Hotspots driller
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-10-05 19:11

Jeg ville sætte runde hotspots på en masse ansigter i et
gruppebillede for at vise hvem der er hvem. I FP 2003.

Men jeg kan ikke få kanten af cirklen til at være usynlig,
sådan som jeg ellers har gjort det før i en tidligere version
af FP.

Hvad er det jeg gør forkert?

--
Jørgen Grandt
De tredjebedste websider er www.grandts.dk - nu med indhold!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-05 20:17

Jørgen Grandt skrev:

>Men jeg kan ikke få kanten af cirklen til at være usynlig,
>sådan som jeg ellers har gjort det før i en tidligere version
>af FP.

Jeg ved ikke om du kan lave det direkte i FP, men tvivler.

Du kan fjerne det ved til sidst i linket skrive (i html-visning)
onfocus="this.blur()"
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Viggo

Dato : 12-10-05 11:11

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg kan ikke få kanten af cirklen til at være usynlig,
> sådan som jeg ellers har gjort det før i en tidligere version

Hos mig kommer der ingen synlig kant. http://www.vboller.dk/klassefest.htm
(Jeg har ganske vist ikke brugt cirkler her, men det virker også). Eller har
jeg misforstået dit problem?
Men skiltet, der dukker op med tekst, dur kun i IE, men hvis man laver en
pop-up, virker linket fint nok.

--

Vh
Viggo

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-10-05 11:48

Viggo skrev bl.a.:

> Hos mig kommer der ingen synlig kant. http://www.vboller.dk/klassefest.htm
> (Jeg har ganske vist ikke brugt cirkler her, men det virker også). Eller
> har jeg misforstået dit problem?

Jeg fandt ud af det for et par dage siden. Det klares i "Formater
autofigur". Og så havde glemt at hotspot-linket skal pege på samme
(sin egen) side. Så lykkedes processen:
http://www.grandts.dk/Skolen/skovklasse.htm
- også når man kigger på den i Firefox.

Fra : Viggo

Dato : 13-10-05 12:20

> Jeg fandt ud af det for et par dage siden. Det klares i "Formater
> autofigur". Og så havde glemt at hotspot-linket skal pege på samme
> [...]
Tak, jeg fandt fra din side ud af, at jeg skal sætte tiltle="navn" ind. Jeg
havde kun sat ind i "Skærmtip" og den virker kun i IE.
--

Vh
Viggo