/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Børn / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Børn
#NavnPoint
Nordsted1 7553
ans 5201
HelleBirg.. 3023
dova 2960
granner01 1261
jakjoe 1192
CLAN 1183
refi 1159
dkwM327 1100
10  jeb3 1067
Barbering under armene...
Fra : Heidi Bech Petersen


Dato : 10-10-05 12:35

Hej Ng

Nu syntes i måske dette er et fuldstændigt åndsvagt spørgsmål.. Men jeg
kunne godt bruge jeres mening herom...
Jeg har en datter på 12 år (snart 13), som jo så mange andre piger er
begyndt at få hår under armene.. Men nu er det sådan at det er faktisk meget
og lange hår min datter har og hun syntes det er flovt og pinligt at gå til
svøming, gymnastik og div. andet sport, når man kan se hårene under
armene... Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man begynder
at barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening herom...

Venlig hilsen Heidi



 
 
Benedikte Brisson (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 10-10-05 13:13


"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
news:434a51d3$0$9117$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Ng
>
> Nu syntes i måske dette er et fuldstændigt åndsvagt spørgsmål.. Men jeg
> kunne godt bruge jeres mening herom...
> Jeg har en datter på 12 år (snart 13), som jo så mange andre piger er
> begyndt at få hår under armene.. Men nu er det sådan at det er faktisk
> meget og lange hår min datter har og hun syntes det er flovt og pinligt
at
> gå til svøming, gymnastik og div. andet sport, når man kan se hårene
under
> armene... Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man
begynder
> at barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening herom...

Jeg synes sagtens, man kan barbere sig under armene, når man er 12 år. Da
jeg var i den alder, var mit store problem hårene på benene, så jeg kan
godt
forstå din datter, selvom det vel også handler om at vænne sig til alt det
nye, kroppen finder på

Venlig hilsen Dikte


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1191 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Bo Warming (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-10-05 03:27

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote in message
news:434a5aea$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:434a51d3$0$9117$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej Ng
>>
>> Nu syntes i måske dette er et fuldstændigt åndsvagt spørgsmål.. Men
>> jeg
>> kunne godt bruge jeres mening herom...
>> Jeg har en datter på 12 år (snart 13), som jo så mange andre piger
>> er
>> begyndt at få hår under armene.. Men nu er det sådan at det er
>> faktisk
>> meget og lange hår min datter har og hun syntes det er flovt og
>> pinligt
> at
>> gå til svøming, gymnastik og div. andet sport, når man kan se
>> hårene
> under
>> armene... Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man
> begynder
>> at barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening
>> herom...
>
> Jeg synes sagtens, man kan barbere sig under armene, når man er 12
> år. Da
> jeg var i den alder, var mit store problem hårene på benene, så jeg
> kan
> godt
> forstå din datter, selvom det vel også handler om at vænne sig til
> alt det
> nye, kroppen finder på

Når teenagere vil være voksne, så er det om at finde emner, hvor de
kan "go wild" uden at det er farligt, som fx narko
Så sig til hende at det er hendes krop - og at hår har gavnlig
funktion mht at nedsætte friktion og fastholde duftstoffer, og ingen
aner om der er bivirkninger ved at gribe ind i det naturlige.
Hvad er pinligt afhænger af øjnene der ser - kun ved eksemplets magt,
kan forældre få usikre unge til at tænke selv og ikke være slaver af
gruppepresset.

Mine eksperimenter med at lade naturens dufte rase ud og se hvad der
sker, er en usikker 12-årig ikke minded for. Men der er fornuft i
Rousseau/Nietzsche
Tilbage til naturen/Vær jorden tro



Ruth Nielsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Ruth Nielsen


Dato : 14-10-05 09:07


"Bo Warming"skrev i en meddelelse
> "Benedikte Brisson" wrote in message
> >
> > "Heidi Bech Petersen" skrev i en
> > meddelelse

> >> Hej Ng
> >>
> >> Nu syntes i måske dette er et fuldstændigt åndsvagt spørgsmål.. Men
> >> jeg
> >> kunne godt bruge jeres mening herom...
> >> Jeg har en datter på 12 år (snart 13), som jo så mange andre piger
> >> er
> >> begyndt at få hår under armene.. Men nu er det sådan at det er
> >> faktisk
> >> meget og lange hår min datter har og hun syntes det er flovt og
> >> pinligt


Hol da fest ... gad vide hvad Benedikte synes om, at hendes indlæg om et
hygiejnisk/kropsligt emne er havnet her i en gruppe som dk.politik.
Nogen vil sikkert grine bragende.

Det med news groups er en meget blandet landhandel i øjeblikket.


Men det er forhåbentligt op til os selv at bringe orden i det.



Ruth


Kim Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-10-05 10:29

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:434f6675$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Bo Warming"skrev i en meddelelse
> > "Benedikte Brisson" wrote in message
> > >
> > > "Heidi Bech Petersen" skrev i en
> > > meddelelse
>
> > >> Hej Ng
> > >>
> > >> Nu syntes i måske dette er et fuldstændigt åndsvagt spørgsmål.. Men
> > >> jeg
> > >> kunne godt bruge jeres mening herom...
> > >> Jeg har en datter på 12 år (snart 13), som jo så mange andre piger
> > >> er
> > >> begyndt at få hår under armene.. Men nu er det sådan at det er
> > >> faktisk
> > >> meget og lange hår min datter har og hun syntes det er flovt og
> > >> pinligt
>
>
> Hol da fest ... gad vide hvad Benedikte synes om, at hendes indlæg om et
> hygiejnisk/kropsligt emne er havnet her i en gruppe som dk.politik.
> Nogen vil sikkert grine bragende.
>
> Det med news groups er en meget blandet landhandel i øjeblikket.
>
> Men det er forhåbentligt op til os selv at bringe orden i det.

Ja, Bo Warming er ekstrem useriøs med hensyn til at x-poste til andre
nyhedsgrupper. Der er ingen tvivl om at han gør det for at irritere og
provokere. Det har længe været mit ønske at muligheden for at x-poste bliver
stoppet og dette KUN på grund af Bo Warming og et par andre kolbøtter i
Sverige som heller ikke kan finde ud af tingene. Som bekendt er det jo de få
som ødelægger det for de mange og her er Bo Warming det fornemste eksempel
på misbrug af Usenet.

--
Kim Larsen

Jeg abonnerer kun på dk.politik og ser kun ovenstående indlæg fordi det
desværre er x-postet.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




ThomasB (14-10-2005)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 14-10-05 12:28


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, Bo Warming er ekstrem useriøs med hensyn til at x-poste til andre
> nyhedsgrupper. Der er ingen tvivl om at han gør det for at irritere og
> provokere. Det har længe været mit ønske at muligheden for at x-poste
> bliver
> stoppet og dette KUN på grund af Bo Warming og et par andre kolbøtter i
> Sverige som heller ikke kan finde ud af tingene. Som bekendt er det jo de
> få
> som ødelægger det for de mange og her er Bo Warming det fornemste eksempel
> på misbrug af Usenet.

Har du ikke et killfilter, eller elsker du bare at kvæulere?




Kim Larsen (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 14-10-05 17:24

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
news:434f9651$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> Ja, Bo Warming er ekstrem useriøs med hensyn til at x-poste til andre
>> nyhedsgrupper. Der er ingen tvivl om at han gør det for at irritere og
>> provokere. Det har længe været mit ønske at muligheden for at x-poste
>> bliver
>> stoppet og dette KUN på grund af Bo Warming og et par andre kolbøtter i
>> Sverige som heller ikke kan finde ud af tingene. Som bekendt er det jo de
>> få
>> som ødelægger det for de mange og her er Bo Warming det fornemste
>> eksempel
>> på misbrug af Usenet.
>
> Har du ikke et killfilter, eller elsker du bare at kvæulere?

Jo og det kill-filter fungerer fint på Bo Warming men ikke på dem som svarer
ham. Jeg skrev nu også dette mest af alt for at forklare hvilken åndsbolle
Bo Warming er.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Peter Bang (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bang


Dato : 14-10-05 13:31

ThomasB <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev:
>
>"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev
>i en meddelelse
>> Ja, Bo Warming er ekstrem useriøs
>>med hensyn til at x-poste til andre
>> nyhedsgrupper. Der er ingen tvivl
>>om at han gør det for at irritere og
>> provokere. Det har længe været mit
>>ønske at muligheden for at x-poste
>> bliver
>> stoppet og dette KUN på grund af Bo
>>Warming og et par andre kolbøtter i
>> Sverige som heller ikke kan finde
>>ud af tingene. Som bekendt er det jo de
>> få
>> som ødelægger det for de mange og
>>her er Bo Warming det fornemste eksempel
>> på misbrug af Usenet.
>
>Har du ikke et killfilter, eller
>elsker du bare at kvæulere?

har du?


Bo Warming (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-10-05 16:25

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
news:lIE3f.390$zM1.170@fe46.usenetserver.com...
> "Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote in message
>> Jeg synes sagtens, man kan barbere sig under armene, når man er 12
>> år. Da
>> jeg var i den alder, var mit store problem hårene på benene, så jeg
>> kan
>> godt
>> forstå din datter, selvom det vel også handler om at vænne sig til
>> alt det
>> nye, kroppen finder på
> Når teenagere vil være voksne, så er det om at finde emner, hvor de
> kan "go wild" uden at det er farligt, som fx narko
> Så sig til hende at det er hendes krop - og at hår har gavnlig
> funktion mht at nedsætte friktion og fastholde duftstoffer, og ingen
> aner om der er bivirkninger ved at gribe ind i det naturlige.
> Hvad er pinligt afhænger af øjnene der ser - kun ved eksemplets
> magt, kan forældre få usikre unge til at tænke selv og ikke være
> slaver af gruppepresset.
> Mine eksperimenter med at lade naturens dufte rase ud og se hvad der
> sker, er en usikker 12-årig ikke minded for. Men der er fornuft i
> Rousseau/Nietzsche
> Tilbage til naturen/Vær jorden tro

Politik er om at lovgive, så størst mulig lykke for flest mulig opnås.
Hygiejne-overdrivelser skaber allergi og anden ulykke,
Når et indlæg er ontopic i mere end een ng, angiver fundatsen at
X-post er god mulighed.

Nogle tror at politik kun er folketingspolitik. Det er også
sundhedspolitik, og fremmedgørelse har altid været et Marx-emne. Også
reklamens lokken usikre unge til konformitet. Hvilket jeg ikke
foreslår lov imod. Men i den brede læge- og forbruger-politiske
sammenhæng, bør det diskuteres om ikke at jornær bevislig
sygdomsforebyggelse bør prioriteres højere end konform
Matas-materialisme.
Serum-instituttet er vor vigtige statsinstitution på dette felt, og
når de går ud i offentligheden og fremlægger beviser på at overdrevent
hygiejne-snobberi skaber allergi, så er det politisk relevant at poste
her.
De der ikke bryder sig om grundholdningen i mine indlæg, åbner dem
ikke.Måske en enkelt gør brug af de forældede filtre. Men dem der
brokker sig er ihvertfald OT, hvilket jeg ikke er.
Måske de irriteres mest ved mine extremistiske politiske indlæg , som
de ikke evner at svare på, og så får de afløb for aggressionerne ved
at brokke sig over
irrelevant netikette.



Lisbeth Jacobsen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 10-10-05 14:03

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:434a51d3$0$9117$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man begynder at
> barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening herom...

Jeg synes det er ligegyldigt, hvad jeg, du og de andre herinde måtte mene.
Det er din datters armhuler og hår *S*

Mvh. Lisbeth



Cocoamum (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Cocoamum


Dato : 10-10-05 14:28

Lisbeth Jacobsen skrev:
> "Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:434a51d3$0$9117$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
>>Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man begynder at
>>barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening herom...
>
>
> Jeg synes det er ligegyldigt, hvad jeg, du og de andre herinde måtte mene.
> Det er din datters armhuler og hår *S*
>
> Mvh. Lisbeth
>
>

I den alder havde min datter haft menstruation i 1 år og stank af ged,
hvis hun ikke vaskede sig grundigt og brugte deodorant.

Vi mødre må lære at vænne os til, at de bliver fysisk voksne, før vi
gjorde. Man skal vælge sine kampe med omhu. Jeg ikke alene sagde ja til
armhulerne - jeg hjalp hende også med det, så hun ikke kom galt afsted.
De er stadig børn indeni med voksne kroppe. Det kræver sin 'mand' at
være mor til dem i den alder. Man føler, man spiller tennis og drøner
fra højre til venstre banehalvdel og griber bolde, der bliver kastet
helt vilkårligt

Armhuler og make-up til fester: Ja
Øl og rygning: NEJ!!!

Sig ja til det, der ikke skader barnet. Gem nej'erne til de vigtige emner.

Tine

Smed & Mikaelsen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Smed & Mikaelsen


Dato : 10-10-05 14:44

Hold da op hvor var det et godt svar.
Jeg håber jeg kan se sådan på tingene, når mine unger bliver så gamle!

MVH
Bente
"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse
news:J%t2f.70341$Fe7.239275@news000.worldonline.dk...
> Lisbeth Jacobsen skrev:
>> "Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en
>> meddelelse news:434a51d3$0$9117$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>>
>>>Mit spørgsmål er så: Syntes i det er for tidligt at man begynder at
>>>barbere sig under armene som 12 årig... Hvad er jeres mening herom...
>>
>>
>> Jeg synes det er ligegyldigt, hvad jeg, du og de andre herinde måtte
>> mene. Det er din datters armhuler og hår *S*
>>
>> Mvh. Lisbeth
>
> I den alder havde min datter haft menstruation i 1 år og stank af ged,
> hvis hun ikke vaskede sig grundigt og brugte deodorant.
>
> Vi mødre må lære at vænne os til, at de bliver fysisk voksne, før vi
> gjorde. Man skal vælge sine kampe med omhu. Jeg ikke alene sagde ja til
> armhulerne - jeg hjalp hende også med det, så hun ikke kom galt afsted. De
> er stadig børn indeni med voksne kroppe. Det kræver sin 'mand' at være mor
> til dem i den alder. Man føler, man spiller tennis og drøner fra højre til
> venstre banehalvdel og griber bolde, der bliver kastet helt vilkårligt
>
> Armhuler og make-up til fester: Ja
> Øl og rygning: NEJ!!!
>
> Sig ja til det, der ikke skader barnet. Gem nej'erne til de vigtige emner.
>
> Tine



Cocoamum (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Cocoamum


Dato : 10-10-05 15:03

Smed & Mikaelsen skrev:
> Hold da op hvor var det et godt svar.
> Jeg håber jeg kan se sådan på tingene, når mine unger bliver så gamle!
>
> MVH
> Bente

Tusind tak. Jeg tror på, at det er vejen til overlevelse for både
teenagere og deres forældre.

Det vigtigste for mig som en mor til en teenager er at beholde hendes
fortrolighed. Kun ved at beholde den kan man nå at afværge ulykkerne,
inden de bliver til katastrofer.

Sig nej til spiritus, men sig samtidigt, at hvis det alligevel går galt,
skal de ringe - uanset tidspunktet. Også selv om det er en af
kammeraterne den er gal for.

Sig nej til for tidlig sex, men sig samtidigt, at hvis det alligevel
sker, så kom og snak prævention.

Så længe de unge føler, at de kan nå os, og at de kan forhandle sig frem
til kompromiser, så har vi fat i snoren endnu. Når de er 13, er
opdragelsen alligevel færdig. Du kan ikke nå at ændre noget. Du har sat
et skib i søen og må nu se på, om det synker eller flyder. Skræmmende!

Min nu 13-årige datter kom hjem og syntes, at hendes lommepenge var alt
for små. I kender den der: "Alle de andre...."

Så lærte jeg hende begrebet "Business case". Hun måtte ud og foretage en
grundig markedsananlyse: Hvad får de andre piger stillet op i skema.
Hvad skal det dække (tøj, telefon, biografbilletter)? Hvad tjener de ved
siden af?

Det viste sig så, at hun faktisk fik i underkanten, og derfor kunne hun
forhandle sig til en forhøjelse på næsten 40% - fordi hun gjorde sit
baggrundsarbejde ordentligt. FEDT for hende - og også fedt for os, fordi
vi på den måde kan slippe for den evindelige: Alle de andre må.

Det er en stadig balancegang på en knivsæg, men det er også sjovt og
dejligt. Når man kan holde sig på den rigtige side af de store uløselige
konflikter, fordi man til stadighed prøver at være til at få i tale. Men
jeg har måttet æde et par kameler. "Mor, må jeg købe en g-streng?". Den
sved, men efter min egen devise: "Sig kun nej til det der skader", så
måtte jeg sige: Jeg synes det ikke, men du må godt. Hellere g-streng,
hvor ingen kan se det, end bukser med så lav talje, at drengene tror, at
der er fri adgang.

Tine

Heidi Bech Petersen (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Heidi Bech Petersen


Dato : 10-10-05 15:20


"Cocoamum" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse
news:J%t2f.70341$Fe7.239275@news000.worldonline.dk...
>
> I den alder havde min datter haft menstruation i 1 år og stank af ged,
> hvis hun ikke vaskede sig grundigt og brugte deodorant.
>
Ja, min datter har også haft hendes første menstruation....

> Vi mødre må lære at vænne os til, at de bliver fysisk voksne, før vi
> gjorde.

Ja, det må man sige... Jeg fik min allerførste menstruation, den dag jeg
skulle konfirmeres...

> Man skal vælge sine kampe med omhu. Jeg ikke alene sagde ja til
> armhulerne - jeg hjalp hende også med det, så hun ikke kom galt afsted. De
> er stadig børn indeni med voksne kroppe. Det kræver sin 'mand' at være mor
> til dem i den alder.

Ja, jeg vil selvfølgelig også hjælpe hende... Og du har ganske ret i at det
kræver sin mand... Jeg syntes ikke jeg kan huske at jeg var så slem

> Man føler, man spiller tennis og drøner fra højre til venstre banehalvdel
> og griber bolde, der bliver kastet helt vilkårligt

Ja, det har du ganske ret i.... Som jeg skrev før syntes jeg ikke at jeg var
sådan i den alder... Jeg tror stadig jeg legede med barbiedukker og byttede
glansbilleder...Og jeg er nu kun 31 år, så jeg syntes ikke jeg er sådan et
oldtidsfund (selvom min datter syntes det at jeg ikke kan huske det...
Men det er godt nok hårdt nogen gange og være mor til en snart.teenager, det
er ikke bare at slynge et svar ud mere, man skal godt nok tænke sig om før
man svare på et spørgsmål....Og dem er der mange af...

> Armhuler og make-up til fester: Ja
> Øl og rygning: NEJ!!!
>
> Sig ja til det, der ikke skader barnet. Gem nej'erne til de vigtige emner.
>
den vil jeg tage til mig, og huske på for evigt...Den er faktisk ret
god...



Cocoamum (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Cocoamum


Dato : 10-10-05 15:40

Heidi Bech Petersen skrev:

>>Man skal vælge sine kampe med omhu. Jeg ikke alene sagde ja til
>>armhulerne - jeg hjalp hende også med det, så hun ikke kom galt afsted. De
>>er stadig børn indeni med voksne kroppe. Det kræver sin 'mand' at være mor
>>til dem i den alder.
>
>
> Ja, jeg vil selvfølgelig også hjælpe hende... Og du har ganske ret i at det
> kræver sin mand... Jeg syntes ikke jeg kan huske at jeg var så slem

Nu var jeg jo heldigvis meget værre, så jeg synes, at min datter er den
rene engel ved siden af, hvad jeg bød mine forældre. Det må du aldrig
citere mig for over for hende


>>Man føler, man spiller tennis og drøner fra højre til venstre banehalvdel
>>og griber bolde, der bliver kastet helt vilkårligt
>
> Ja, det har du ganske ret i.... Som jeg skrev før syntes jeg ikke at jeg var
> sådan i den alder... Jeg tror stadig jeg legede med barbiedukker og byttede
> glansbilleder...Og jeg er nu kun 31 år, så jeg syntes ikke jeg er sådan et
> oldtidsfund (selvom min datter syntes det at jeg ikke kan huske det...
> Men det er godt nok hårdt nogen gange og være mor til en snart.teenager, det
> er ikke bare at slynge et svar ud mere, man skal godt nok tænke sig om før
> man svare på et spørgsmål....Og dem er der mange af...

Nu er jeg et oldtidsfund, så for mig er forskellen større - jeg er 47 år
og faderen er 5 år ældre. Det sjove er jo, at samtidigt med at de
barberer sig under armene, så sover de jo også med yndlingsbamsen. De er
voksne udenpå og børn indeni. Min datter, som er højere end jeg, har da
stadig perioder, hvor hun laver perleplader - som mor skal stryge, for
strygejernet er farligt


>>Armhuler og make-up til fester: Ja
>>Øl og rygning: NEJ!!!
>>
>>Sig ja til det, der ikke skader barnet. Gem nej'erne til de vigtige emner.
>
> den vil jeg tage til mig, og huske på for evigt...Den er faktisk ret
> god...

Jeg broderer lidt på den i svaret til en tråd, der starter med 'Klogt
svar'.

Netop fordi jeg var på kanten til selv at lande i katastroferne i den
alder, så kan jeg forudse lidt mere end mange andre forældre, der måske
selv slap lidt lettere over de år. Bevar kommunikationen. Jeg holdt op
med at fortælle mine forældre hvad jeg tænkte, gjorde og ville, da jeg
var 10-11. De ville så gerne styre, hvad jeg skulle synes og mene. Mine
følelser var ikke gode nok. Så holdt jeg bare kæft - så kunne de lære
det. Resultat: Intet sikkerhedsnet, når jeg var på egen hånd. Jeg
bestemmer ikke, hvad min datter skal synes. Jeg begrænser nogen gange
hendes handlinger, men jeg nedgører aldrig hendes følelser. Hvis hun vil
noget, som jeg ikke vil være med til, siger jeg, at jeg godt kan forstå,
at hun gerne vil, men at jeg alligevel siger nej. Af og til kommer hun
så nogle dage senere og giver udtryk for, at hun godt forstår mig. Og så
går jeg efter kompromis'erne, hvor jeg kan.

Men den første BH og G-streng (ikke samtidigt) var nu alligevel kameler
at sluge. Jeg havde sagt, at BH fik hun ikke, før hun havde noget at
putte i den. I august (enten som knap 11-årig eller knap 12-årig - jeg
husker det ikke) var hun så en 75B. Altså havde hun noget at putte i
den. Jeg tog mit nederlag med stil og tog hende med til Magasin, hvor
jeg bad ekspedienten om at hjælpe hende med at finde en pæn BH og en god
sports-BH. Bagefter har hun selv købt dem hos H&M, og hun ser faktisk
sød ud i sådan et undertøjssæt. Hvis jeg var 14 år og dreng, ville jeg
synes, at hun var indbydende (også selv om de ikke ser undertøjet)

Tine

Nette (10-10-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 10-10-05 19:55


"Heidi Bech Petersen" skrev

> > Vi mødre må lære at vænne os til, at de bliver fysisk voksne, før vi
> > gjorde.
>
> Ja, det må man sige... Jeg fik min allerførste menstruation, den dag jeg
> skulle konfirmeres...

Hmm, i min klasse have alle pigerne fået deres menses inden konfirmationen.
Jeg selv fik min da jeg var 11, min mor det samme. Jeg var nr. 2 eller 3 i
klassen der fik det.
Ligeledes begyndte vi også i den alder at bruge deoderant. Jeg var dog
ældre, inden jeg begyndte at barbere mig under armene. Det var omkring
konfirmationsalderen.
Jeg har ikke indtryk af, at det fysiske starter tidligere i dag end da jeg
var teenager.

> Ja, jeg vil selvfølgelig også hjælpe hende... Og du har ganske ret i at
det
> kræver sin mand... Jeg syntes ikke jeg kan huske at jeg var så slem

Jeg var strid! Jeg krævede min ret, og gjorde næsten alt for at forsøge at
tryne mine forældre.

> Ja, det har du ganske ret i.... Som jeg skrev før syntes jeg ikke at jeg
var
> sådan i den alder... Jeg tror stadig jeg legede med barbiedukker og
byttede
> glansbilleder...Og jeg er nu kun 31 år, så jeg syntes ikke jeg er sådan et
> oldtidsfund (selvom min datter syntes det at jeg ikke kan huske
det...

Jeg er et par år ældre end dig.
Da jeg var 10½ år gammel fik jeg en babydukke i julegave af min mormor. Jeg
havde ikke ønsket mig den, men min søster og kusine fik en og så syntes min
mormor at jeg også skulle have en. Jeg husker tydeligt, at jeg både var glad
for den men også ked af, at jeg havde fået den. Jeg vidste ikke, om jeg
skulle beholde den eller ej, for jeg syntes, jeg var ved at være for stor
til at lege med dukker. - Jeg beholdte den, men fik aldrig leget med den.
Jeg var ikke en af "forgangsteenagerne" i min klasse, men jeg hører tit den
sætning der, du kommer med. Jeg tror bare, vi har glemt det, og at vi synes
det sker alt for tidligt med vores egne børn.

> Men det er godt nok hårdt nogen gange og være mor til en snart.teenager,
det
> er ikke bare at slynge et svar ud mere, man skal godt nok tænke sig om før
> man svare på et spørgsmål....Og dem er der mange af...

Ja, det er så noget helt andet. Børn og unge i dag lærer at argumenterer
meget bedre og meget mere velovervejede i dag end da jeg var barn/ung. Vi
har lige haft det oppe i en af min klasse med elever mellem 17-50 år. De
unge viger ikke tilbage. De har en mening om næsten alt og ved utrolig
meget. Deres danske stile indeholder ting, som andre først vidste, da de var
i midten af tyverne.
De unge kan, kræver og ved utrolig meget. Men ok, det er de også nød til
sådan som vores verden er i konstant forandring. Ders paratviden skal være
noget andet end tidligere.
Så ja, jeg kan sagtens forestille mig, at man som mor til en næsten-teenager
har sit at holde hus med.

Nette



Sabina H. (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 12-10-05 19:13

Nette wrote:

> Ja, det er så noget helt andet. Børn og unge i dag lærer at
> argumenterer meget bedre og meget mere velovervejede i dag end da jeg
> var barn/ung. Vi har lige haft det oppe i en af min klasse med elever
> mellem 17-50 år. De unge viger ikke tilbage. De har en mening om
> næsten alt og ved utrolig meget. Deres danske stile indeholder ting,
> som andre først vidste, da de var i midten af tyverne.
> De unge kan, kræver og ved utrolig meget. Men ok, det er de også nød
> til sådan som vores verden er i konstant forandring. Ders paratviden
> skal være noget andet end tidligere.

mon ikke også det skyldes at de unge i dag (min alder og yngere) bliver
konstant bombarderet med ting de kan/skal tage stilling til? i medierne især
mener jeg....

jeg husker ikke at jeg blev fyldt med helt så mange ting.... godt nok havde
vi golfkrigen og deslige, men medieeksponeringen var SLET ikke så
overdrevent som den er i dag.... man kan jo nærmest ikke slå en prut i
modvind uden at naboen og genboen ved det......


--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Nette (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 12-10-05 19:17


"Sabina H." skrev

> mon ikke også det skyldes at de unge i dag (min alder og yngere) bliver
> konstant bombarderet med ting de kan/skal tage stilling til? i medierne
især
> mener jeg....

Jo, det tror jeg helt sikkert har noget at sige. - På den ene side er det jo
fedt at være så vidende, men på den anden side, kan jeg også godt finde
farer og ulemper ved hele tiden at skulle stå til regnskab overfor sig selv
og andre.
Men jeg forstår godt, at en 50 årig kan sidde og måbe, når de unge går i
gang. De har virkelig tjek på det.

Nette



Cocoamum (12-10-2005)
Kommentar
Fra : Cocoamum


Dato : 12-10-05 19:42

Sabina H. skrev:
> jeg husker ikke at jeg blev fyldt med helt så mange ting.... godt nok havde
> vi golfkrigen og deslige, men medieeksponeringen var SLET ikke så
> overdrevent som den er i dag.... man kan jo nærmest ikke slå en prut i
> modvind uden at naboen og genboen ved det......

Du sku' pive. Da jeg voksede op, havde vi ikke engang fjernsyn - i al
fald ikke før jeg var 10. Og så kunne vi tage danmark og sverige (en
kanal fra hver).

Jeg husker ingen katastrofer fra min barndom - vi vidste det simpelthen
ikke. (jeg er født i 1958)

Tine

Sabina H. (13-10-2005)
Kommentar
Fra : Sabina H.


Dato : 13-10-05 06:39

Cocoamum wrote:
> Sabina H. skrev:
>> jeg husker ikke at jeg blev fyldt med helt så mange ting.... godt
>> nok havde vi golfkrigen og deslige, men medieeksponeringen var SLET
>> ikke så overdrevent som den er i dag.... man kan jo nærmest ikke slå
>> en prut i modvind uden at naboen og genboen ved det......
>
> Du sku' pive.

hey, jeg piver sku ikke på nogen måde, jeg konstaterer....

jeg har affundet mig med at vi i dag lever i et mediesamfund, og prøver at
lære mit barn at begå sig derefter...

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk



Bo Warming (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 14-10-05 03:34

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message
news:434df2e5$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Cocoamum wrote:
>> Sabina H. skrev:
>>> jeg husker ikke at jeg blev fyldt med helt så mange ting.... godt
>>> nok havde vi golfkrigen og deslige, men medieeksponeringen var
>>> SLET
>>> ikke så overdrevent som den er i dag.... man kan jo nærmest ikke
>>> slå
>>> en prut i modvind uden at naboen og genboen ved det......
>>
>> Du sku' pive.
>
> hey, jeg piver sku ikke på nogen måde, jeg konstaterer....
>
> jeg har affundet mig med at vi i dag lever i et mediesamfund, og
> prøver at lære mit barn at begå sig derefter...

Folk har altid adlydt moden.
Dette er en bagatelsag, som forældre bør ignorere

En prut lugtes indendørs få sekunder og udendørs kun hvis du er
metertæt og da kun et sekund

Piet Hein skrev "Forældre kan opdrages til at FORSTÅ/ men så skal man
også ha haft dem fra SMÅ."
Selv hvis ungerne forstod alt, ville de gøre oprør- for oprørets og
frigørelses-processens skyld.



Eva (14-10-2005)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 14-10-05 22:38

Min datter på 11 år er volksomt generet af sine hår på benene, og har hele
sommeren jamret over, at hun havde for grimme ben til at gå med shorts eller
nederdel, men hun vil heller ikke barbere dem, eller have hjælp til det.
Min mor hjalp alrig mig med den slags; vi talte slet ikke om sådan noget, så
jeg vidste egentlig heller ikke rigtigt, hvordan jeg skulle tackle det. Jeg
har prøvet imødekommende at foreslå hende, at jeg viser hende, hvordan man
barbere ben, men på den anden side, så syntes jeg egentlig også, det var
noget underligt noget, at opfordre et barn til at gøre...
Men nu er shortssæsonen jo ovre, så nu må vi se, hvad hun siger til næste
sommer.

> > Man føler, man spiller tennis og drøner fra højre til venstre
banehalvdel
> > og griber bolde, der bliver kastet helt vilkårligt

Jah, den kender jeg virkelig godt. -Følelsen af, at man aldrig ved, hvilket
barn det er, der står ud af sengen om morgenen, den søde, fornuftige pige,
eller teenage-monsteret, der pr. princip skal være modsat.
Det er virkelig bemærkelsesværdigt, at hun i perioder er så "voksen",
fornuftig og sød, og vores forhold nærmest er meget fortroligt, mens hun i
andre perioder er utrolig provokerende og stridbar og vores forhold er noget
der minder om fjendtligt. -Men faktisk syntes jeg at hun generelt var mere
strid, da hun var 9 år.
-Det samme mønster gælder vist for min anden datter, der er 9 år nu, og
ganske harmdirrende og forurettet, når hun ikke får sin vilje...

> Ja, det har du ganske ret i.... Som jeg skrev før syntes jeg ikke at jeg
var
> sådan i den alder... Jeg tror stadig jeg legede med barbiedukker og
byttede
> glansbilleder...Og jeg er nu kun 31 år, så jeg syntes ikke jeg er sådan et
> oldtidsfund (selvom min datter syntes det at jeg ikke kan huske
det...

Jeg er lige blevet 30, og forsøger at indprente min datter, at jeg har
brugt, og kan huske, alle de undskyldninger der er blevet brugt for at komme
for sent hjem, men hun prøver ihærdigt at finde nye...

Hun leger næsten aldrig mere, men kan få timer til at gå på sit værelse med
at høre musik, hænge plakater op, og nusse rundt (men ikke med at rydde op!)
Jeg husker faktisk den alder som den værste, fordi det der med drenge ikke
var blevet intressant endnu, og heller ikke det med at sidde og snakke med
en veninde en hel dag, men det var heller ikke så sjovt at lege mere, så det
var utrolig sværet at finde ud af, hvad man skulle give sig til...

Men vi går jo nok nogen spændende år i møde!

Eva




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste