Problemer med loginsystem og sessions
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-10-05 19:33

Hey there pro's..

Jeg har nogle problemer, og umiddelbart kan jeg ikke finde
fejlen. Jeg har lavet selve login delen, og man kan logge sig på
og så videre, sessions bliver registreret og jeg har også fået
det til at virke, med de sider som skal være beskyttede. Men dog
alligevel ikke helt. Det er fordi, jeg har ikke, som mange andre
en side hvor man logger ind, men jeg har til gengæld min login
form, included på alle siderne. Se evt. www.webweaver.dk. Og
meningen er så at når man logger ind, skal der i stedet for login
formlen vises enten admin menu eller bruger menu, afhængig af
hvem der logger ind. Det har jeg også lavet, sådan så det virker
når man logger på. Men, når jeg så skifter til at anden side på
sitet. Altså klikker på et link.. Så viser den lige pludselig
formen igen på den side, ligesom før man loggede ind. Og det er
selvfølgelig ikke meningen. Menuen skal jo gerne blive der. Og
det er så her jeg ikke forstår, hvorfor det ikke virker, fordi
jeg har testet at den gemmer mine sessions ordentligt, og det gør
den, fordi jeg kan sagtens se den beskyttede side og udskrive
session'en.. Det er kun den include login form/menu, der fejler..
Det får mig til at tro, at fejlen ligger et sted i min
function_tjek_login.php fil, som er en anden fil jeg includer på
alle sider, som jeg bruger til at tjekke om man er logget ind og
til at finde ud af hvilken menu som skal vises ude i siden.

Håber I forstod den lange besværlige forklaring ;) Ellers må I
lige sige til! .. Men her har I lige min kode til de forskellige
filer..

menu/login:

http://pastebin.com/391466

function_tjek_login.php:

http://pastebin.com/391468

Nogle der kan se fejlen/fejlene?

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Geert Lund

Dato : 13-10-05 09:37

Lasse Jensen wrote:

> menu/login:
>
> http://pastebin.com/391466

Har du også en session_start(); i toppen af den fil?

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-10-05 19:10

Geert Lund wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Har du også en session_start(); i toppen af den fil?

Hej Geert.

Nej det har jeg ikke. Jeg mener ikke at det burde være
nødvendigt, fordi som sagt, så bliver den anden fil (
function_tjek_login.php, hvor der netop en en session_start(); )
included i toppen af alle sider. Menuen den bliver først included
længere nede siden, så den første fil burde være included på det
tidspunkt, og så burde der være en session_start(); i toppen. Er
det mig som regner det ud forkert? Kan det ikke gøres på denne
måde?

Så vidt jeg ved, så bliver diverse scripts, først included, og så
derefter kørt.. Er det forkert?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-10-05 18:18

Er der ingen der kan hjælpe?