Gruppere efter dato - MS sql
Fra : Thor

Dato : 10-10-05 12:26

Jeg har en tabel med observationer, som har et tidsstempel (Dato).
Jeg ønsker at gruppere disse observationer inden for dage ala

select distinct cast (dato as integer), min(dato), max(dato) ,count(*) from
obs group by cast(dato as integer)

problemet med metoden er, at CAST runder datoen af i stedet for at trunkere
den.
Så obervationerne udlæses 12 timer forskudt. Jeg har prøvet noget med

cast(cast(dato + 0.5 as float) as integer) as Dag

men det kan jeg ikke få til at funke.

Er der nogen der har en god ide?

mvh Thor

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-10-05 13:17

Thor wrote:
> [...]
> Så obervationerne udlæses 12 timer forskudt. Jeg har prøvet noget med
>
> cast(cast(dato + 0.5 as float) as integer) as Dag

Var det ikke CAST(CAST(dato AS FLOAT) + 0.5 AS INTEGER)?

Ellers kan man jo kigge her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_fa-fz_2c1f.asp

Mvh. Michael.

Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf