DELL og deres priser....
Fra : Tiscali

Dato : 07-10-05 12:55

Er jeg den eneste som ikke helt kan finde ud af de priser Dell skilter med?

Man ser en pris på en computer og tænker: nej, hvor billigt! Så kommer man
ind på siden hvor man konfigurerer og køber. Nu er prisern så en anden.
Efter lidt tid ser man så, at de har forvalgt at man ønsker en Basis
Servicepakke. Den slår man så fra og prisen er stadigvæk svært anderledes
(dyrere end først oplyst). Dette har jeg oplevet et utalt af gange. I dag
ringede jeg så til Dell! Først fik jeg oplyst at det var den pris der stod
på forsiden. Hvor efter jeg forklarede ham, at inde på Konfigurer og køb
siden var det til en helt anden pris. Nu var det så prisen inde på
Konfigurer og køb siden som var den rigtige! I øvrigt, så gik jeg hen på en
siden der hed: Stærke tilbud online. Og, der var computeren også sat til den
lave forkerte pris. Endnu en gang sagde den rare sælger, at det var en
forkert pris!

Derfor: Til alle Jer, som regner med at købe en PC fra Dell. Pas på!
Orienter Jer, at I får computeren til den annoncerede pris!

Yderligere er der en anden ting I skal være opmærksomme på. Tjek om den PC I
ønsker at købe har ledige PCI slots!

Jeg har endnu ikke set en PC hos Dell som kunne konkurrere med priserne inde
på Falkoner Alle!

Konkret her kl. ca. 13:35 var det tilbudet om at købe:

Fra 6.290,-
Nu fra
4.946,-
Inkl. moms og fragt
8778 med Standard pakke
Leasingpris 187,-/md.1
Køb nu og betal først om 6 måneder
Læs mere om finansiering gennem GE Money Bank

Dell anbefaler

Når man så trykker på Konfigurer og køb, så er tilbudet svært
anderledes:

Dimension 5150 (D10515a)

Fra 6.290,-
Nu fra
5.690,-
Inkl. moms og levering
Venligst bemærk: Vi foreslår vores Basic
Servicepakke. Vælger du i stedet 1-års Afhentningsservice, vil
konfigurationens pris svare til den annoncerede pris.

Basis Servicepakke er slået fra!

/Brian

Fra : Tiscali

Dato : 07-10-05 12:57

Lige værd at bemærke! Prisen der hedder Fra 6.290,- var streget over. Dette
kan ikke vises, da denne post er skrevet med almindelige tekst og ikke html.

/Brian

Fra : Holst

Dato : 07-10-05 13:02

Tiscali wrote:

> Derfor: Til alle Jer, som regner med at købe en PC fra Dell. Pas på!
> Orienter Jer, at I får computeren til den annoncerede pris!

Jeg har tit og ofte siddet og rodet med Dells sider, og jeg synes heller
ikke, at det er særlig hensigtsmæssigt, at prisen i den postomdelte
brochure ikke stemmer overens med den pris, der umiddelbart dukker op,
når man finder frem til tilbudet på hjemmesiden. Dog er det ALTID
lykkedes mig at komme frem til den annoncerede pris ved at omkonfigurere
computeren, for den konfiguration, der som standard dukker op på
hjemmesiden, er desværre ikke den samme konfiguration, som er anvendt i
den trykte brochurer.

Det er bestemt uhensigtsmæssigt, men som sådan er der jo ikke noget galt
med det.

> Jeg har endnu ikke set en PC hos Dell som kunne konkurrere med priserne inde
> på Falkoner Alle!

Kvaliteten i visse af butikkerne på Falkoner Allé er måske også derefter.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-10-05 13:10

Tiscali wrote:
> Er jeg den eneste som ikke helt kan finde ud af de priser Dell
> skilter med?

Nej, jeg synes også at det er noget rod og uoverskueligt. Men eftersom de
stadig ikke har gjort noget ved det, er det måske et bevidst valg??? Jeg
kunne ikke finde på at købe en PC sammensat efter deres hjemmeside, og flere
af mine venner har af samme årsag valgt det fra. Til gengæld har jeg læst
meget positivt omkring deres fladskærme, så en sådan kunne jeg sagtens finde
på at købe på et tidspunkt. Men _ikke_ uden at have spurgt nærmere i
relevante nyhedsgrupper

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 07-10-05 14:04

In <4346656f$0$49021$14726298@news.sunsite.dk> "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> writes:

> [...]
>meget positivt omkring deres fladskærme, så en sådan kunne jeg sagtens finde
>på at købe på et tidspunkt. Men _ikke_ uden at have spurgt nærmere i

Og jeg havde egentlig kig på en dell uden operativsystem (den skulle
alligevel køre fedora, så hvorfor betale ekstra). Men den kunne man
kun købe som small-business.... Så jeg købte en i computercity i
stedet. (Min filosofi er at jeg helst vil købe et sted, hvor jeg
enten nogenlunde ved hvad jeg får eller ved et sted, jeg nemt kan
komme forbi på vej fra arbejde

Så jeg tilslutter mig kritikken af deres
hjemmeside/priser/organisering. I mit tilfælde havde de varen og
jeg ville gerne købe, men deres forknoldede webside kostede dem
en handel.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Tiscali

Dato : 07-10-05 13:30

Tak for Jeres responds... Den fejlbehæftede pris er endnu ikke rettet her
kl. 14.30 *s*.

http://www1.euro.dell.com/content/topics/promo.aspx/promocompare?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~tab=1

DimensionTM 5150
Fra
4.946,-

/Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-10-05 13:56

"Tiscali" <x@x.x> skrev i

> Er jeg den eneste som ikke helt kan finde ud af de priser Dell skilter
> med?

Ja, og du kan heller ikke finde ud af at ramme den rigtige nyhedsgruppe?

Dit "problem" hører under news:dk.forbruger og har intet med hardware at
gøre.....

Claus

Fra : JS

Dato : 07-10-05 14:51

> "Tiscali" <x@x.x> skrev i

> har intet med hardware at gøre.....

Hmm. Dell sælger da så vidt jeg ved hardware. Ligesom Aldi og alle de andre
butikker der bliver diskuteret herinde. dk.forbruger er ikke en
skraldespand!

Fra : Henning

Dato : 09-10-05 17:30

>Jeg har endnu ikke set en PC hos Dell som kunne konkurrere med priserne inde
>på Falkoner Alle!

Du sammenligner pærer med bananer. Hvor mange PC'ere på Falkoner Allé
leveres klargjort med software, lige til at tænde og sætte i
stikkontakten? Hvor mange på F.A. har teknisk telefonsupport? Hvor
mange på F.A. giver tre års onsite-service næste dag? Og sådan kunne
man blive ved - du kan altid finde en kasse som er billigere, det er
alt det "bløde" du betaler en smule ekstra for.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tiscali

Dato : 10-10-05 06:26

Hejsa Alle,

tak for den dejlige responds og de mange tilkendegivelser...

Ja, selvfølgelig er der en klar skille linie på service niveauet mellem Dell
og Falkoner Allé. Hvis Hardware er i stykker, så er det nok noget nemmere at
få noget nyt gennem Dell end en forretning inde på Falkoner Allé. Dog må der
efterhånden være så stor konkurrence, at forretningerne også ønsker at
kunden kommer tilbage. Så mon ikke mentaliteten er blevet bedre derinde...?
Jeg har dog aldrig haft problemer med at returere ødelagt hardware!

Meeenn, 512Mb ram er altså 512 Mb ram. En harddisk er en harddisk. Et
videokort er et videokort. Det er de samme producenter, som Dell benytter
sig af! Så er der kun kabinettet tilbage. Og, de fås med garanti pænere end
de kedelige af udseende som Dell leverer. Om computeren leveres
præinstalleret fra fødslen er ikke det helt store problem for mig. Gudskelov
*s*.

Hvis jeg kan spare ca. 2000 kr. på en computer uden skærm og operativsystem
i forhold til Dell, så tro mig, så er det det jeg gør.

/Brian

Fra : Tiscali

Dato : 10-10-05 06:36

I tror sgu' det er løgn!!!

http://www1.euro.dell.com/content/topics/promo.aspx/promocompare?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~tab=1

Det er stadigvæk til den gamle forkerte pris!!! Dimension 5150 "koster"
stadigvæk 4946,- indtil man konfigurer og køber. Så er prisen: 5690,- når
man vel og mærket har fravalgt Basic Servicepakken.

Hvor mange kunder tror I mon er blevet bondefanget af det?! Sælgeren i
fredags lovede mig at prisen ville blive rettet inden for en time...

Det kan være, at Dell lever i en anden "Dimension", så en time i
virkeligheden er ca. 3 døgn? Hvem ved...?

/Brian

Fra : Tiscali

Dato : 12-10-05 08:05

Vil humoren ingen ende tage (o;

Nu er den forkerte pris den rigtige?! Det vil sige, at den forkerte lave
pris er den man får når man konfigurere og køber computeren. Har lige
tjekket igen for sjovt.

Dette var dog ikke gældende igår! Her var det stadigvæk den dyre pris man
fik i konfigurer og køb.

Hmmm, de har sgu' ikke rigtig tjek på det hos Dell.

/Brian