Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overførsel til Tyskland
Fra : Leif Neland

Dato : 13-10-05 09:08

Jeg skal have overført 55 Euro til Tyskland.

Modtageren har en paypal-konto, men siger at han ikke kan hæve pengene,
fordi jeg betaler til min paypal-konto med kreditkort.
Jeg kan overføre med nin nordea-netbank, men det koster 120kr, når jeg skal
betale i begge ender.
En udenlandsk check koster ca det samme.

moneybookers.com tager ca 2 euro i hævegebyr, men har et noget blakket ry,
når man googler.

Western Union tager 95kr

Er der andre muligheder?

Hvad mon sansynligheden for at en kuvert med 55euro i sedler ikke når
helskindet frem med posten?

Leif

Fra : anders majland

Dato : 13-10-05 11:56

> Modtageren har en paypal-konto, men siger at han ikke kan hæve
> pengene, fordi jeg betaler til min paypal-konto med kreditkort.
> Jeg kan overføre med nin nordea-netbank, men det koster 120kr, når

Kan du ikke lave en EU-overførsel med brug af iban og swift numre. I sydbank
er prisen 15kr og tyske modtagere skal normalt ikke betale noget for at
modtage en eu overførsel i euro

Fra : Leif Neland

Dato : 13-10-05 13:49

anders majland wrote:

> Kan du ikke lave en EU-overførsel med brug af iban og swift numre. I
> sydbank er prisen 15kr og tyske modtagere skal normalt ikke betale
> noget for at modtage en eu overførsel i euro

Jo, da jeg fjernede at jeg også skulle betale modtagerens omkostninger,
faldt nordea's pris også til 15kr
Jeg ringede til Citibank i Tyskland og fik bekræftet at modtageren ikke skal
betale noget.

Leif

Fra : RIP

Dato : 13-10-05 16:20

Skandiabanken laver gratis overførsler til udlandet, men selvfølgelig kun
hvis man er kunde hos dem.

mvh René

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-10-05 05:40

"RIP" <petersen@unomail.dk> skrev i

> Skandiabanken laver gratis overførsler til udlandet, men selvfølgelig
> kun hvis man er kunde hos dem.

De skal dog være på minimun DKK 1000. Desuden er Skandiabankens
afregningskurs højere end de fleste andre bankers, så hvis man skal
overføre et større beløb, fx ca. kr. 3000 (eller mere), kan det bedre
betale sig at betale 20 kr. i gebyr hos fx DanskeNetbank.

Claus

Fra : Mark Beaumont

Dato : 14-10-05 06:18

Claus E Beyer wrote:
> De skal dog være på minimun DKK 1000.

Nej, det er ændret til minimum 100 kr.

>Desuden er Skandiabankens afregningskurs højere end de fleste
> andre bankers

Det er korrekt. SkandiaBanken opkræver typisk et tillæg på kurserne
på mellem 0,50% og 1,50%, hvor DanskeBank kun opkræver et tillæg
på 0,1%.

Vh Mark

Fra : Anders Majland

Dato : 27-10-05 10:01

> Nej, det er ændret til minimum 100 kr.

> Det er korrekt. SkandiaBanken opkræver typisk et tillæg på kurserne
> på mellem 0,50% og 1,50%, hvor DanskeBank kun opkræver et tillæg
> på 0,1%.

Det er godt nok længe siden jeg kiggede på det, men er det en EU-overførsel
de laver ?
Jeg husker ikke at skulle indtaste iban _og_ swift/bic

/A

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-10-05 07:14

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i

> Det er godt nok længe siden jeg kiggede på det, men er det en
> EU-overførsel de laver ?
> Jeg husker ikke at skulle indtaste iban _og_ swift/bic

Såvidt jeg véd, skal der både indtastes IBAN-kontomummer OG
SWIFT-adressen. Det undrer mig at SWIFT-adressen også er nødvendig, da
IBAN-kontonummeret egentligt burde være nok til at identificere
modtagerkontoen.

Ved overførsel af SEK til Sverige gennem Skandiabanken behøves kun
registrerings- og kontonummer på svensk vis, da Skandiabanken laver
overførslen som en "indenlandsk" overførsel fra sin svenske afdeling.
Derfor betales der heller ikke et evt. modtagelsesgebyr i den ankommende
svenske bank.

-cb

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-10-05 16:14

In article <MBo3f.15$vG.5@news.get2net.dk>, Leif Neland wrote:
> [...]
> En udenlandsk check koster ca det samme.
>
> moneybookers.com tager ca 2 euro i hævegebyr, men har et noget blakket ry,

Betal i din ende. i Tyskland betaler man ikke for at modtage Euro.

Fra : anders majland

Dato : 14-10-05 09:25

> Betal i din ende. i Tyskland betaler man ikke for at modtage Euro.

Det er kun såfremt overførslen er sket ved brug af iban og bic/swift numre