Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
lån omlæggelse
Fra : Martin

Dato : 14-10-05 14:53

vi har overtaget et hus for ca. 3 mdr siden,og har skrevet under på div.
papirer,nu har vi fortrudt lidt,eller rettere der er kommet bedre lån
forslag på bordet...

vi har afdragsfrit på vores realkredit lån i 5 år og overvejede da skrev
under at køre 2 x 5 år renten er her og de næste 5 år 4.3 % af 839000kr og
så betale vores boliglån af i vores bank,renten her er 7.5 % af 285.000 kr

vi overvejer nu at lægge det om til fast rente på 4% og vil i følge div
udregninger spare ca. 1300 kr pr måned....

men men men....

hvad koster det os at omlægge lånet ? kan vi spare noget når vi nu har
ejerpantebreve i huset i fovejen osv ?

Martin

Fra : Anita

Dato : 14-10-05 15:12

Martin <ole@ole.ole> skrev:
> boliglån af i vores bank,renten her
> er 7.5 % af 285.000 kr

Prøv måske at forhandle den rente lidt ned. Vi giver 5.75% så jeg tror også
I med lidt held kan få det billigere.

Dine spørgsmål kan jeg desvære ikke lige umiddelbart svare på.

Venligst Anita

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-05 15:30

In article <434fb825$0$84130$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Martin wrote:
> [...]
> så betale vores boliglån af i vores bank,renten her er 7.5 % af 285.000 kr

Det er vildt dyrt. Selv min kassekredit koster kun 6%
Hvad er det du betaler 4.3% for ? Det er vist ca. den rentesats man betaler
for et 30-årigt fastforrentet obligationslån.

> [...]
>
> men men men....
>
> hvad koster det os at omlægge lånet ? kan vi spare noget når vi nu har

Ejerpantebreve kan forblive der. Det er også kun de nederste 80% i kan lægge
om. Det kan bank/kreditforening regne ud hvad skal koste. 15000 kr
vil jeg gætte på. Så tjent hjem på et år.

Fra : Martin

Dato : 14-10-05 16:45

> Det er vildt dyrt. Selv min kassekredit koster kun 6%
> Hvad er det du betaler 4.3% for ? Det er vist ca. den rentesats man
> betaler
> for et 30-årigt fastforrentet obligationslån.

det er vores afdragsfrie lån på 839.000 gennem realkredit danmark

> Ejerpantebreve kan forblive der. Det er også kun de nederste 80% i kan
> lægge
> om. Det kan bank/kreditforening regne ud hvad skal koste. 15000 kr
> vil jeg gætte på. Så tjent hjem på et år.

det lyder godt,så må vi se...

disse høje tal er nok et resultat af at vi er første gangs købere,og det er
gennem bg-bank, (det eneste bank der ville låne os penge nok til det hus vi
ville have,så vi tænkte ikke over at forhandle renten ej regnede vi heller
ikke med vi kunne,vi var bare glade for at vi endelig kunne låne penge nok)

Martin

Fra : Martin

Dato : 14-10-05 20:38

er her andre med bud på hvad det koster at lægge lån om på et beløb på
1124000?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-05 22:09

In article <43500905$0$8770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Martin wrote:

> er her andre med bud på hvad det koster at lægge lån om på et beløb på
> 1124000?

Der er stempelafgift, og så hvad banken vil have. Men spørg banken.
Og spørg en anden bank. Måske Nordea. De reklamerer jo med at alle
kunder er lige ringe stillet. Ikke noget med individuelle rabatter.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-05 22:07

In article <434fd27d$0$8792$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Martin wrote:

> [...]
> ikke med vi kunne,vi var bare glade for at vi endelig kunne låne penge nok)

Nu da i har lånt pengene, og skal omlægge, så er i pludseligt interessante
kunder, da bankrådgiveren scorer provision på det. Så nu er i i en god
forhandlingsposition. Ellers tjek hvad en anden bank kan gøre det for.

Jeg bruger Danske Bank, og som sagt er min kassekredit noget lavere end
jeres boliglån i rentesats.

Ulempen ved at skifte bank er, at nogle banker vil have nyt pantebrev
udstedt af dem.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-10-05 14:52

"Martin" <ole@ole.ole> wrote in message

> [...]
> ville have,så vi tænkte ikke over at forhandle renten ej regnede vi heller
> ikke med vi kunne,vi var bare glade for at vi endelig kunne låne penge

I burde sagtens kunne forhandle renten på banklånet alligevel
Det tog under 5minutter at få pruttet min bankrådgivet fra 6,5 ned til
5,75 - en telefon opringning og det var det :)

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Martin

Dato : 16-10-05 16:45

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:43525b0a$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Det tog under 5minutter at få pruttet min bankrådgivet fra 6,5 ned til
> 5,75 - en telefon opringning og det var det :)

ok,men det med renten finder vi nok ud af,søger mere hvad det koster at
omlægge lånet... både i vores nuværende bank og evt anden bank
(nykredit,skælskør bank,spartrelleborg,nordea,jyske og danske bank)

Martin