Dræn i ører og hårvask - gode råd søges
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-10-05 06:24

Vores datter på knapt to år har fået sat dræn i sine ører. Men hvordan i
alverden undgår man, at hun får vand i ørene når hun skal have vasket
hår - noget, som hun i forvejen bestemt ikke kan lide.

Gode råd modtages med glæde.

Henriette Døssing

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 06:35

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev
> [...]
> alverden undgår man, at hun får vand i ørene når hun skal have vasket
> hår - noget, som hun i forvejen bestemt ikke kan lide.

Vand-skyende vat, fås på apoteket.
Og gør det til en leg at komme i bad og få vasket
hår. Når det er sjovt så er der ingen ballade.
Det gælder i øvrigt alle ting, hvis barnet syntes
det er sjovt, opfører de sig ordentligt, jeg kan nævne,
rydde op på værelset, lave lektier, hjælpe med
div arb.opgaver, bad, osv osv.

Mvh Kim

Fra : Cocoamum

Dato : 12-10-05 06:52

Kim skrev:
> [...]
> det er sjovt, opfører de sig ordentligt, jeg kan nævne,
> rydde op på værelset, lave lektier, hjælpe med

Hørt! Hvor har vi leget os igennem meget over årene.

Tine

Fra : Sabina H.

Dato : 12-10-05 06:52

Kim wrote:

> [...]
> det er sjovt, opfører de sig ordentligt, jeg kan nævne,
> rydde op på værelset, lave lektier, hjælpe med

kan kun være enig...
jeg oplever tit unger der bestemt ikke kan lide a tkomme til frisøren
(ørebørn er især udsatte), men begynder man at pjatte med dem, sætte spænder
i mit hår, i mors hår, tabe ting og sådan, så kan man meget nemmere komme
igennem den lille sceance.....

en lille bøn fra frisøren, lad være med at tvinge ungerne til at blive rodet
i ørerne når de i forvejen er "øresky"..... det skaber en frygtelig masse
problemer.... :(
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-10-05 08:25

Kim (no.way@dude.dk) skrev :

> [...]
> det er sjovt, opfører de sig ordentligt, jeg kan nævne,
> rydde op på værelset, lave lektier, hjælpe med

Hun vil gerne i bad og hygger sig i badekarret. Det er selve hårvasken,
der er problemer med. Og vi har skam prøvet at lege os igennem hver
eneste hårvask - men den lille dame har temperament...

Henriette Døssing

Fra : Cocoamum

Dato : 12-10-05 08:35

Fischer & Døssing skrev:

> [...]
> der er problemer med. Og vi har skam prøvet at lege os igennem hver
> eneste hårvask - men den lille dame har temperament...

Vores trick i den alder krævede to voksne.

Den ene hægtede et godt stort spejl ned af væggen (det fra badeværelset
har passende størrelse). De blev så holdt i en vinkel foran-over barnet,
så hun måtte lægge nakken tilbage for at se sig selv.

Den anden vaskede så, og brugte en kande til at skylle med. Så er der
ikke de der flyvske stråler fra håndbruseren og ikke så meget lyd.
Barnet kunne se, hvad der foregik, og vandet kom ikke i øjnene, fordi
ungen sad og kiggede opad.

Det virkede, indtil hun ikke var bange mere, og vi bare kunne gøre det,
fordi hun vidste, hvad der foregik, og det ikke var hverken skræmmende
eller spændende mere.

Nu er hun 13 og klarer det heldigvis selv

Tine

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-10-05 11:16

Cocoamum (ta@uu.dk) skrev :
> [...]
> ikke de der flyvske stråler fra håndbruseren og ikke så meget lyd.
> Barnet kunne se, hvad der foregik, og vandet kom ikke i øjnene, fordi

God idé. Det skal vi prøve.

Henriette Døssing

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 12:23

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev
> God idé. Det skal vi prøve.
>
> Henriette Døssing

Eller meld hende ind til svømning uanset alder...?
Min datter har været konkurencesvømmer i 1½ år
nu og er helt vild med vand.
Det er simplethen et spørgsmål om at få Jeres datter til
at kunne lide og være fortrolig med vandet.
Også derfor at alt svømmetræning er meget baseret på
leg, da det er der børnene bliver fortroelige med vandet.

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 12:19

> [...]
> der er problemer med. Og vi har skam prøvet at lege os igennem hver eneste
> hårvask - men den lille dame har temperament...

Nåe ja, Rom blev ikke bygget på 1 dag :)
Hvad er det de siger:" Tålmodighed er en dyd"
Jeg gentager stadig tit mig selv og det efter 9 år,
( min datter er 9 ) men kun med rolig stemme hver
eneste gang og skal jeg gentage mig selv bliver min
stemme lidt mere "myndig"
Min datter gør alt hvad jeg beder hende om, dog
spørger hun nogen gange om hvorfor og så får vi
en lille dialog om hvorfor.
Kort fortalt.

Mvh Kim

Fra : Smed & Mikaelsen

Dato : 12-10-05 07:12

Alt efter hvor galt det er med jeres datters øre, vil vand skyende vat være
godt nok, men er hendes øre rigtig slemme, skal der mere til! Man kan købe
nogle specielle ørepropper på apoteket, der holder mere vand ude.
For alle vore 3 børn har det været super at få dræn i, så vi ønsker jer held
og lykke med det.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-10-05 08:26

Smed & Mikaelsen (bente.smedfjerndette@skjern-net.dk) skrev :

> [...]
> til! Man kan købe nogle specielle ørepropper på apoteket, der holder
> mere vand ude. For alle vore 3 børn har det været super at få dræn i,

Tak. Vi håber, at drænet kan spare hende for en mellemørebetændelse
eller to. Hun havde mellemørebetændelse seks gange på fem måneder sidste
år :-/

Henriette Døssing

Fra : Kim

Dato : 12-10-05 12:29

> [...]
> være godt nok, men er hendes øre rigtig slemme, skal der mere til! Man kan
> købe nogle specielle ørepropper på apoteket, der holder mere vand ude.

Måske.
Jeg havde købt alle slags ørepropper ( apotek, specielbutikker,
via svømmeklubben osv ) og ingen af dem duede, de generede eller røg ud.
Vandskyende Vat former sig til øreindgangen og virker.
Min datter bruger stadig i dag hver gang hun svømmer
Vandskyende Vat og en en badehætte.
Og hun er en rigtig vandhund :)

> For alle vore 3 børn har det været super at få dræn i, så vi ønsker jer
> held og lykke med det.

Vores datter fik fjernet mandler, polyber og lagt dræn i begge
ører da hun var 5 år. Lægen sagde Vandskyende Vat, da vi jo
gik til svømning. Hun har ikke haft problemer siden.

Mvh Kim

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-10-05 14:39

Kim (no.way@dude.dk) skrev :

> Vores datter fik fjernet mandler, polyber og lagt dræn i begge
> ører da hun var 5 år. Lægen sagde Vandskyende Vat, da vi jo
> gik til svømning. Hun har ikke haft problemer siden.

Det er samme "tur" min datter har fået. Jeg har nu købt vandskyende vat,
så vi prøver det sammen med et par af de andre tricks.

Tak for hjælpen til alle.

Henriette Døssing

Fra : Jeanette Ellen Bauer

Dato : 12-10-05 09:16

"Smed & Mikaelsen" <bente.smedfjerndette@skjern-net.dk> on 12. oktober
2005 at 08:11 +0100 wrote:
>Man kan købe
>nogle specielle ørepropper på apoteket, der holder mere vand ude.

Man kan også vælge at holde en kop udover øret ved hårvask. I kombination
med vandskyende vat er det en god løsning. Jeg havde selv dræn i ørerne
som barn og er som voksen blevet opereret i øret, hvor jeg har brugt og er
blevet anbefalet denne løsning. Det er nemt, effektivt og billigt.

Held og lykke!
Jeanette

Fra : Cocoamum

Dato : 12-10-05 09:42

Jeanette Ellen Bauer skrev:

> [...]
> som barn og er som voksen blevet opereret i øret, hvor jeg har brugt og er
> blevet anbefalet denne løsning. Det er nemt, effektivt og billigt.

Og giver barnet noget at lave, så vi allesammen har en opgave

Tine

Fra : michael@zedeler.dk

Dato : 12-10-05 10:53

> Det er selve hårvasken,
> der er problemer med. Og vi har skam prøvet at lege os igennem hver
> eneste hårvask - men den lille dame har temperament...

Vi har haft samme problem, som blev løst med flere forskellige
"tricks":

- vi har været meget opmærksomme på at undgå at hun fik vand i
ansigtet (specielt vand og sæbe i øjnene).
- vi har brugt en speciel "badehat", som nærmest ligner en skygge på
en hat, hvor resten af hatten mangler. Den trækker man så ned over
hovedet til øjenbrynene, hvorefter man kan skylle håret uden at hun
får vand i ansigtet.
- vi opfordrer hende til selv at bruse sit hår, hvilket gør det
væsentligt nemmere at få gjort håret vådt, før hun får shampoo i
håret.

Badehatten vil iøvrigt også hjælpe til at holde ørerne tørre.
Desværre ved jeg ikke om man overhovedet kan få dem herhjemme. Vores
hat er fra Thailand.

Mvh. Michael.

Fra : M&J

Dato : 12-10-05 12:45

Omtalte ''badehat'' har jeg haft købt i Bilka for nogle år tilbage..... (jeg
tror jeg gav 30 kr)

Og har haft god glæde af!!!!

/June