Scannet cms system
Fra : jagusia

Dato : 07-10-05 16:12

Jeg har en kunde som er meget varm på scannets cms system:
http://www.scannet.dk/webpublisher/ Normalt er jeg ikke meget
for cms systemer som er færdigudviklet og hvor man betaler faste
licensomkostninger. Jeg syntes også at systmerne ofte gør at
websiden bliver meget begænset i den grafiske udforming.

Er der nogen der har erfaring med deres webpublisher og evt. har
ris eller ros til systemet?

På forhånd tak for feedback!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 07-10-05 17:38

jagusia skrev:

> [...]
> websiden bliver meget begænset i den grafiske udforming.
>
> Er der nogen der har erfaring med deres webpublisher og evt. har

Også i den grad! det er nok den værste omgang bras jeg nogensinde har
været ude for. Og jeg har efterhånden set et par løsninger! Jeg har
tidligere hjulpet med at undervise i det, og det er bare fucked up.
Ikke nok med at det leverer kode der er århundreder bagefter
udviklingen, men selve publisher delen er et antikvariat selv.
Brugerfladen, måden man arbejder på. Det faktum at den ændrer navne på
filer man uploader og så videre, er rigtig rigtig skidt. Mit råd er så
afgjort! DROP DET. Køb en løsning et andet sted fra. Forklar hvad det
er de vil have og har brug for, så skal jeg gerne komme med et par
forslag. De skal dog bare være opmærksomme på at man faktisk betaler en
årlig afgift på temmelig mange tusind for at bruge et lortesystem. (jeg
mener det er omkring 7K om året) Det kan fås langt billigere og ganske
vist lidt dyrere i anskaffelse, men billigere i længden! og mange af
systemerne kan udvikle sig i takt med deres ønsker. Det kan scannets
ikke!

Claus

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 07-10-05 17:39

jagusia skrev:

> [...]
> websiden bliver meget begænset i den grafiske udforming.
>
> Er der nogen der har erfaring med deres webpublisher og evt. har

Ups. Denne tråd hører nok i virkeligheden hjemme i webdesign eller
selve serverside tråden!

Claus