MS SQL Server
Fra : Henrik

Dato : 09-10-05 19:40

Hej
Jeg har MS SQL Server 2000 installeret på min bærbare med windows 2000
pro, som jeg laver noget udvikling på. Sql serveren virker perfekt med
administrator-rettigheder. Jeg vil imidlertid gerne oprette en
brugerkonto til anden bruger(login til windows), som ikke er
administrator, men som kan bruge sql serveren og ikke rode med mine
filer osv. Men, laver jeg en superbruger, som er det næste niveau i
brugerhierakiet, vil sql server ikke køre ved opstart!
Hvad skal der gøres for at få serveren til at kunne køre som superbruger?
Henrik

Fra : ///M

Dato : 09-10-05 22:49

Henrik wrote:
> [...]
> brugerhierakiet, vil sql server ikke køre ved opstart!
> Hvad skal der gøres for at få serveren til at kunne køre som

Højreklik på MY Computer - vælg "Services" - find MS sql server, properties
og angiv hvilken bruger din sql server skal startes med. Angiv
Administrator'en...

--
///M