Linksys BEFVP41 - Port forwarding SSH / SS~
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 10-10-05 08:46

Jeg ønsker at køre SSH og https til en maskine bag en Linksys router, og har
derfor foretaget port forwarding på port 22 og 443 til den interne IP.
Samtidig ønsker jeg at lukke af for så meget som muligt, og har derfor sat
"Block WAN Request" = Enable.

Jeg kan godt komme igennem til https, men ikke SSH.
Hvis jeg sætter Block WAN = Disable, så kan SSH også køre.

Hvad dækker Block WAN Request egentlig over ?
Jeg havde ventet at der ved blokeret WAN heller ikke kunne komme https
igennem.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 10-10-05 12:47

Lars P. Magnussen wrote:
> [...]
>
> Hvad dækker Block WAN Request egentlig over ?
> Jeg havde ventet at der ved blokeret WAN heller ikke kunne komme https

Uden at jeg lige kender den pågældende router så vil jeg skyde på at
Block WAN requests - "blokerer" alle forbindelser der etableres fra
internettet.

Hvis port 443 stadig er åben efter du har aktiveret ovennævnte kan det
skyldes at du har noget remote management slået til som kan tilgåes via
https.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 10-10-05 14:11

> Hvis port 443 stadig er åben efter du har aktiveret ovennævnte kan det
> skyldes at du har noget remote management slået til som kan tilgåes via
> https.

Nej, det er faktisk slået fra. Det er derfor jeg undrer mig.

Mvh
Lars P. Magnussen