Ping til logfil, med dato?
Fra : Per L Jensen

Dato : 09-10-05 20:20

Hej,

Jeg har et problem med min udbyder (Comx).
Problemet består i at vores internetforbindelse forsvinder, flere
gange i timen.
Der kan gå alt imellem 10-30 minutter, før der igen er forbindelse.

Jeg kunne godt tænke mig at kunne dokumentere dette lidt nærmere, da
jeg allerede har fejlmeldt, men blot hat fået standard svaret at det
sikkert er min router den er gal med.

Nu til mit spørgsmål, som kan formuleres så simpelt:

Er det muligt at sætte en ping kommando op, så den evt. pinger en
adresse på internettet hver 2 minut, og skriver dette i en logfil,
hvor der også er dato og tidspunkt angivet?

Tak på forhånd

/ Per L.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-10-05 20:22

On Sun, 09 Oct 2005 21:19:46 +0200, Per L Jensen
<PerLJensen@nospamplz.dk> wrote:

> Er det muligt at sætte en ping kommando op, så den evt. pinger en
> adresse på internettet hver 2 minut, og skriver dette i en logfil,
> hvor der også er dato og tidspunkt angivet?

Se fx på Smokeping.

-A

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-10-05 09:06

Per L Jensen wrote:

> Er det muligt at sætte en ping kommando op, så den evt. pinger en
> adresse på internettet hver 2 minut, og skriver dette i en logfil,
> hvor der også er dato og tidspunkt angivet?

Jeg ville nu vælge at bruge traceroute i stedet.
Kan det her script bruges til noget?

#!/bin/sh
while sleep 120
do
   date
   traceroute -In news
   date
done >>logfil 2>&1 </dev/null &

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Martin Damberg

Dato : 10-10-05 10:29

"Per L Jensen" <PerLJensen@nospamplz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse på internettet hver 2 minut, og skriver dette i en logfil,
> hvor der også er dato og tidspunkt angivet?

download en trial af Whats Up Gold fra ipswitch.com er også en mulighed,
hvis du er til Windows

mvh

Martin Damberg