IRDA stack windows 98
Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 12-10-05 16:08

Jeg har fundet diverse programmer til windows 98 hvor jeg kan lave
backup af min mobil. Desværre har jeg måtte konstatere at de ikke
virker fordi programmerne siger " IRDA STACK is not installed" - men
jeg kan godt anvende den overførsels som windows 98 selv men der kan
jeg desværre kun sende til telefonen.

Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem? skal man downloade
noget, hvis ja - hvor?

Pinga

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-10-05 19:55

on 12 okt 2005 05:07:53p satte sig på en taburet og skrev følgende på et
stykke vådt franskbrød:

> Nogen der ved hvordan jeg løser dette problem? skal man downloade
> noget, hvis ja - hvor?

Du skal være sikker på at dine programmer er skrevet specifikt til Windows
98. Problemet er at man i 98 emulerede IRDA gennem en virtuel com-port og
programmerne så forbandt ved at forbinde til denne com-port. Efter 98 har M
$ fået den sindsvage ide at lave det HELT om så det nu består af en speciel
stak som programmerne snakker til gennem API-kald.

Hvad det betyder for dig? Det betyder at nye programmer der afvikles i 98
ikke kan finde stakken.

Hvordan det løses? Finder en stak der virker til 98 eller finder nogle
gamle versioner af programmerne der kan bruge den virtuelle comport eller
finder nogle programmer der er lavet så de kan begge dele.

Venligst: Steven

Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 13-10-05 05:27

jeg har desværre prøvet at finde en stack til windows 98, men
forgæves