Generering af ASP-fil
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 17:23

Hej.

Jeg kan ikke selv lave koden, men vil i første omgang høre, om det reelt kan
lade sig gøre, inden jeg går videre.

Jeg skal have lavet en kode, der kan generere en js-fil som skal bruges til
min menu på siden.

js-filen består af en masse forudskrevet kode samt en række linier a la
topMenu.makeMenu('sub_1_2','top_1','Menu
1.2','/page.asp?id=212','','175','','','','','','','','','','','','','')
hvor det meste indhold tages fra 4 felter i en database hvor hver af disse
linier vil komme til at udgøre menuens punkter

Hvis det kan lade sig gøre, hvordan kommer jeg så videre?

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 17:36

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have lavet en kode, der kan generere en js-fil som skal bruges
> til
> min menu på siden.

Som ovenstående rigtigt nok siger, så er det en js-fil og ikke en asp fil
som jeg skal have genereret

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-10-05 05:58

On Wed, 12 Oct 2005 18:23:24 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>hvor det meste indhold tages fra 4 felter i en database hvor hver af disse
>linier vil komme til at udgøre menuens punkter

Ja, det kan du sagtens. En mulig løsning er:
1. Udtræk menu-informatione fra databasen på "normal vis" [1] og
kombinér det med ovenstående tekststreng.
2. Skriv resultatet til en tekstfil med FSO (FilSystem Objektet).[2]
En .js-fil er jo bare en tekst-fil med et andet navn.

[1] Hvis du er i tvivl om hvordan, så kig fx her:
<url: http://html.dk/tutorials/asp/lektion19.asp>
- og måske de omkringliggende afsnit.
[2] Hvis du er i tvivl om hvordan, så kig fx her:
<url: http://html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp>
- og de næste 2 afsnit.

Good luck - og spørg bare igen,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-10-05 13:39

Jørn Andersen skrev:

> 2. Skriv resultatet til en tekstfil med FSO (FilSystem
> Objektet).[2] En .js-fil er jo bare en tekst-fil med et andet
> navn.

FSO-metoden er god hvis menuen er stabil - forstået på den måde at
indholdet i den js-fil du prøver at lave, ikke ændrer sig når en
bruger benytter dit site.

Hvis du har brug for en mere dynamisk menu, kan du enten udskrive
js-koden direkte på den asp-side hvor den skal bruges, eller også
lave en asp-fil der fungerer som en js-fil.

Det første kræver bare at man laver response.write inde i en
<script>-blok - eller evt. udskriver både <script...> og js-kode
med asp.

I den anden metode laver man sin javascript-fil næsten som normalt
- den skal bare hedde .asp i stedet for .js. Øverst i asp/js-filen
skal man så bruge Response.contenttype = "application/x-javascript"
- det får browseren til at behandle filen som en javascriptfil. Men
serveren behandler det stadig som en asp-fil - derfor kan man bruge
response.write etc. for at udskrive kode i filen.
På de html- eller asp-sider hvor scriptet skal anvendes, henviser
man til filen som en normal js-fil: <script type="text/javacript"
src="minjsfil.asp"></script>
--
Jens Gyldenkærne Clausen