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

Det betyder at du er nød til at gå alle sider igennem hvor du benytter en
eller anden form for databasekald. På alle disse sider skal du sørge for at
din connection bliver lukket.

Eks.
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Håber ikke du har alt for mange sider

/Kasper K

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 01:52

> Prøv at vise os de to global.asa filer du skal have sat sammen

Hmm jeg har kun en global.asa fil. og den tilhører en chat som jeg godt kan
få til at virke.
Min gæstebog og dagbog på forsiden, har virket, men gør det ikke mere.. Aner
ikke hvad der er sket.

www.rasmusjorgensen.dk

Mvh Søren

Fra : Søren

[...]