Identiske linjer
Fra : Mads

Dato : 11-10-05 22:31

Hej Gruppe
Er det muligt at tjekke efter identiske linjer fra en variabel der ser
således ud:

Peter
Hans
Grethe
Grethe
Ib

og derefter udskrive de fremhæve de identiske linjer med fed så det
bliver:

Peter
Hans
<b>Grethe</b>
<b>Grethe</b>
Ib

og hvad hedder denne funktion

Mvh Mads

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-10-05 23:32

Mads wrote:
> Hej Gruppe
> Er det muligt at tjekke efter identiske linjer fra en variabel der ser
> således ud:

jaeh, hvordan skal den gøre det, skal linjerne komme lige efter hinanden
eller vil en Grethe linje efter Ib også blive markeret?

Det letteste er nok at løbe igennem dine linjer og så angive i et
associativt array hvor mange gange hvert hit er fundet, og så løbe
igennem dem igen og hvis en given linje forekom mere end en gang, så
markere den, noget ala(hukommelsestungt hvis det er en _lang_ variabel
vi taler om):

<?php

$lines = explode("\n", $str);
$uniques = array();

foreach($lines as $line){
$uniques[$line]++;
}
foreach($lines as $line){
if($uniques[$line] > 1){
$line = '<b>'.$line.'</b>';
}
print $line."\n";
}
?>

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : Mads

Dato : 12-10-05 07:58

Mange tak - det virker som det skal

Mvh Mads

Fra : Nygaard

Dato : 12-10-05 08:02

> [...]
>Grethe
>Ib
>
>og derefter udskrive de fremhæve de identiske linjer med fed så det

Står de identiske linier altid efter hinanden? Hvis de gør det, kan du med
en "if" undersøge, om den aktuelle post er identisk med den foranliggende
eller efterfølgende i arrayet, og så lave den fed....

/Nygaard

Fra : Mads

Dato : 12-10-05 08:49

Jeg har koblet det sammen med et javascript, der sorter et input i et
textarea i alfabetisk orden så de identiske linjer vil komme efter
hinanden.

Mvh Mads