Scripts der er gemt som ZIP filer
Fra : Lars Engell

Dato : 11-10-05 08:52

Hej

Mange af de ting man kan bruge til sin egen hjemmeside, ligger
som ZIP filer, og jeg kan ikke finde ud af bruge det
Når jeg downloader det, lander filerne i en mappe på min pc, og
hvad gør man så for at få det ind på min hjemmeside (f.eks.
menufunktioner mv.)?

Jeg bruger FP2003.

Håber nogen kan hjælpe.

Mange hilsner
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jnm

Dato : 11-10-05 09:18

> [...]
> Når jeg downloader det, lander filerne i en mappe på min pc, og
> hvad gør man så for at få det ind på min hjemmeside (f.eks.

Hej Lars

Der er ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål.

Scripts hentet fra diverse kilder som ZIP filer kan ikke normalt ikke selv
placere sig i dine FP sider.

Du skal pakke ZIP filen ud i en selvvalgt mappe. Her vil du formentlig finde
et antal filer, hvor een burde være en almindelig text fil af typen "read
me", som du kan åbne i notepad. Heri bør der være en forklaring på hvor og
hvordan de enkelte dele af scriptet skal placeres.

Under tiden kan det være lidt bøvlet fordi forfatteren, der jo kender sit
script og arbejdsmetode, ikke udtrykker sig entydigt. En nøjagtig trin for
trin beskrivelse tager tid at lave og skal testes af en neutral person for
at sikre forståeligheden. (Har selv prøvet det et par gange, noget bøvl)

Prøv at se det kode eksempel jeg har postet under titlen "Ruller ikke helt
op". Der er tale om et script med dele placeret bestemte steder i koden.

mvh

Jørgen

Fra : Lars Engell

Dato : 11-10-05 10:58

jnm wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> op". Der er tale om et script med dele placeret bestemte steder i koden.

Mange tak Jørgen
Jeg vil forsøge at følge din vejledning.