windows jobliste ?
Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-10-05 10:36

hej hvordan kan jeg se hvor mange ram doom3 bruger når jeg spiller ?
jeg har lige prøvet at have windows jobliste åben for at prøve at se
det der, men er der ikke en smartere måde ? lige nu liller den på
236mb ram men kurven var en del højere oppe under spillet kan jeg se
men jeg kan ikke se et tal nogen steder ?

ved nogen om doom3 bruger mere end 1gb tilsammen med windows ?

Fra : David Mc Nally

Dato : 09-10-05 10:45

ninja ninjasen wrote:
> [...]
> 236mb ram men kurven var en del højere oppe under spillet kan jeg se
> men jeg kan ikke se et tal nogen steder ?

Åbn joblisten, vælg "Vis" i menuen, vælg "Vælg kolonner", sæt hak ved
"Spidsbelastning for hukommelse", tryk "OK".
Du får nu en ekstra kolonne, der viser det samlede antal MB RAM de
enkelte programmer har brugt. "Størrelse på vurtuel hukommelse" er også
ret interessant, den fortæller dig lidt om hvor meget din maskine swapper.

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : Doom3nørden

Dato : 09-10-05 11:06

On Sun, 09 Oct 2005 11:44:32 +0200, David Mc Nally
<nospam@mcnally.invalid> wrote:

> [...]
>ret interessant, den fortæller dig lidt om hvor meget din maskine swapper.

dette er det der kommer frem når jeg klikker på vis ! ? så det er ikke
helt lykkes for mig endnu ? og hvad betydder swapper ?

opdater nu

opdateringshastighed/høj/normal/lav/midlertidig afbrudt

cpu oversigt/en graf til alle cpuer/en graf pr cpu (her er min krydset
af i den sidste)

vis kernetider

Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-10-05 11:14

hov nu fandt jeg ud af atkrydse af det rigtige sted ud for
spidsbelastninger for hukommelse, men hvor kan jeg se hvad
programmerne bruger ?

Fra : David Mc Nally

Dato : 09-10-05 11:19

ninja ninjasen wrote:
> hov nu fandt jeg ud af atkrydse af det rigtige sted ud for
> spidsbelastninger for hukommelse, men hvor kan jeg se hvad
> programmerne bruger ?

Et eksempel på min jobliste: http://pub.mcnally.dk/jobliste.gif

Det, der er indrammet med rødt, viser hvor meget hukommelse mine
programmer højst har brugt. Firefox har f.eks. været oppe på 82.652 KB,
mens Putty har brugt 4.308 KB.

--
Min e-mail-adresse er dansk, ikke handicappet - gæt dig til resten.

Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-10-05 11:25

On Sun, 09 Oct 2005 12:18:34 +0200, David Mc Nally
> [...]

>Det, der er indrammet med rødt, viser hvor meget hukommelse mine
>programmer højst har brugt. Firefox har f.eks. været oppe på 82.652 KB,

ok nu er jeg med så langt men nu har jeg lige haft joblisten åben
og startet doom3 op imens men når jeg lukker doom3 ned igen så kan jeg
jo ikke se hvad det har brugt inde i joblisten mere ?

Fra : ninja ninjasen

Dato : 09-10-05 11:38

ok nu fandt jeg ud af det ctrl/alt der står 244.000 ud for doom
men så står jeg også helt stille uden at der sker noget, men ude til
højre står der 750.000 så det bruger da en del må man sige, hvad hvis
jeg så kører andre programmer i baggrunden som opera der downloader et
eller andet så kan jeg vel bare lægge tallene fra opera sammen med
tallene fra doom3 ikke ? så får jeg vel en samlet spidsbelastning
eller kan man få sådan en frem et eller andet sted ?