Irriterende "Ikon"
Fra : jnm

Dato : 11-10-05 08:09

Hej NG

Når man åbner en web side og peger på en grafik starter der et irriterende
(sådan opfatter jeg det i den konkrete situation) Ikon i form af en firkant
med ikoner for Gem, Udskriv, Send og Åbn mappen billeder.

I den aktuelle situation bruger jeg en stor grafikflade til navigation via
hot spots. Jeg finder derfor at Ikonet er meget irriterende og overflødigt.
Hvordan blokerer jeg det.??

På forhånd tak

Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-05 14:53

jnm skrev:

>Når man åbner en web side og peger på en grafik starter der et irriterende
>(sådan opfatter jeg det i den konkrete situation) Ikon i form af en firkant
>med ikoner for Gem, Udskriv, Send og Åbn mappen billeder.

Ikke i min foretrukne browser.

>I den aktuelle situation bruger jeg en stor grafikflade til navigation via
>hot spots. Jeg finder derfor at Ikonet er meget irriterende og overflødigt.
>Hvordan blokerer jeg det.??

Slår det fra i IE under Internetindstillinger => Avanceret.

Hvis du vil fjerne det fra den browser dine besøgende bruger, så
er du inde på et skråplan og vil til at bestemme, hvordan deres
browser skal virke på din side, så det vil jeg ikke hjælpe med.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : jnm

Dato : 11-10-05 15:38

> [...]
> er du inde på et skråplan og vil til at bestemme, hvordan deres
> browser skal virke på din side, så det vil jeg ikke hjælpe med.

Hej Knud
Jeg er ikke ude på generelt at genere mine læsere her kunde. Men i den
konkrete situation vil det fjerne et irritationsmoment for kunden, så der
derfor kom frit frem med en løsning.
mvh
Jørgen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 11-10-05 17:42

Det kan da godt være at du synes at den er irriterende men det er jo
ikke det samme som at dine besøgende synes det, og hvis de synes det,
kan de godt selv finde ud af at slå det fra i deres browser.

Fra : jnm

Dato : 11-10-05 18:40

Hej venner, slå koldt vand i blodet.
Den aktuelle grafik anvendes til navigation på et intranet i en virksomhed.
Her er det rent ud sagt pisse irriterende for brugerne at den omtalte boks
tænde hen over grafikken, når de skal bruge den.
Den med at slå fra er jo ikke selektiv, den fungerer genrelt.
Derfor finder jeg og min kunde det rimeligt og ønskeligt at gøre det
selektivt netop for denne grafik.
For mig virker det som om det kan lade sig gøre, så kom frit frem. Jeg skal
ikke misbruge det.
På forhånd tak
Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-05 19:27

jnm skrev:

>For mig virker det som om det kan lade sig gøre, så kom frit frem. Jeg skal
>ikke misbruge det.

Så brug Google.

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&q=fjern+IE+toolbar&btnG=S%C3%B8g&meta
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : jnm

Dato : 12-10-05 19:34

Hej Knud
Tak for hjælpen. Dit link fører jo ind til en mængde viden, som jeg vil
udnytte.
mvh
Jørgen