At faxe til udlandet (PayPal)
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-10-05 17:16

Hej NG,

Jeg har behov for at faxe noget til PayPal og på deres hjemmeside skriver
de...

"Please fax the required documents to 08707 303 190."

Skal jeg så faxe til 001 08707 303 190?

00 = for at ringe/faxe ud af Danmark.
1 = USA's landekode.
08707 303 190 = det nummer de oplyser, at jeg skal faxe til.

Kan man derfor med rimelighed antage, at 00108707303190 er det nummer der
skal indtastes på fax-maskine?

På forhånd tak!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-10-05 17:32

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Kan man derfor med rimelighed antage, at 00108707303190 er det nummer der
> skal indtastes på fax-maskine?

Hej Glenn.

Du skal undlade det først 0 i det amerikanske nummer, men ellers er det
korrekt.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-10-05 17:53

Hej Kasper,

> Du skal undlade det først 0 i det amerikanske nummer, men ellers er
> det korrekt.

Det vil sige - 0018707303190?

Hvad bruges det 0 til for amerikanerne?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-05 20:47

Hej,

On Thu, 13 Oct 2005 18:53:17 +0200, "Glenn Rasmussen"

>Det vil sige - 0018707303190?
>Hvad bruges det 0 til for amerikanerne?

Det angiver at det er et områdenr. Jeg bor i Sverige, her har vi noget
tilsvarende. Min svenske tlf. nummer er noget i stil med

0413 123 456

Hvis jeg ringer i lokalområdet kan jeg nøjes med 123 456 - men udenfor
lokalområdet skal 0413 være med. Ligesom i gamle dage i DK hvor du
havde områdenumre (01, 02, 03, osv).

Men hvis du derimod skal ringe til mig fra DK er mit nummer

00 46 413 123 456

Og 0'et foran 413 er væk.

** Lars

(og nej 123 456 er IKKE mit rigtige nummer

Fra : Pongo

Dato : 13-10-05 20:56

Glenn Rasmussen wrote:

> Det vil sige - 0018707303190?
>
> Hvad bruges det 0 til for amerikanerne?

Amerikanerne taster 0 for LongDistance. Det gjorde vi også engang i
Danmark. Dengang var numrene 6-cifrede, men ringede man ud af sin region
skulle man taste område nummeret (f.eks 01 for København). 0 fortalte
altså at man ønskede at ringe en linie til en central i det
inter-regionale net.

Område 870 er iøvrigt en del af Arkansas. Typisk vil amerikanerne skrive
det som (870) 730-3190. I San Jose har områdekoden 408.

/Klaus

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-10-05 21:25

Pongo <pongo@mail.dk> wrote:

> Amerikanerne taster 0 for LongDistance.

Nej, de taster 1 for opkald til en anden area code end deres egen.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-10-05 17:57

> [...]

> Kan man derfor med rimelighed antage, at 00108707303190 er det
> nummer der skal indtastes på fax-maskine?

Er du sikker på at nummeret er i USA? Skrivemåden er nemlig atypisk for
at amerikansk telefonnummer (deres præfix for "udenbys" opkald er 1 og
ikke 0).

--
Jesper Lund

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-10-05 20:37

Hej Jesper,

Det burde bestemt at være amerikansk, ja.

De skriver også...

"Located in San Jose, California, PayPal was acquired by eBay Inc. in
October, 2002."

Det kan næsten ikke være anderledes.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-05 20:44

Hej,

On Thu, 13 Oct 2005 18:15:31 +0200, "Glenn Rasmussen"
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Kan man derfor med rimelighed antage, at 00108707303190 er det nummer der
>skal indtastes på fax-maskine?

Tror 0'et før 8 skal væk. Men prøv da lige at ringe til det først fra
en alm. telefon og se om du får en fax i røret, det er næsten det
nemmeste....

** Lars

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-10-05 21:43

Hej Lars,

> Tror 0'et før 8 skal væk. Men prøv da lige at ringe til det først fra
> en alm. telefon og se om du får en fax i røret, det er næsten det
> nemmeste....

God idé!

Jeg prøvede at ringe +18707303190 via Skype og fik af vide (engelsk
kvindestemme), at nummeret ikke fandtes.

Prøvede så med +108707303190, men den nægtede Skype at ringe op på.

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-10-05 21:52

> [...]
> (engelsk kvindestemme), at nummeret ikke fandtes.
>
> Prøvede så med +108707303190, men den nægtede Skype at ringe op

Hvis nummeret er skrevet på denne måde

"Please fax the required documents to 08707 303 190."

vil mit gæt være at det er et UK nummer. Har du ikke et link til
websiden?

Eller prøv +448707303190 via skype...

--
Jesper Lund

Fra : Christen Fihl

Dato : 13-10-05 22:00

Det lyder korrekt med UK, da PayPal nu er repræsenteret fra England for
Europa.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/ (bruger selv PayPal her)

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 13-10-05 22:49

Hej Jesper,

> vil mit gæt være at det er et UK nummer. Har du ikke et link til
> websiden?
>
> Eller prøv +448707303190 via skype...

Jeg tror, at vi er ved at være inde på noget af det rigtige...

Et sted på siden står der også...

"PayPal (Europe) Ltd. is authorized and regulated by the Financial Services
Authority in the United Kingdom as an electronic money institution."

Ringede til nummeret via Skype og det var en fax!

Kan ikke linke til siden, da det kræver at man er logget ind.

Skulle man forsøge sig med +448707303190?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-10-05 11:58

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skulle man forsøge sig med +448707303190?

0870 er meget udbredte UK numre for virksomheder, a'la 70 numre her hjemme,
så tror ikke der er noget at være i tvivl om der.
Du sætter 0044 foran og fjerner 0'et som ovenfor.

Mvh
TKJ

Fra : Georg

Dato : 27-10-05 05:08

"Thomas Jensen" <tkj1005@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemme, så tror ikke der er noget at være i tvivl om der.
> Du sætter 0044 foran og fjerner 0'et som ovenfor.

Og du er helt sikker på, at det er paypal og ikke en svindler du faxer dine
kortoplysninger til??

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 27-10-05 16:57

Hej Georg,

> Og du er helt sikker på, at det er paypal og ikke en svindler du
> faxer dine kortoplysninger til??

Når jeg indtaster https://www.paypal.com/ i browseren og finder nummeret den
vej igennem burde det vel være okay?

Jeg har ikke benyttet mig af nogen form for links i en e-mail eller sådan
noget...

Fra : Georg

Dato : 28-10-05 03:40

> [...]
> den vej igennem burde det vel være okay?
>
> Jeg har ikke benyttet mig af nogen form for links i en e-mail eller sådan

Så skulle det jo være iorden...