Trådløs DECT med god rækkevidde indendøre
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-10-05 12:41

Heysan

Jeg har nogle alm bambus dect telefoner, de evner ikke at dække mit meget
aflange hus - det er ca 30 meter langt med ca 6 vægge på tværs - og
ligemeget hvor jeg placerer basen så er der problemer enten i den ene ende
af huset eller i den anden ende...

Nogle gode produkter i kan foreslå - og er jyde så husk lige prisen

Fra : Jacob Olsen

Dato : 07-10-05 14:09

Hmm, nu kører de på 2.4 Ghz. Og i teorien/praktis kan de godt blive
forstyrret hvis det er trådløse accesspointer, babyalarmer, microbølge ovne
tæt på. Ligeledes store metal overfalder kaster signaler til højre og
venstre....

Fra : Bjarne Just

Dato : 10-10-05 11:50

"Jacob Olsen" <virker@ikke.dk> wrote in message
> [...]
ovne
> tæt på. Ligeledes store metal overfalder kaster signaler til højre og

En DECT telefon benytter nu 1,9 GHz (1880 - 1900 MHz båndet), som
udelukkende må benyttes af DECT telefoner...

mvh,
Bjarne

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 16:57

Hej,

On Fri, 7 Oct 2005 13:41:12 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

> [...]
>af huset eller i den anden ende...
>
>Nogle gode produkter i kan foreslå - og er jyde så husk lige prisen

Nu er du jo jyde, så sætter du vel formentlig også pris på at ting kan
holde. Så kan du ligeså godt støtte de lokale i Struer og købe en
Beocom 6000 - det er da noget der du'r. Mine to håndsæt er 9 år gamle
nu og fungerer stadig upåklageligt (dog snart tid til at skifte
batteriet i dem!).

Om de dækker dit hus kan jeg jo ikke love... Men mon ikke du kan få
lov at låne en og prøve? Ellers kunne man sætte en DECT repeater dims
op i midten - det har vist bl.a. Siemens.

Det kan også hjælpe at placere basen med senderen højt. Og så evt.
blot købe en bord/væglader til telefonen.

** Lars

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-10-05 19:25

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det kan også hjælpe at placere basen med senderen højt. Og så evt.
> blot købe en bord/væglader til telefonen.

Ja du deler jo næsten navn med den gamle B&O chef - men ja de rammer
jydegrænsen pga og så er design jo en smagssag...

Men repeatere fra Siemens var måske en ide.. nogen der ved hvor den slags
forhandles?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-10-05 19:59

On Fri, 7 Oct 2005 20:25:25 +0200, "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> wrote:

>Men repeatere fra Siemens var måske en ide.. nogen der ved hvor den slags
>forhandles?

Jeg har købt en i en TDC-butik engang - de skaffede den hjem. Den kan
også bruges til andre DECT-telefoner. Kostede omkring 1.000 kr.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 20:22

Hej,

On Fri, 07 Oct 2005 20:59:05 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

>Jeg har købt en i en TDC-butik engang - de skaffede den hjem. Den kan
>også bruges til andre DECT-telefoner. Kostede omkring 1.000 kr.

Ja mærket af repeateren er ligegyldigt ift. telefonerne. Det lyder
vist i øvrigt som en fair pris. Igen - jeg ville købe den et sted med
returret så man kan returnere i fald det ikke skulle hjælpe som
forventet.

** Lars

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-10-05 21:07

> [...]
> vist i øvrigt som en fair pris. Igen - jeg ville købe den et sted med
> returret så man kan returnere i fald det ikke skulle hjælpe som

Kanon - tak !