Hurtigste connectionstring?
Fra : Casper Bang

Dato : 11-10-05 16:50

Hej gruppe,

Jeg har MS SQL Server 2000 på min windows 2003 server.

Hvilken connectionstring til databasen er hurtigst/bedst at benytte?
Jeg ved ikke om der findes et definitivt svar på mit spørgsmål, men jeg
håber lidt på det...
PT bruger jeg:

Provider=SQLOLEDB;Persist Security Info=False;User ID=USER;
PWD=PASSWORD;Initial Catalog=DATABASE;Data Source=localhost;

Jeg håber i kan hjælpe med noget feedback.
På forhånd tak
Casper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-10-05 20:02

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har MS SQL Server 2000 på min windows 2003 server.
>
> Hvilken connectionstring til databasen er hurtigst/bedst at benytte?

Måske den her kan hjæpe?
http://www.carlprothman.net/Default.aspx?tabid=81

NB! Du skal bruge en dsn-less forbindelse

> Provider=SQLOLEDB;Persist Security Info=False;User ID=USER;
> PWD=PASSWORD;Initial Catalog=DATABASE;Data Source=localhost;

OleDB er den "bedste" til MSSQL via ASP
http://www.carlprothman.net/Default.aspx?tabid=87#OLEDBProviderForSQLServer

Mht .NET så kan man med fordel benytte den specifikke SQLClient frem for den
mere generiske OleDBClient

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 12-10-05 16:55

> Måske den her kan hjæpe?
> http://www.carlprothman.net/Default.aspx?tabid=81

Jeg fik da ud af det at den foreslog mig at skrive (local) i stedet for
localhost, i data source... jeg kunne forestille mig at man sparede et DNS
opslag på den måde.

> NB! Du skal bruge en dsn-less forbindelse

Det går jeg ud fra at det er, så længe forbindelsen sker igennem den
connectionstring.

Tak!

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-10-05 21:24

Casper Bang wrote:
> [...]
> PWD=PASSWORD;Initial Catalog=DATABASE;Data Source=localhost;
>
> Jeg håber i kan hjælpe med noget feedback.

Jeg kan anbefale http://connectionstrings.com
Se der...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-10-05 21:48

"Peter Jensen" wrote

> Jeg kan anbefale http://connectionstrings.com
> Se der...

404?

Sætter jeg "www" finder den "noget" men det tager en krig at loade

- Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-10-05 10:52

Peter Lykkegaard wrote:
> "Peter Jensen" wrote

> 404?
>
> Sætter jeg "www" finder den "noget" men det tager en krig at loade
>
> - Peter

Ok. Det forstår jeg ikke.
Min åbner med det samme.
Prøv igen. Men der er der en masse forskellige connectionsstrings inde.
Til mange forskellige databaser og hvilken tilkoblingsmuligheder der
skal bruges.

--
~Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-10-05 11:31

"Peter Jensen" wrote

> Ok. Det forstår jeg ikke.
> Min åbner med det samme.
> Prøv igen.

Denne virker
http://www.connectionstrings.com/

Denne giver stadig 404
http://connectionstrings.com/

> Men der er der en masse forskellige connectionsstrings inde.
> Til mange forskellige databaser og hvilken tilkoblingsmuligheder der skal
> bruges.

Jeg kan bedre lide
http://www.carlprothman.net/Default.aspx?tabid=81

Det er nok fordi at det var den jeg startede med for år tilbage

- Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-10-05 13:41

Peter Jensen skrev:

[ http://connectionstrings.com ]
> Ok. Det forstår jeg ikke.
> Min åbner med det samme.

Du har sikkert sat din browser til at lave autopræfiks med www
(eller også gør den det bare uden at du tænker over det).

Som Peter Lykkegaard har skrevet virker adressen kun med www.
--
Jens Gyldenkærne Clausen