Refill blæk!!####¤%¤¤#&!! Grrr.....!!
Fra : HKN

Dato : 10-10-05 20:17

Nu har jeg lige forsøgt mig med at genfylde en sort patron til min
Lexmark,
og jeg syntes det er noget forb..... svineri!

Der står at man skal fylde ca. 12 - 14ml på, så jeg forsøgte mig med 10,
og
resultatet er at det langsomt siver ud at patronen nu......jeg har stillet
den på noget køkkenrulle, men det bliver ved......

Der fulgte nogle små stålkugler med, som jeg antager skal placeres i det
hul
jeg har boret for at fylde efter i - men hvis det er meningen at de skal
forhindre luft i at trænge ind, så klarer de ikke den opgave særlig godt.

Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?

Mvh
Henrik

It has removed 18 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Basil

Dato : 10-10-05 20:18

HKN wrote:
> [...]
> forhindre luft i at trænge ind, så klarer de ikke den opgave særlig godt.
>
> Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?

Det mest åbenlyse råd, som er velment.
Køb nye patroner, og smid alt det der genopfyldjunk ud.
Kai

Fra : Max

Dato : 10-10-05 20:40

Hej Henrik

> Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?

Ja. lad være.

Mvh Max

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-05 21:27

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhindre luft i at trænge ind, så klarer de ikke den opgave særlig godt.
>
> Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?
++++++++++++++++++++++++++++++
Sæt noget tape over hullet i en fart. Hen over og ned ad begge sider.
Og spar så sammen til en laserprinter.))

Hilsen
Jens

Fra : Max

Dato : 10-10-05 21:39

Hej Jens

> Og spar så sammen til en laserprinter.))

Nå du har tilgode at tabe en fyldt lasertoner på gulvet, og
når den så rammer gulvet, splittes den i to dele :)

Mvh Max

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-05 22:07

> Hej Jens

> Nå du har tilgode at tabe en fyldt lasertoner på gulvet, og
> når den så rammer gulvet, splittes den i to dele :)
++++++++++++++++++++++++++++++
Efter denne oplysning vil det aldrig ske!))

Hilsen
Jens

Fra : Max

Dato : 10-10-05 22:22

Hej jens

> Efter denne oplysning vil det aldrig ske!))

Det er heller ikke noget jeg anbefaler, du drømmer ikke om
hvor meget sådan en EP-E toner den fylder i fri figur :(

Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 10-10-05 22:35

Max wrote:
> Hej jens

> Det er heller ikke noget jeg anbefaler, du drømmer ikke om
> hvor meget sådan en EP-E toner den fylder i fri figur :(

Det lyder da mærkeligt. De enkelte farvekorn er jo ikke ret store.

Hans

Fra : HKN

Dato : 10-10-05 21:38

> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Sæt noget tape over hullet i en fart. Hen over og ned ad begge sider.
> Og spar så sammen til en laserprinter.))

Ja, det prøvede jeg også - altså det med tapen, men det hjalp ikke.

Jeg tror at jeg ofrer en ny tromle på min Oki 4W istedet.....

Tak for svar

-Henrik

P.s. er der nogen her der vil købe et ½ refill sæt?

Fra : Rado

Dato : 10-10-05 22:07

On Mon, 10 Oct 2005 21:16:40 +0200, "HKN"
<mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>forhindre luft i at trænge ind, så klarer de ikke den opgave særlig godt.

Nej, det gør de ikke.

>Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?

1. hold en finger for "afløbshullet" (brug plasthandsker) mens du
fylder på

2 når den er fyldt op, tør godt omkring hullet med køkkenrulle, så der
er rent og tørt. Luk derefter påfyldningshullet med en klat varm lim
fra en limpistol. Vent lidt til det er stivnet, inden du fjerner
fingeren fra afløbshullet.

Jeg har selv brugt metoden til Canons patroner, og det fungerede
normalt udmærket. Der kunne komme et par dråber ud når jeg flyttede
fingeren fra afløbet, men mere blev det normalt ikke til.

Limen er nem at fjerne igen hvis man vil fylde på flere gange.

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham

Fra : Aksel

Dato : 10-10-05 22:59

> Er der nogen her i gruppen som har et godt råd?
>
> Mvh
> Henrik

Er du sikker på at du ikke har boret for dybt, i mange sorte patroner er der
en gummipose som blækbeholder.

Hilsen Aksel