[MySQL] Hvorfor ændre timestamp i 4.1?
Fra : John

Dato : 10-10-05 08:35

Jeg har for noget tid siden opdateret min MySQL fra v4.0 til v4.1 og én af
de ting der er ændret er jo blandt andet timestamp. Jeg bruger meget
timestamp og i den forbindelse havde jeg meget kode der skulle tilrettes
(jeg så desværre for sent, at man bare kunne sætte +0 på sin MySQL select,
så var det identisk med tidligere).

Men er der nogen der ved hvorfor formatet er ændret? Jeg synes jo, at det er
lidt voldsomt, at ændre i et database format og er det kun fordi det er mere
læsevenligt eller .. ? Og er det blevet langsommere i.fb. med index, nu hvor
det er blevet mere end tekststreng fremfor tidligere, hvor det var et
heltal?

Fra : John

Dato : 11-10-05 10:40

> [...]
> nu hvor det er blevet mere end tekststreng fremfor tidligere, hvor det var

Jeg fandt svaret på MySQL's side:

Warning: Incompatible change! TIMESTAMP is now returned as a string of type
'YYYY-MM-DD HH:MM:SS' and different timestamp lengths are not supported.
This change was necessary for SQL standards compliance. In a future version,
a further change will be made (backward compatible with this change),
allowing the timestamp length to indicate the desired number of digits of
fractions of a second.