Scanjet 5100c problem
Fra : Capt´n Mauser

Dato : 08-06-01 07:16

Hej Gruppe

Jeg har et problem med min HP 5100c scanner, efter jeg har installeret WinMe
og installeret behørige drivere sker der det at når jeg vil aktivere
printeren fra et eller andet program begynder min harddisk at stå og sige
nogen lave klik med ca. 3 sekunders mellemrum. Maskine bliver hammersløv og
der er ikke andet at gøre end at genstarte.

Er her nogen der har nogen gode idéer ? Jeg har været rundt på HP´s site
uden at finde en løsning.

På forhånd tak.
CM

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 08-06-01 07:26

> [...]
og
> der er ikke andet at gøre end at genstarte.

Jeg har også en 5100 og ME, men den kører som den skal. Når du printer
spooler Win. jo data til en spool fil, så det kan jo godt tænkes at der evt.
er noget galt med din HD lige der hvor filen laves.
Hvad sker der hvis du venter ca. 5 min., windows skulle gerne komme med en
fejlmeddelelse ?

Fra : Capt´n Mauser

Dato : 08-06-01 10:31

Jeg har haft den til at stå og vente i 2 timer, og der kommer ingen meddelse
frem på skærmen.
Jeg kan heller ikke lave den test hvor man skal trykke på den grønne knap
foran, programmet siger dog at jeg skulle kunne scanne alligevel.
Min printer kører igennem scanneren og virker fint.

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 08-06-01 15:46

> Min printer kører igennem scanneren og virker fint.

Nå jeg syntes at du skrev at du havde problemet når du printede. :-|

Jeg har hørt om andre som også har problemer med ME og 5100. Har du
installeret ME from scratch, eller er det en opdatering ?
Har du prøvet af afinstallere driverne, afmontere scanneren og genstarte,
luk ned og tilslut scanneren igen og start op ?
Det er jo nok blot at installere TWAIN driveren, og jeg mener at ME har den
som standard.