Børnemelodi
Fra : Webpoint

Dato : 11-10-05 12:39

Hej

Kan i hjælpe mig med teksten til denne melodi.

Du skal børste dine tænder
Du skal vaske dine hænder

Kan deværre kun huske de 2 første linier, men ville gerne kunne synge den
færdig.

Kim

Fra : Holst

Dato : 11-10-05 12:45

Webpoint wrote:

> Kan deværre kun huske de 2 første linier, men ville gerne kunne synge den
> færdig.

Google giver hurtigt f.eks. følgende link:

http://www.mor-far.dk/forum/archive/index.php?t-14651.html

Fra : Webpoint

Dato : 12-10-05 23:52

Hej Holst

Jeg er ikke så heldig som dig. Jeg kan simpelthen ikke komme i kontakt med
den side som du linker til !

Hvad brugte du som søgeord på Google. Jeg kan nemlig ikke få den til at
finde noget !

Kim

Fra : Snasse

Dato : 13-10-05 07:13

> Jeg er ikke så heldig som dig. Jeg kan simpelthen ikke komme i kontakt med
> den side som du linker til !

Prøv denne her så
http://premium.netdoktor.com/dk/discussion/category/forum/topic/index.jsp?forumId=670&threadId=946363

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : Holst

Dato : 13-10-05 08:15

Webpoint wrote:

> Jeg er ikke så heldig som dig. Jeg kan simpelthen ikke komme i kontakt med
> den side som du linker til !

Nej, det kan jeg heller ikke længere. Den er nok nede pt.

> Hvad brugte du som søgeord på Google. Jeg kan nemlig ikke få den til at
> finde noget !

Noget i stil med: "børste sine tænder" kombineret med "vasker hænder" så
vidt jeg husker.

Kræver selvfølgelig, at man ved, at det er "vasker hænder" og ikke
"vaske hænder", som der stod i dit oprindelige forslag.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 08:55

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> wrote in message

> Kræver selvfølgelig, at man ved, at det er "vasker hænder" og ikke "vaske
> hænder", som der stod i dit oprindelige forslag.

Sangen stammer fra lp'en "Solen har to tænder" med Daimi og Ina Løndahl.

For øvrigt en ret åndssvag sang, som man skulle tro, var skrevet af en
tandpasta- eller -børstefabrikant.

Per V.

Fra : Line

Dato : 15-10-05 23:13

Du skal børste dine tænder

Når en mand skal gøre indtryk på en pi' - på en pi'
ta'r han blomster med for det kan pigen li' - pigen li'
og han vaske sine hænder - der er ikke noget han glemmer
det sku' da lige være - at børste sine tænder

Du skal børste dine tænder
hver gang du vasker hænder
dine tænder de skal plejes som et barn fordi
hvis du har møjbeskidte tænder og du kysser en pi'
så ved jeg hun vil si'
At du skal børste dine tænder hver gang du vasker hænder
det er ikke kun på grund af den grimme smag
men det ser da fjollet ud hvis en skønne dag
de alle rasler af Når en pige skal gøre indtryk på en mand - på en mand
ta'r hun kjole på og gør sig fint i tand - fint i stand
og hun vasker sine hænder - der er ikke noget hun glemmer
[...]

de alle rasler af Alle kendte stjerner hele jorden rundt - jorden rundt
børster tænder for det er jo lidt dumt - jo lidt dumt
hvis de i en kærlig scene - pluds'lig står helt alene
for den som de sku' kysse gi sin vej og sa'e at

Fra : IMB

Dato : 27-10-05 20:37

Line <aslyne.homeKATTE@BAKKEgmail.com> wrote in news:43517ee3$0$67261
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Du skal børste dine tænder
<snip>

Jeg bruger en kortere version som jeg så gentager et passende antal gange:

Du skal børste dine tænder
hver gang du vasker hænder
Du skal børste dine tænder fordi at hvis
du ikke børster tænder
kan det være det hænder
at de alle falder ud en dag

(Sidste linie synges med en dyb/dum/drillende stemme, så vækker det generel
jubel)

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Line

Dato : 15-10-05 23:10

> Du skal børste dine tænder
Hvergang du vasker dine hænder,
Det er ikke kun på grund af .. den grimme smag,
men det ser da fjollet ud hvis en skønne dag
de alle rasled af..