Angående SQL licens
Fra : N9

Dato : 12-10-05 13:07

Hej

Måske er det i en forkert gruppe, hvis det er henvis mig til den rigtig.

Jeg står over for at skal flytte en sql til en adnen computer, men problem
er at ejeren af sql'en kan ikke finde licens nr.
Min spørgsmål er om der finde et program til at køre på den nuværende sql
database og finde licens nr.
Andre metoder modtages gerne.

Takker

Hilsen
N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-05 14:19

N9 skrev:

> Jeg står over for at skal flytte en sql til en adnen computer,
> men problem er at ejeren af sql'en kan ikke finde licens nr.

Hvilken database?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 12-10-05 14:44

> Hvilken database?

sorry -- det er en MSSQL 2000

Hilsen

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-05 14:54

N9 skrev:

> sorry -- det er en MSSQL 2000

Hvis du ved hvornår den er købt og hvem licensensen er udstedt til,
kan du prøve at kontakte Microsoft.

Jeg tror ikke det er muligt at finde licensnummeret ud fra
databasen (det ville give alt for gode muligheder for at stjæle
licensnumre).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 12-10-05 20:23

> Hvis du ved hvornår den er købt og hvem licensensen er udstedt til,
> kan du prøve at kontakte Microsoft.

Ok, jeg har prøvet men de koster lige 2100 i pro support.
Det er bare fordi jeg har en gang haft en program til at finde sine windows
licens nr., så jeg tænkt at man også kunne gøre det med SQL

Hilsner

Nhi

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-10-05 21:33

"N9" <nhi@stofanet.dk[remove]> wrote
> Ok, jeg har prøvet men de koster lige 2100 i pro support.

Prøv at ring til Microsofts kundeservice i danmark og spørg om de kan hjælpe
dig: 44 89 01 00

--
Jakob Andersen
http://verbose.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-10-05 14:30

"N9" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er at ejeren af sql'en kan ikke finde licens nr.
> Min spørgsmål er om der finde et program til at køre på den nuværende sql

Jeg lurede lige hurtigt registreringsdatabasen igennem på en af mine
servere.
under:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\80\Registration
ligger der en CD_KEY værdi.
Jeg er ikke lige i nærheden af min oversigt over licensnøgler så jeg kan
ikke
lige se om den står som den skal eller om den står i en eller anden
modificeret form.
men den står som en streng bestående af 25 tegn som passer meget godt med de
sædvanlige 5x5 tegn.

--
Peter J