dele pc med to skærme
Fra : René Keldorff

Dato : 12-10-05 09:43

hej med jer

Hvordan kan jeg dele en pc mellem to sæt skærme tastatur og mus?

(Mine unger skal dele en enkelt pc med hver sit værelse med hver sit
sæt mus tast og skærm. )

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-10-05 09:52

Hej!

René Keldorff (slet OLY29) wrote:

> Hvordan kan jeg dele en pc mellem to sæt skærme tastatur og mus?

Med en KVM switch. Sørg for at få den rigtige type - de findes også i udgaver
hvor et sæt tastatur/mus/skærm styrer flere pc'ere... :)

> (Mine unger skal dele en enkelt pc med hver sit værelse med hver sit
> sæt mus tast og skærm. )

De kan altså ikke bruge maskinen på samme tid, men det er du vel med på?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 12:16

On 12 Oct 2005 08:43:22 GMT, René Keldorff <keldorff@OLY29mail.dk> (slet
OLY29) wrote:

>Hvordan kan jeg dele en pc mellem to sæt skærme tastatur og mus?

Som nævnt med f.eks. en switchbox + evt. kabler.

>(Mine unger skal dele en enkelt pc med hver sit værelse med hver sit
>sæt mus tast og skærm. )

Alternativt en USB hub til mus / tastatur ( såfremt at de er til USB )
+ en monitor splitbox.

Måske er USB hub´en ikke nødvendig, men jeg er ikke klar over
om en PC kan håndtere flere USB mus & tastaturer.

Alternativt burde der kunne anvendes
1 sæt PS/2 mus & tastatur + 1 sæt USB mus & tastatur.

Monitor splitbox´en er måske heller ikke nødvendig,
hvis skærmene har henholdsvis VGA & DVI tilslutning
og grafikkortet har ditto. Jeg er dog heller ikke klar over,
om grafikkortet kan sende signalet til VGA & DVI samtidigt.

Men så kan ungerne betjene PC´en ( næsten ) samtidigt,
hvilket måske ikke er hensigtsmæssigt ...

--
Kim

Fra : Max

Dato : 12-10-05 12:45

Hej Rene

> Hvordan kan jeg dele en pc mellem to sæt skærme tastatur og mus?

Spar pengene og alt vrøvlet og køb dem hver en PC, så kan
de også spille mod hinanden.

Mvh Max