/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
opladning af ny mobil
Fra : netven@hotmail.com


Dato : 10-10-05 18:17

Hvor lang tid skal man oplade sin nye mobiltelefon første gang ?
mvh
Jan


 
 
Fischer (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-10-05 18:45

> Hvor lang tid skal man oplade sin nye mobiltelefon første gang ?

Indtil den siger at den er ladt op.
Mange vil sige at man mindst skal lade 16-18 timer, men det er overlevering
fra gamle dage, hvor der var batterier af en helt anden type.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



\(6400\) Futte (10-10-2005)
Kommentar
Fra : \(6400\) Futte


Dato : 10-10-05 18:51

Det er ikke helt rigtigt !.

En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det forlænger batteriets
levetid temmeligt meget.

/F

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:434aa8b9$0$90352$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvor lang tid skal man oplade sin nye mobiltelefon første gang ?
>
> Indtil den siger at den er ladt op.
> Mange vil sige at man mindst skal lade 16-18 timer, men det er
> overlevering fra gamle dage, hvor der var batterier af en helt anden type.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
> adressen.
>
>



Fischer (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 10-10-05 19:04

> Det er ikke helt rigtigt !.

Jo, det er!

> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det
> forlænger batteriets levetid temmeligt meget.

Undskyld, men det er vrøvl og ammestuesnak når vi taler om Li-Ion batterier.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Povl H. Pedersen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 10-10-05 19:24

In article <434aad2d$0$90423$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Fischer wrote:
>> Det er ikke helt rigtigt !.
>
> Jo, det er!
>
>> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det
>> forlænger batteriets levetid temmeligt meget.
>
> Undskyld, men det er vrøvl og ammestuesnak når vi taler om Li-Ion batterier.

Noget udstyr (eksempelvis Apple's) kalibrerer batteriet såfremt man aflader,
og foretager en fuld + lidt opladning. Hvorvid der er lagt en særlig
kalibrering ind i telefonen ved første opladning, eller om den altid kan
foretages ved jeg ikke.

Anders Lund (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 10-10-05 21:02

Fischer wrote:
> Undskyld, men det er vrøvl og ammestuesnak når vi taler om Li-Ion batterier.

Ikke møntet på den første opladning, men jeg mener at have læst at
Li-Ion batterier har bedst af at blive "sjat-ladet" frem for fuld af- og
opladet hele tiden. Dog er det sundt for dem at de en gang imellem
bliver helt afladet og opladte igen.

Husker jeg forkert?

Sådan har jeg i hvert fald behandlet mine 2 sidste telefoner og her har
batteriet holdt godt (hvilket der selvfølgelig også kan være andre
grunde til).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox

JMo. (10-10-2005)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 10-10-05 22:23

Anders Lund wrote:

> Ikke møntet på den første opladning, men jeg mener at have læst at
> Li-Ion batterier har bedst af at blive "sjat-ladet" frem for fuld af-
> og opladet hele tiden. Dog er det sundt for dem at de en gang imellem
> bliver helt afladet og opladte igen.

Yep, men det er pga. en evt. batteri-kapacitets måler i udstyret - ikke for
selve batteriets skyld.

http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Rander (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Rander


Dato : 11-10-05 02:54

Mon, 10 Oct 2005 20:04:11 +0200 brugte Fischer 13 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>> Det er ikke helt rigtigt !.
>Jo, det er!
>> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det
>> forlænger batteriets levetid temmeligt meget.
>Undskyld, men det er vrøvl og ammestuesnak når vi taler om Li-Ion batterier.

Det er der menge der mener, men der skader ihvertfald ikke at lade den
ligge længe første gang...

For et halvt års tid siden fik min nabo nye mobiler - samme model, og med
samme model Li-Ion batterier. Den ene lod telefonen ligge til den selv
sagde at den var opladt, og fjernede den herved fra laderen. Den anden lod
telefonen ligge ca. 19 timer før laderen blev taget fra. I sidste uge faldt
cellerne sammen på førstnævntes telefon, og taber nu strømmen på under 10
minutter fra den bliver fjernet fra laderen. Med et nyt batteri fungerer
den fint igen...

Ja, jeg ved godt at det kan være et tilfældigt sammentræf, men jeg holder
mig nu alligevel til ammestuesnakken - det skader ikke, og mine batterier
holder som regel dobbelt så længe som mine venners (der også klat-lader
heftigt på dem)...

--
Lars Rander ** Pil ikke ved min adresse ** :(){ :&:& };:
http://rander.dk (temporarily down!)

Demokrati er tre ulve og et får, der stemmer om hvad de
skal have til frokost. (Ukendt)


Claus E Beyer (11-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 11-10-05 18:46

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i
news:434aad2d$0$90423$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>> Det er ikke helt rigtigt !.

> Jo, det er!

>> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det
>> forlænger batteriets levetid temmeligt meget.

> Undskyld, men det er vrøvl og ammestuesnak når vi taler om Li-Ion
> batterier.

Hvordan kan man overhovedet lade i 16-24 timer, når laderen selv slår
fra efter 2-4 timer?

Claus


Jeppe Vestergaard (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 10-10-05 20:02

> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det forlænger
> batteriets levetid temmeligt meget.

Fischer har ret, det har du ikke.

--
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Email: Jeppe at dailyrush denmark
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af mobilkameraer



*** Calle *** (10-10-2005)
Kommentar
Fra : *** Calle ***


Dato : 10-10-05 20:29

(6400) Futte wrote:
> Det er ikke helt rigtigt !.
>
> En ny telefon skal somregel lades i 16-24 timer, da det forlænger
> batteriets levetid temmeligt meget.
>
Nej, det var i gamle dage
--
*** Calle ***



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste