Ekstern harddisk / USB 2.0
Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 19:59

Jeg har netop købt en ny ekstern harddisk af mærket Lacie:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=420339

Når jeg tilslutter harddisken kommer der en besked om, at "Denne USB-enhed
kan køre hurtigere, hvis du tilslutter den til en USB 2.0-højhastighedsport"
og hvis jeg forsøger at overføre data til disken er det med USB 1 hastighed
(1 GB tager 9-10 min.). Har prøvet med alle 6 USB stik på min pc'er (alle er
2.0), men lige lidt hjælper det.

Jeg HAR USB 2.0 på min computer, og det virker uden problemer, når jeg
benytter min anden eksterne harddisk (Maxtor) ligesom andre USB-enheder
fungerer uden problemer som 2.0.

Det kan tilføjes, at der i manualen står, at disken leveres formateret som
FAT 32. Dette var ikke tilfældet, idet den var formateret som NTFS ligesom
den allerede indeholdte en video-fil med Metallica! Herudover var pakker
ikke forseglet (tapen var brudt) og der var tydelige fingermærker på disken.
Det er med andre ord tydeligt, at disken ikke er fabriksny, men har været
hjemme hos en anden.

Er der noget jeg selv kan forsøge at gøre, for at få den til at køre som 2.0
eller er det direkte tilbage til SHG med disken?

På forhånd tak
BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 20:50

Barney Gumble wrote:

> Er der noget jeg selv kan forsøge at gøre, for at få den til at køre
> som 2.0 eller er det direkte tilbage til SHG med disken?

Og her kommer så det mystiske. Jeg har lige forsøgt at tilslutte harddisken
gennem en USB-switch, og sørme om den ikke kører med USB 2.0 hastighed nu!

Nå, men hele min plan med den nye harddisk var, at jeg skulle have
formateret min (interne) harddisk, så nu vil jeg i gang med at kopiere et
par hundrede GB til den nye eksterne (med USB 2.0-hatighed heldigvis) og så
lige afvente og se hvordan det virker når jeg engang har fået givet nyt liv
til min pc'er.

BG