Skuffe til Harddisk
Fra : Kurt Pedersen

Dato : 08-10-05 21:22

Hej NG
MIn søn har taget sin computer med ned på efterskolen. Og for nu ikke at
skulle slæbe computeren frem og tilbage hver weekend har jeg tænkt på en
skuffe til disken således at den, med et enkelt klik, bare kan tages ud af
computeren og med hjem. Så en skuffe til hans computer og en til min, men
hvilken uden at det kommer til at koste en bundegår og samtidig er nemt og
solidt at bruge. Har i en ide til et godt bud?
mvh
Kurt

Fra : MadHatter

Dato : 08-10-05 21:52

On Sat, 8 Oct 2005 22:21:51 +0200, "Kurt Pedersen"
<kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>hvilken uden at det kommer til at koste en bundegår og samtidig er nemt og
>solidt at bruge. Har i en ide til et godt bud?

Jeg bruger de billigste fra BILKA / AZ - De er godt nok noget
plastikagtige, men de har blæser til køling og fungerer fint...

Bemærk lige at det kan give problemer at flytte rundt på
operativsystemet. Så det vil nok være smartest at bruge skufferne til
en ekstra datadisk, og lade diskene med operativsystemet sidde fast.

Og så er det iøvrigt smart hvis I konsekvent bruger cable-select frem
for at jumpe diskene til master/slave. Ellers kan i risikere at skulle
flytte jumper hver gang disken flyttes, og det bliver lidt træls i
længden....

Husk også at bruge 80-leder ide-kabler på begge kontrollere - Mange
maskiner leveres med 40-leder kabler på den sekundære kontroller. Og
det du'r ikke til harddiske....

Fra : ttoet

Dato : 08-10-05 22:01

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken uden at det kommer til at koste en bundegår og samtidig er nemt og
> solidt at bruge. Har i en ide til et godt bud?

Hej Kurt,

Er det noget i denne retning du har tænkt dig?

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=4949

Hvis du køber 2 af slagsen har du hvad du skal bruge + en ekstra skuffe hvis
knægten anskaffer sig en ekstra harddisk. Der findes sandsynligvis systemer
hvor man kan nøjes med at købe en ramme med skuffe + en ekstra ramme, men
jeg tror ikke det bliver meget billigere.

(I øvrigt er det en glimrende ide til andre ting også. Jeg har en maskine
hvor jeg kører Win 98 + Linux + Win XP ved at skifte harddisken med
styresystemet. Internt i maskinen sidder der så en datadisk der kan tilgåes
af alle tre systemer. Det er efter min mening bedre end en bootmanager).

Thoeger