Lydkort extern
Fra : Ivan

Dato : 11-10-05 16:18

Dav i gruppen

Jeg står og skal have et nyt lydkort. Så var det jeg tænkte, hvorfor ikke et
eksternt. Jeg har kikket på lidt forskellige og finder at jeg godt vil bruge
kr. 1000.
Fidusen er jo at der ikke skal skiftes stik nede på gulvplan, når der skal
skiftes fra tv-kort og til line-in.

SP.: hvilket kort vil være det bedste til prisen og er det i det hele taget
noget værd sådan et eksternt kort. Jeres erfaringer hører jeg meget gerne.

Hi
Ivan

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 11-10-05 21:10

On Tue, 11 Oct 2005 17:17:44 +0200, "Ivan" <denne@dur.ej> wrote:

> [...]
>kr. 1000.
>Fidusen er jo at der ikke skal skiftes stik nede på gulvplan, når der skal

Var det ikke smartere at få et lydkort med tilstrækkelig mange
indgange i stedet - og slippe for ekstra ledningsrod?

Hvad hedder dit hhv. TV-kort og lydkort?

Mange TV-kort har et fx. internt stik, som kan føres til et ligeledes
internt stik på de fleste lydkort. Måske har dine det også.

Fra : Ivan

Dato : 12-10-05 17:17

> Var det ikke smartere at få et lydkort med tilstrækkelig mange
> indgange i stedet - og slippe for ekstra ledningsrod?

Jo det var det da, men jeg har ikke fundet et med 2 "line-in" indgange.

> Hvad hedder dit hhv. TV-kort og lydkort?

Tv kortet er fra NorthQ 6400, det fra en billig butikskæde hvor det var på
tilbud.
Lydkort er blot et PCI Audio CMI8738/C3DX

> Mange TV-kort har et fx. internt stik, som kan føres til et ligeledes
> internt stik på de fleste lydkort. Måske har dine det også.

Lydkort. Jeg har ikke hørt at der skulle være en intern "line-in" på noget
lydkort, men fordi jeg ikke har hørt det kan det jo snildt findes. Hvordan
vil et sådan stik se ud?

Tv kort. Hvis der findes et internt "line-in" på et lydkort hvordan vil/kan
et sådan stik se ud?

Hi
Ivan

Fra : Basil

Dato : 12-10-05 17:49

Ivan wrote:

> [...]
> vil et sådan stik se ud?
>
> Tv kort. Hvis der findes et internt "line-in" på et lydkort hvordan

Det vil sikkert se ud lige som det hvor du sætter audiokablet fra cdrom, og
måske være navngivet AUX.
Kai