Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Engangs kredit kortnumre i DK ?
Fra : Flemming K

Dato : 14-10-05 00:24

Hej,

Er der nogen der ved om der i DK (eller i EU?) findes en kort operatør
som tilbyder udstedelse af engangs kredit kort numre ?

Kort fortalt går det ud på at jeg via min kortoperatørs web side
opretter et engangs kort nummer til en bestemt betaling jeg ønsker at
udføre på Internettet -når betalingen er gennemført, nedlægges kortet
automatisk.

Fordelen turde være indelysende.

US borgere har haft adgang til dette i nogle år. Eurocard DK ved
dårligt hvad det betyder -dømt udfra det svar jeg fik.

Eksempel:
http://archives.cnn.com/2000/TECH/computing/09/08/online.payments.ap/

Mvh
Flemming K

Fra : Søren G

Dato : 14-10-05 09:47

"Flemming K" <fkofjern@fjernemail.dk> wrote in message
> Fordelen turde være indelysende.

Øhhh...Nej...Fortæl om den indlysende fordel. Du er sikret i hoved og r**
når du betaler med dansk udstedte kreditkort, så jeg glæder mig til at høre
om den kæmpe fordel

> US borgere har haft adgang til dette i nogle år. Eurocard DK ved
> dårligt hvad det betyder -dømt udfra det svar jeg fik.

Så får du da bare genereret dit kortnummer i en US bank.

--
Søren

Fra : Leif Neland

Dato : 14-10-05 10:17

Søren G wrote:
> [...]
>
> Øhhh...Nej...Fortæl om den indlysende fordel. Du er sikret i hoved og
> r** når du betaler med dansk udstedte kreditkort, så jeg glæder mig

Du skal selv kontrollere om der bliver trukket mere/flere gange.
Og have besværet med at få ført pengene tilbage.

Med engangskreditkort behøver du ikke spekulere på det.

Det er forskellem mellem at sætte en stige ned i brønden og at kaste brønden
til.
Begge dele forhindre barnet i at drukne...

Leif

Fra : Søren G

Dato : 14-10-05 10:53

"Leif Neland" <leifn@neland.dk> wrote in message
> Du skal selv kontrollere om der bliver trukket mere/flere gange.

Det skal du også ved alle andre betalinger med et kreditkort i den fysiske
verden.

> Og have besværet med at få ført pengene tilbage.

Det er utroligt meget nemmere at få ført penge tilbage når der er tale om en
internetbetaling. 1 opkald og en underskrift, og så har banken travlet.

> Med engangskreditkort behøver du ikke spekulere på det.

Skal du ikke også tjekke at beløbet der bliver trukket for at dække den ene
betaling med engangs kortet kun bliver hævet een gang ? Så er du da lige
vidt.

> Det er forskellem mellem at sætte en stige ned i brønden og at kaste
brønden
> til.
> Begge dele forhindre barnet i at drukne...

Bestemt. Men der er også en ide om at det er omsonst at bekymre sig om
barnet falder i brønden hvis brønden hæver sig 50 meter over jordniveauet.

--
Søren

Fra : Flemming K

Dato : 15-10-05 23:35

Søren G wrote:
> [...]
> når du betaler med dansk udstedte kreditkort, så jeg glæder mig til at høre

Du har for så vidt ret hvis du kun ser på dig selv og din risiko, men
hvis du ser lidt bredere på det, så er der også en bank og i værste fald
en krimminel kort modtager inde i billedet.

Jeg gider godt tage to klik mere med musen hvis jeg kan være med til at
begrænse kiminalitet og misbrug af min konto. Jeg forventer også at det
på sigt vil give os der bruger dette en bedre aftale med banken.

> Så får du da bare genereret dit kortnummer i en US bank.

Har prøvet, men man skal bo i USA eller være US statsborger.

Flemming K

Fra : Søren G

Dato : 17-10-05 09:12

> [...]
> hvis du ser lidt bredere på det, så er der også en bank og i værste fald
> en krimminel kort modtager inde i billedet.

Men alt dette er ikke mit problem...Det er bankens og jeg betaler dem gode
penge hvert år for at tage den risiko.

> Jeg gider godt tage to klik mere med musen hvis jeg kan være med til at
> begrænse kiminalitet og misbrug af min konto. Jeg forventer også at det
> på sigt vil give os der bruger dette en bedre aftale med banken.

Der forventer jeg så at du tager grueligt fejl, men det vil kun tiden vise.
Hvis banken ønsker min hjælp må de betale mig for det ligesom min
arbejdsgiver gør det. Jeg betaler trods alt dem for at de "hjælper" mig.

--
Søren

Fra : Britt Malka

Dato : 13-11-05 19:57

On Fri, 14 Oct 2005 01:23:45 +0200, Flemming K
<fkofjern@fjernemail.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om der i DK (eller i EU?) findes en kort operatør
>som tilbyder udstedelse af engangs kredit kort numre ?

Ja, det gør PayPal, men der er ikke noget trecifret nummer på bagsiden
af deres virtuelle kort.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Flemming K

Dato : 16-11-05 23:56

Britt Malka wrote:

> Ja, det gør PayPal, men der er ikke noget trecifret nummer på bagsiden
> af deres virtuelle kort.

Tak for hintet!

Mvh
Flemming K