Telia Tone...
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-10-05 11:42

Jeg oplever ganske ofte at jeg får en meget høj hyletone i telefonen
midt under et opkald. Personen i den anden ende kan ikke høre den eller
andet - telefonen virker bare død. Tonen varer i op til 30 sekunder og
forekommer både under opkald inden for Telias net og opkald til/fra
andre netværk.

Ind i mellem forekommer den også som en meget skarp bib-lyd når man
opretter forbindelsen (løftet røret).

Er der andre Telia kunder der oplever denne fejl ?

(nej, jeg har ikke spurgt Telia - de svarer jo alligevel ikke på email
og jeg gider ikke sidde 1½ time og vente i telefonkø)

Fra : ///M

Dato : 14-10-05 12:51

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> opkald til/fra andre netværk.
>
> Ind i mellem forekommer den også som en meget skarp bib-lyd når man

Lyder som en telefon-fejl snarere end en "selskabs-fejl" - får du tonen hvis
du bruger en anden telefon? Hvilken telefon har du?

///M

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-10-05 13:13

///M used his keyboard to write :
> Lyder som en telefon-fejl snarere end en "selskabs-fejl" - får du tonen hvis
> du bruger en anden telefon? Hvilken telefon har du?

Jeg har en K700i - og min svigerinde har også oplevet problemet. Hun
har også en SE men ikke samme model.

Er svært at teste med en anden model, er ikke hver gang jeg ringer den
kommer - er godt nok tæt på.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-10-05 23:53

Henrik Stidsen skrev den 14-10-2005 12:42:

> (nej, jeg har ikke spurgt Telia - de svarer jo alligevel ikke på email
> og jeg gider ikke sidde 1½ time og vente i telefonkø)

Henvend dig i nærmeste Teliabutik og bed dem om at løse problemet eller
bed dem om at få nogen fra "hovedkontoret" til at fixe det for dig,
såfremt det altså er et netværksproblem.

Hav mindst 3 eksempler klar med følgende data:
Dato,
Tid,
sted (læg mærke til celleinformation, såfremt funktionen er i din telefon),
hvilket nummer du ringer til og evt. hvis du kender selskabet som
modtager har.
Hvorlænge problemet har været for dig, samt første gang du lagde mærke
til det.

Og naturligvis dit eget telefonnummer

Har du overvejet om det kan være

- En modtagen SMS-besked
- Bankepå-funktionen
- En besked på din telefonsvarer.
eller andre telefonafhængige "lydeeffekter" som er i din telefon?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-10-05 11:05

Carsten Riis formulated the question :

> Henvend dig i nærmeste Teliabutik og bed dem om at løse problemet eller bed
> dem om at få nogen fra "hovedkontoret" til at fixe det for dig, såfremt det
> altså er et netværksproblem.

Den nærmeste Teliabutik tvivler jeg på kan finde ud af det, de er ikke
særlig kvikke dernede (er min erfaring). Mit bedste gæt er at de vil
sende telefonen til reperation...

> [...]
> har.
> Hvorlænge problemet har været for dig, samt første gang du lagde mærke til

Pyh, det var da også lige en del, det kan jeg da ikke huske - men ved
at det ikke er noget "lokalt" problem eftersom det er sket på mange
forskellige master.

Men jeg flytter til Telmore på tirsdag så jeg kan næppe nå at få 3
eksempler inden da.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-10-05 23:21

Henrik Stidsen skrev den 15-10-2005 12:04:

> Den nærmeste Teliabutik tvivler jeg på kan finde ud af det, de er ikke
> særlig kvikke dernede (er min erfaring). Mit bedste gæt er at de vil
> sende telefonen til reperation...

Hvilken butik er det?

> Pyh, det var da også lige en del, det kan jeg da ikke huske - men ved at
> det ikke er noget "lokalt" problem eftersom det er sket på mange
> forskellige master.

Er det sket ved maste-skift? Så er det måske ikke helt umuligt, at din
telefon står på manuel netværkssøgning og dit problem sandsynligvis kan
løses ved at stille den på automatisk netværkssøgning.

> Men jeg flytter til Telmore på tirsdag så jeg kan næppe nå at få 3
> eksempler inden da.

Lad os nu se

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-10-05 14:53

Carsten Riis pretended :

> Hvilken butik er det?

Kongensgade, Esbjerg.

> Er det sket ved maste-skift? Så er det måske ikke helt umuligt, at din
> telefon står på manuel netværkssøgning og dit problem sandsynligvis kan løses
> ved at stille den på automatisk netværkssøgning.

Den står til automatisk. Jeg kan ikke udelukke at det sker mens den
skifter mast - bortset fra den ikke burde være 30 sek. om at skifte
mast og iøvrigt heller ikke burde give en så kraft lyd til brugeren ved
masteskift.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-10-05 20:34

Henrik Stidsen skrev den 16-10-2005 15:53:
> Carsten Riis pretended :

> Kongensgade, Esbjerg.

Må man få nogen konkrete problemstillinger som blev løst
utilfredsstillende der?

> [...]
> skifter mast - bortset fra den ikke burde være 30 sek. om at skifte mast
> og iøvrigt heller ikke burde give en så kraft lyd til brugeren ved

Enig. Netop derfor bør brugeren give så mange oplysninger som
overhovedet mulig, så man som tekniker/problemløser ved i hvilken
retning ens fejlsøgning skal gå.

Særlig ved periodiske fejl, som man har svært ved at genskabe "på kommado".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-10-05 22:52

Carsten Riis submitted this idea :
> Må man få nogen konkrete problemstillinger som blev løst utilfredsstillende
> der?

Ufattelig ligegyldighed og svært ved at forstå problemerne. Gider ikke
til at beskrive situationer i detaljer her, men jeg er ikke imponeret
over medarbejderne. Nogen af dem er nok kvikkere end andre, men
butikken og dens personale generelt imponerer mig ikke.

> [...]
> fejlsøgning skal gå.

> Særlig ved periodiske fejl, som man har svært ved at genskabe "på kommado".

Det ved jeg, var egentlig også bare ude efter at vide om andre havde
oplevet noget lignende.