Hjemmenetværk, 2 maskiner XP og 1 Maskine ~
Fra : Søren Wendt

Dato : 10-10-05 15:43

Hej!

Jeg søger hjælp! Jeg skal lave netværk privat imellem 1 maskine med Windows
98 på og 2 maskiner med Windows XP. Jeg kan ikke se Windows 98.

Hvad skal jeg gøre. Tak på forhånd.
Med venlig hilsen

Søren Wendt

Fra : Søren G

Dato : 11-10-05 08:35

"Søren Wendt" <swe@privat.tele.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg søger hjælp! Jeg skal lave netværk privat imellem 1 maskine med
Windows
> 98 på og 2 maskiner med Windows XP. Jeg kan ikke se Windows 98.

Kan ikke se ? Har du prøvet at pinge den fra XP maskinen ? Hvis du kan de så
prøv at skrive \\IP-NUMMER i start/kør.

--
Søren

Fra : Søren Wendt

Dato : 11-10-05 18:21

Hej Søren / Gruppe.

Jeg vil prøve dit råd. Jeg har direkte adgang fra alle computere til
internettet. Anvender lInksys router. I Xp er de opbtgget som workgroup, men
på 98 står PC under Hele netværket og ser ud som omd en er tilsluttet til
hele netværket. Jeg har pillet deling fra for en sikkerheds skyld og kører
med Firewall på alle computere!

Kan du hjælpe, men jeg prøver at pinge.

mvh

Søren

Fra : Søren G

Dato : 12-10-05 08:52

> Hej Søren / Gruppe.
>
> Jeg vil prøve dit råd. Jeg har direkte adgang fra alle computere til
> internettet.

Så er den nok ikke helt gal.

> [...]
> hele netværket. Jeg har pillet deling fra for en sikkerheds skyld og kører

Du skal ikke være bange for at din W98 står under hele netværket...Det er en
bare en anden formulering end WIN XP har.

Men hvorfor har du slået deling fra ? Eller lad mig omformulerer. Hvad er
dit behov for at kunne "se" den anden computer på den måde du efterlyser,
hvis du alligevel ikke vil dele noget ?

Men slå firewall fra på W98 og slå deling til, og se hvad der sker. At du
ikke kan "se" W98 computeren via computer browseren er ikke ensbetydende med
at computerene ikke kan se hinanden. Det kan være et udslag af den måde som
windows networks i workgroups virker på.

> Kan du hjælpe, men jeg prøver at pinge.

Muligvis, men meld først tilbage med resultatet fra dit pingeri og om du kan
tilgå W98 computeren med \\IP-ADRESSE

--
Søren

Fra : Søren Wendt

Dato : 13-10-05 18:12

> [...]
> dit behov for at kunne "se" den anden computer på den måde du efterlyser,
> hvis du alligevel ikke vil dele noget / Det gjorde jeg efter at have
skrevet til gruppen fordi jeg var usikker på sikkerheden.!

> tilgå W98 computeren med \\IP-ADRESSE

Resultatet blev, at den sagde at stien var forkert!
Hvordan får jeg lavet den rette sti?

mvh SØren

Fra : Søren G

Dato : 14-10-05 08:32

"Søren Wendt" <swe@privat.tele.dk> wrote in message

> Resultatet blev, at den sagde at stien var forkert!
> Hvordan får jeg lavet den rette sti?

Det kræver jo at du rent faktisk har nogle delte mapper eller printere på
din WIN98 maskine (ellers vil det jo også være ligegyldigt at kunne "se"
maskinen.

Hvad var resultatet af at pinge din WIN98 maskine fra din WINXP maskine ?

--
Søren