Max Hastighed for router?
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 12-10-05 08:29

Hej NG

Hvis jeg har en 16 ports 100Mbit router, kan den så max route 100Mbit
af gangen?

Hvis 8 klienter sender data til 8 andre klienter, alle sammen igennem
denne her router. Så kan de hver i sær kun få lov til at sende med
12,5 Mbit i teorien?

M.V.H
Jimmi

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-05 08:46

wolff13@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Hvis 8 klienter sender data til 8 andre klienter, alle sammen igennem
> denne her router. Så kan de hver i sær kun få lov til at sende med

I teorien skulle de alle kunne sende med 100mbit, men den hastighed kan
være hindret af båndbredden i routeren. (selvom det vidst hører til
sjældenhederne med switche med kun 800mbit båndbredde)

Fra : Mads Bahrt

Dato : 12-10-05 09:25

wolff13@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Hvis 8 klienter sender data til 8 andre klienter, alle sammen igennem
> denne her router. Så kan de hver i sær kun få lov til at sende med

For lige at være sikker på hvad du lægger i "Router" - hvilken model
drejer det sig om?

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 12-10-05 09:38

Der var ikke tænkt på nogen speciel router. Det var mere sådan
teoretisk hvor dan det hang sammen.

Det var måske også lidt forkert at skrive router, for jeg tænkte
egentlig både på routere og switche.

M.V.H
JW

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-10-05 11:09

<wolff13@gmail.com> wrote:

> Der var ikke tænkt på nogen speciel router. Det var mere sådan
> teoretisk hvor dan det hang sammen.
>
> Det var måske også lidt forkert at skrive router, for jeg tænkte
> egentlig både på routere og switche.

Mener du ikke hubs og switches?

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 12-10-05 14:58

Jo, det var vel det jeg mente Det var vist bare en fejl fordi min
router har indbygget switch.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 12-10-05 15:41

> Jo, det var vel det jeg mente Det var vist bare en fejl fordi min
> router har indbygget switch.

Men en hub kommer du ikke ret højt. Der skal alle dele båndbredden og der
ryger meget til kollisioner, så du skal ikke regne med over 6 Mb/s per
forbindelse. Til gengæld er 100 Mb/s hubs sjældne, så det er sjældent man
ser det problem.

Niels Dybdahl