Ny hjemmeside.
Fra : Gunnar Holm.

Dato : 13-10-05 22:36

Hej Gruppe.

Må jeg have lov til, at gøre opmærksom på en ny hjemmeside, der tilhører
Dansk Amatørfiskerforening.
Siden har adressen www.fritidsfiskeri.dk
På denne side kan i bla. se vor holdning til emnet "Ulovlige garn".

Knæk og Bræk.

Gunnar Holm.

Fra : Torben

Dato : 14-10-05 09:10

"Gunnar Holm." <gwholm@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dansk Amatørfiskerforening.
> Siden har adressen www.fritidsfiskeri.dk
> På denne side kan i bla. se vor holdning til emnet "Ulovlige garn".

Syntes den er flot og informativ, ved ikke om tælleren ikke virker, men
ellers er det første gang jeg har været nummer 1

Torben

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-10-05 15:04

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> wrote in message

> Syntes den er flot og informativ, ved ikke om tælleren ikke virker, men
> ellers er det første gang jeg har været nummer 1

Nej, det var mig

mvh
Preben

Fra : Mr.D

Dato : 14-10-05 21:38

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote
> Nej, det var mig

Jeg er også nummer 1
Ellers er siden venligere at se på end den gamle.

----
Mvh.... Mr.D

Fra : Kent Hald

Dato : 14-10-05 22:04

Måske, men jeg var der i aftes.

Mvh ..KH

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 16-10-05 13:03

Hej med jer.

Tak for jeres respons.
Tælleren virker ikke, det har i helt ret i, men jeg kan fortælle jer, at
efter jeg lagde ovenstående indlæg ind, så har der været 396 besøgende.
Siden er under stadig opbygning/opdatering.
Jeg har tanker om, at lægge en masse information ind om bla. hvordan man
fremstiller redskaber.

Hejsan, hejsan.

Gunnar.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-05 16:12

Gunnar Holm. wrote:

> Må jeg have lov til, at gøre opmærksom på en ny hjemmeside, der tilhører
> Dansk Amatørfiskerforening.
> Siden har adressen www.fritidsfiskeri.dk
> På denne side kan i bla. se vor holdning til emnet "Ulovlige garn".

Ok... nu har fritidsfiskerne fået deres egen hjemmeside, så mangler vi
bare, at de også får deres egen nyhedsgruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 19-10-05 07:51

Og du kære N.R.E er stadig det mest hovne og dumme svin der kan bevæge sig
rundt her , vi er stadig mange der driver begge former for fiskeri ,selvom
vi er kriminelle og lovbrydere , og du har da også en hjemmeside om foto så
skulle du ikke fise af her fra og dyrke din egen gruppe?

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 18-10-05 18:00

Hej Niels og alle i andre.

Det er da en god ide du kommer med, det vil "En" kigge på. I mellemtiden
følger jeg med, med interesse i denne gruppe, men dk.fritid.fritidsfiskeri -
det smager udmærket.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Christian jacobsen

Dato : 19-10-05 07:51

Og hvem skulle forbyde dig at være her??

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 19-10-05 08:40

Hej Christian og i andre.

Helt ærligt, så er jeg for gammel til, at tage mig af sure opstød, jeg har
andre ting at foretage mig og livet er dælme` for kort til, at tage sig af
den slags. At nogle er på kant med konen, chefen, ungerne eller hvad ved jeg
og så læsser af på anden måde, er vist meget menneskeligt og brugt, men det
bider ikke på mig. Jeg vil hellere lægge min energi i at arbejde for, at vi
allesammen også fremover kan fortsætte med, at drive vort fiskeri, feks.,
gennem det der hedder §7 udvalget som er et udvalg der er nedsat af
folketinget og hvor alle interessegrupper er repræsenteret.Jeg kan garantere
jer for, at der er stærke kræfter igang for at, om ikke helt at stoppe
rekreativt fiskeri så ihvertfald at få gennemført kraftige begrænsninger.
Her har vi lystfiskere og fritidsfiskere en opgave hvor vi hellere skulle
tage hinanden i hånden og arbejde frem til forhold der er til vores fælles
bedste, i stedet for, at svine hinanden til, for det er dødfødt. Heldigvis
har vi, som før nævnt, rigtig fornuftige landsformænd i begge foreninger og
som har forstået, at man når længere med dialog end med kamp.

Selvfølgelig kan ingen forbyde mig at være her, jeg vil også fremover være
at finde i denne gruppe og jeg vil også blande mig i debatten, hvis noget er
interessant.

Forresten så kan jeg også finde på, at tage mine waders på, min fisketaske
over skulderen og stangen i hånden og så køre ud til stranden og få nogle
timer til at gå - dejlig hobby.

Mvh. og knæk og bræk til alle
Gunnar.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-10-05 00:46

Hej Gruppe.
Jeg forstår simpelthen ikke, at Niels Riis i den grad kan få folks pis i
kog. Jeg har selv haft en diskussion med ham engang vedr. nogle billeder,
jeg brugte på en hjemmeside. Og på sin vis var det da lidt irriterende, og
han har jo sin facon - på den anden side har han jo faktisk altid en
pointe.
Aktuelt mener han vel, at fritidsfiskere er fritidsfiskere og ikke
lystfiskere - hvilket jeg giver ham ret i. Ikke sådan at forstå, at
fritidsfiskere ikke kan have en fuldgyldig naturoplevelse og være lige så
"gode " som lystfiskere, men for mig er der en sproglig forskel: Der er
lystfiskere, der fisker med stang og line, der er fritidsfiskere, der
fisker
med garn og ruser og krogliner og så er der erhvervsfiskere, der fisker
med
garn, ruser, krogliner og trawl og sælger det, de fanger - that's it. Om
den
lystfisker, der tager undermålere med hjem, efterlader skrald på
fiskepladsen o.s.v. vil vi sige: de er jo ikke lystfiskere, de er nogle
møghunde - om den fritidsfisker, der sætter ulovlige garn og sælger
farvede
ørreder i fredningstiden i røget tilstand på arbejdspladser vil
fritidsfiskeren sige det samme.

Jeg har intet imod at morfar tager nogle skrubber i garn, når han er i
sommerhuset og kan sådan set sympatisere med en stor del af teksten på
amatørfiskernes hjemmeside - men Niels Riis har da ret i, at de skulle
have
deres egen nyhedsgruppe.

Vi er vel alle enige i, at det ulovlige fritidsfiskeri er et kæmpe
problem.
Det er simpelthen et område, der tiltrækker en masse røvhuller - der er
gode
penge at tjene og der er næsten ingen kontrol og faktisk ingen risiko.
Godt,
at man ikke er en af de "gode" amatørfiskere - de har et mega
image-problem.

Man tal da lidt pænere til Niels - han er da selv riiiimeligt civiliseret.

Jesper

Fra : Robert Piil

Dato : 29-10-05 05:25

On Sat, 29 Oct 2005 01:45:33 +0200, "Jesper Hansen"
<NOSPAMbordum.hansen@get2net.dk> wrote:

>Man tal da lidt pænere til Niels - han er da selv riiiimeligt civiliseret.

Nej han er ikke.

Er du en troll?
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-10-05 08:40

Robert Piil wrote:

> Nej han er ikke.
>

> Er du en troll?

Thi-hi Robert... du ser dælme sjov ud med en klaphat på, især når du
trækker i snoren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frandsen

Dato : 31-10-05 09:40

"Jesper Hansen" <NOSPAMbordum.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Man tal da lidt pænere til Niels - han er da selv riiiimeligt civiliseret.

Det er nok måden han argumenterer på. Riiiimeligt ciciliserede mennesker
kalder ikke andre for løgnere og forbrydere.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 31-10-05 23:03

Frandsen wrote:

> Det er nok måden han argumenterer på. Riiiimeligt ciciliserede mennesker
> kalder ikke andre for løgnere og forbrydere.

Hmm... hvornår er det blevet løgn at påpege faktuelle kendsgerninger...?

Det er nemlig sådan, at Fiskerikontrollens årsopgørelser tydeligt
dokumenterer, at der blandt fritidsfisker er en hel del brodne kar, som
fisker ulovligt og som overtræder omsætningsforbudet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Robert Piil

Dato : 01-11-05 07:58

On Mon, 31 Oct 2005 23:02:50 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Det er nemlig sådan, at Fiskerikontrollens årsopgørelser tydeligt
>dokumenterer, at der blandt fritidsfisker er en hel del brodne kar, som
>fisker ulovligt og som overtræder omsætningsforbudet...

En hel del? Jeg troede det var dem alle - uden undtagelse.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-05 14:48

Robert Piil wrote:

> En hel del? Jeg troede det var dem alle - uden undtagelse.

Hmm... tro ka' du gøre i kirken om søndagen, læs hvad jeg skriver...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Robert Piil

Dato : 01-11-05 17:10

On Tue, 01 Nov 2005 14:47:48 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hmm... tro ka' du gøre i kirken om søndagen, læs hvad jeg skriver...

Jeg tror jeg vil læse noget andet, og leve efter det...

http://piil.org/blog/archives/50-Dont-feed-the-trolls.html

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-05 17:37

Robert Piil wrote:

> Jeg tror jeg vil læse noget andet, og leve efter det...

Hva' dælen Robot er du bange for blive provokeret, det ville også være
slemt, hvis du kom til at læse noget, der var årsag til, at du gik hen og
fik småkagerne og aftenkaffen galt i halsen.

Er du forresten medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund, for så skal du
nok også overveje det medlemskab, det er nemlig forbundets politik, at
arbejde for at få afviklet fritidfiskeriet, eller subsidiært at få det
kraftigt reduceret.

Og det er ganske dumt, at der ikke for længst er oprettet en selvstændig
gruppe til fritidsfiskerne, der har jo altid været en stående interesse
konflikt mellem dem og lystfiskerne, så det skal jo gi' konflikter, når
de ligefrem insisterer på at bruge lystfiskernes gruppe.

Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig, at det skal gå stille af, og jeg vil
benytte enhver lejlighed til debattere ulovligt redskabsfiskeri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : william

Dato : 01-11-05 19:27

HOLD NU KÆFT, EBBESEN.
Vi gider ikke høre på dit lort - hold dig til mudderkastning - der må du
kunne få din lyst styret.
(og ret dog stavefejlene på din "Hjemmeside")

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-05 20:05

william wrote:

> HOLD NU KÆFT, EBBESEN.
> Vi gider ikke høre på dit lort - hold dig til mudderkastning - der må du
> kunne få din lyst styret.
> (og ret dog stavefejlene på din "Hjemmeside")

Nej... du klarer du jo mudderkastningen helt fint, så du behøver slet
ikke min hjælp...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : william

Dato : 01-11-05 21:19

NAR - plonk!

Fra : Leif Nielsen

Dato : 01-11-05 20:35

> [...]
> for at få afviklet fritidfiskeriet, eller subsidiært at få det kraftigt

Uha Uha!!!

Det lyder som om man ikke kan være medlem af forbundet og samtidig fiske med
garn . Bare jeg ikke har gjort noget ulovligt .

Leif

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 09:24

Leif Nielsen wrote:

> Det lyder som om man ikke kan være medlem af forbundet og samtidig fiske med
> garn. Bare jeg ikke har gjort noget ulovligt .

Tja... hvis du ønsker at støtte Danmarks Sportsfiskerforbund, der
målrettet arbejder på, at få afviklet fritidfiskeriet, eller subsidiært
at få det kraftigt reduceret, så for min skyld ingen alarm...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 02-11-05 14:29

Så lige et spørgsmål om det store problem i det sønderjyske , hvorfor kan
forbundet ikke få gennemført regler der gør at Tyskere og andre udlændinge ,
kun kan købe ugekort . Vi kan ikke få fiskekort til frit fiskeri i Tyskland
, så hvorfor skal de så have lov til at gøre det i Danmark , eller lad og
vende den om og sige ,lad dem betale for det fiskeyngel som de står og
hælder op i spande ,og slæber hjem .En lørdag på molen i sønderborg er det
ikke unormalt at der holder 25 Tyske biler , og de tager alt ,og selv efter
en henvendelse til fiskerikontrollen , kommer de sgu ikke det er vel
week-end .

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 15:07

Christian jacobsen wrote:

> [...]
> ikke unormalt at der holder 25 Tyske biler , og de tager alt ,og selv efter
> en henvendelse til fiskerikontrollen , kommer de sgu ikke det er vel

Hva' med om du selv skriver til Danmarks Sporstfiskerforbund, og
fremfører dit forslag.

Og det nytter nok ikke noget, at du her i gruppen klager over tyske
turisters overtrædelser af fiskerilovgivningen.

Det vil nok være en fordel, hvis du anmelder det skrifligt til
Fiskerikontrollen.

Afdelingen i Fredericia
Vesterballevej 1
7000 Fredericia
Telefon: 75 94 44 00
Telefax: 75 94 45 05
E-mail: fca@fd.dk
Telefon- og åbningstid: Alle hverdage: 09.00-15.00

Afdelingen i Esbjerg
Auktionsgade 9
6700 Esbjerg
Telefon: 75 12 20 55
Telefax: 75 12 49 30
E-mail: esb@fd.dk
Telefon- og åbningstid: Mandag til torsdag: 08.00-12.00

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Nielsen

Dato : 02-11-05 20:42

> Tja... hvis du ønsker at støtte Danmarks Sportsfiskerforbund, der
> målrettet arbejder på, at få afviklet fritidfiskeriet, eller subsidiært at
> få det kraftigt reduceret, så for min skyld ingen alarm...

Man støtter vel når man er medlem , men jeg mener at det vil være naivt og
tro man kan få fritidsfiskeriet afskaffet , det næste vil så være at
samtlige godsejere der opdrætter fasaner og ænder til udsætning vil forbyde
jægere at bære våben , med mindre man lejer sig ind på deres jagt .

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-05 14:58

"Leif Nielsen" <leifREMOVE@popx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til udsætning vil forbyde jægere at bære våben , med mindre man lejer sig

Det har de (godsejerne) skam arbejdet på i mange år. Seneste tiltag er
forbud mod jagt på små arealer under 1HA.
Samtidig er der blevet "solgt ud" af jagten på fiskeriterritoriet, så alt
stort set er forbudt i dag, men der er sjovt nok ikke sket nævneværdige
indskrænkninger i jagten i skoven på udsatte fugle, skønt det er dét
menigmand har noget imod, hvis du spørger ham om hans holdning til jagt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Frandsen

Dato : 01-11-05 09:37

> [...]
> dokumenterer, at der blandt fritidsfisker er en hel del brodne kar, som
> fisker ulovligt og som overtræder omsætningsforbudet...

Jamen jeg har heller ikke sagt, at det er fiskerikontrollen, der kalder
andre for løgnere og forbrydere De kan godt finde ud af, ikke at
generalisere.

Fra : Christian jacobsen

Dato : 01-11-05 13:16

Og så kører den igen ,og efterhånden er man også skideligeglad. MAn er vel
forbryder *SS*

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-11-05 00:42

Jeg synes altså stadig, I er for grove ved Niels --- og jeg synes langtfra
han fører, når vi taler om usaglighed eller
nedsættende sprogbrug. Jeg tror egentlig, at det, der tænder mange, er at
han er så aktiv - gesjæftig, om man vil.
Utroligt, at han har energi til det.
Men som sagt: han generer ikke mig, faktisk fik han mig engang til at
undersøge noget copyright-halløj ret grundigt - jeg gad ikke og det var
irriterende, men det var altså også meget godt.

So: keep it up, Niels !
(du kunne jo evt. prøve at slibe kanterne lidt af, hvis du er træt af at
blive møget til)

Jesper

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-11-05 09:27

Jesper Hansen wrote:

> So: keep it up, Niels !
> (du kunne jo evt. prøve at slibe kanterne lidt af, hvis du er træt af at
> blive møget til)

Bare rolig, der skal mere end en håndfuld fritidsfiskere til at drive mit
urin i kog...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen