Udvælge bestem data fra db!
Fra : Spintailmastiff@mail~

Dato : 09-10-05 04:00

Hej NG

Jeg sidder og roder med en rangliste til vores pokerklub. jeg bruger
access db og asp kode.Medlemmerne stå tilfældigt i db men har nogle
point hver især. dem henter jeg så listen udfra således:

<fast er et id som de alle har!dette er for at vise hele listen *>

<SQL = "select * from db where fast =1"&" order by rang desc"

<loop osv

<%=rs("rang")%>

Så hvis nu listen ser sådan ud:

nr1. peter =10 point
nr2. hans = 9 point
nr3. ove = 8 point
nr4. ole = 7 point
nr5. frank = 6 point
nr6. per = 5 point
nr7. theo = 4 point

Hvordan fortæller jeg så at ole på hans profil at han ligger nr 4
Alså det ene udtræk?

Jeg har rodet lidt med :

<SQL = "SELECT navn, point FROM db WHERE fast=1 ORDER BY point DESC"

Men jeg skal vel have noget Request.QueryString("id") ind et sted eller

hvad?

Håber i kan se hvad jeg mener ....